26

Re: sprint Triathlon Enschede

Bleek schreef:

Hmhm, na een week vakantie gok ik op een finish rond de 1:03:00 op de achtste.

1:03:18 als eindtijd, wel tevreden mee. Zwemmen ging wel oke, 7:39 uit het water, toen stormde draak mij voorbij richting T1. Trage wissel, kreeg dat koord van mijn wetsuit niet te pakken dus had mijn gehele wetsuit nog aan toen ik bij mijn fiets aankwam. (iemand tips hiervoor?) Had verwacht dat fietsen poep zou gaan (32:29) en dat ging dus ook poep tongue Wel leuk rondje. Lopen ging mwah, heb me beetje laten verneuken door dat stuk onverhard; 21:25, maar dat was rap genoeg om nog 1 iemand te pakken voor de scott triathlon series puntjes.

27

Re: sprint Triathlon Enschