1

Onderwerp: Triathlon Doetinchem

Waar: Doetinchem
Wat: 1/8
0,5 km   zwemmen: 7,5 minuten
20 km fietsen: 36 minuten
5 km lopen: 23 minuten
Finish: 1 uur en 8 minuten

2 Laatst bewerkt door ramon (12-08-10 08:57:07)

Re: Triathlon Doetinchem

Hoi

Ik ga ook starten in Doetinchem.Helaas heb ik door een voetblessure niet kunnen lopen voor bijna 2 weken en
hopelijk breekt me dat niet op.Aangezien ik ga proberen mijn doelstelling (onder de 2.30 u.)te halen.

Wat: 1/4 van doetinchem

zwemmen :20 min. (incl wissel)
fietsen      :70 min. (incl wissel)
lopen        :60 min.

Eindtijd: 2.29.59

Meeste tijdwinst moet uit het lopen en zwemmen komen.Fietsen is op een aangepast parcours en waarschijnlijk iets sneller.Afwachten dus.

3

Re: Triathlon Doetinchem

Ik ben er als toeschouwer en schreeuwer voor mijn vrouw (1/8):
zwemmen: 12 min (realistisch)
fietsen     : 44 min (?, mogelijk wat sneller)
lopen       : 27 min (realistisch)

Totaal     : 1.23:00 exclusief wissels (1.26:00 met)

4

Re: Triathlon Doetinchem

mag toch wel aannemen dat het lopen wat gemakkelijker gaat dan in didam ramon, qua temperaturen dan...
en 2 weken niet lopen kan nog wel (tenzij je nog steeds last hebt?), zelf heb ik ook al 2 weken neit meer gelopen en van fietsen en zwemmen is ook weinig meer gekomen laatste weken...

5

Re: Triathlon Doetinchem

Hoi

Ja ik ga ervan uit dat het lopen zeker beter gaat als in de oven van didam.Heb nog lichte last maar heb inmiddels wel weer gelopen.Aankomende week op  vakantie hoop nog wat lichte looptrainingen te doen.
Zwemmen gaat goed we zwemmen nu elke woensdag  in Lathum.Kom net terug van een fietstochtje.Dat gaat wel redelijk.Ben benieuwd de 22ste

6

Re: Triathlon Doetinchem

ben al een poos niet meer in lathum geweest, sowieso amper gezwommen, maar deze week op vakantie aan een meertje dat volgens mij prima geschikt is om wat afstandjes af te leggen. Voor de rest hoop ik te kunnen vertrouwen op de basisconditie van het begin van een zwemseizoen dat weer staat te beginnen, die wel goed genoeg zou moeten zijn.


ben ook benieuwd, eerste tri onder "normale omstandigheden" (tenminste, dat hoop ik)

7

Re: Triathlon Doetinchem

ik voorspel dat de heer Gierman, Marcel de overwinning binnenhaalt

8

Re: Triathlon Doetinchem

Haha,

Ja denk het ook.

In Deil al 43,3 km gemiddeld.Gaat me dus niet lukken.Zelfs met een gebroken voet is tie nog sneller als ik.....

Ik heb maandag nog bij hem gespind maar kon hem niet bang maken.

9

Re: Triathlon Doetinchem

marcel is wel een beetje heel erg goed op weg inderdaad

10

Re: Triathlon Doetinchem

Dit wordt mijn eerste triathlon.
Ben erg benieuwd. Beetje veel getraind voor mijn idee.
8 weken geleden wel pas begonnen met zwemmen als absolute beginner. Fietsen doe ik al een paar jaartjes en lopen afgelopen winter weer wat opgepakt met een rustperiode van half februari tot half mei wegens blessure. komende week ff wat dimmen en dan moet het goed komen.

Voorzichtige schatting als de afstanden kloppen:
Zwemmen: 23'? Geen idee
Fietsen: 1.10-1.13
Lopen: rond 47'
Wisselen: geen idee.
Ik zet in op: binnen 2.30 uur.
Daar zou ik al heel blij mee zijn maar hoop stiekem op een wonder dat alles opeens wel heel erg goed gaat: 2.20 uur. Zwalkend over de finish dan. Dat wel. big_smile

11 Laatst bewerkt door yorrick (22-08-10 23:05:13)

Re: Triathlon Doetinchem

voorspelling:

0,5 km   zwemmen: 7,5 minuten
20 km fietsen: 36 minuten
5 km lopen: 23 minuten
Finish: 1 uur en 8 minuten

uitslag:
zwemmen: 9.51  ronduit slecht, te lang niet getraind en te ver uit de richting
fietsen: 34.37 prima gereden, veel gestayerd
lopen: 27.14 hier hebben we het maar niet over...
finish: 1.15.28

oja een 136e tijd op de 2e wissel (1.55) was nog wel het rampzaligste van allemaal

p.s. ramon, toch te veel last van de voet voor het looponderdeel?

12

Re: Triathlon Doetinchem

Ga je nou met droge ogen hier roepen dat je hebt lopen stayeren?

yikes

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Triathlon Doetinchem

ja best wel tongue

14

Re: Triathlon Doetinchem

Dus je speelt vals en je bent er trots op? Mooie karaktertrek.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Triathlon Doetinchem

Sander B schreef:

Voorzichtige schatting als de afstanden kloppen:
Zwemmen: 23'? Geen idee
Fietsen: 1.10-1.13
Lopen: rond 47'
Wisselen: geen idee.
Ik zet in op: binnen 2.30 uur.
Daar zou ik al heel blij mee zijn maar hoop stiekem op een wonder dat alles opeens wel heel erg goed gaat: 2.20 uur. Zwalkend over de finish dan. Dat wel. big_smile

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. big_smile

z: 18.00' 58ste. Nog veel extra meters gemaakt ook. Jemig wat een chaos voor de eerste keer zeg.
w: 2.09' 78ste. Nog wat beduust van het zwemmen, haha. Schoot ff niet op.
f: 1.07.46h 41ste. Al aardig stuk aan het gaan. Flink last van de wind met dat vedergewichtje van me.
w: 1.06' 22ste. Dat ging lekker vlot
l: 44.35' 37ste. Begon tijdens de 2e ronde aardig leeg te raken en moest af en toe tempo loslaten vanwege steken in de zij (steeds na het fietsen. wellicht door drinken-klotsmaag oid.)

Totaal 2.13.43 38ste van 146 deelnemers.
Dik tevreden. Niet gedacht.



idd wat gestayer gezien bij de 1/8ste deelnemers.
Er nam iemand plaats strak in mijn wiel. Een zwieper aan mijn stuur maakte wel duidelijk dat ie het zelf mocht doen. wink
En ik zag een drietal schaamteloos kop-over-kop rijden alsof het een ploegentijdrit was.
Ach ja...ik neem aan dat zij ook iets minder trots zijn op hun eindtijd omdat ze weten dat er een smetje op zit. tongue

16

Re: Triathlon Doetinchem

Voor mij een beetje balen deze keer

zwemmen: 18.36

Is dan wel 3.40 min. sneller als vorig jaar daar ben ik dus erg tevrden over.

Fietsen :1.13.35.

had veel last vd wind en kreeg nog een stop en go door een ijverige jurylid die dacht dat ik aan het stayeren was terwijl ik ingehaald werd door een clubje van 3 1/8 deelnemers ( dezelfde als bij jouw Sander?)

En toen het lopen, liep al een tijdje te klungelen met mijn voet maar na het fietsen nog 300 mtr gelopen en toen kwam het besef dat het niet goed zat met mijn voet.Toen maar besloten om het rondje uit te wandelen en te stoppen voor ik nog meer kapot loop.

Van de week afspraak bij de podoloog kijken of die met een zooltje me iets verder kan helpen.De fysio kon me niet zo snel helpen.

ff afwachten dus.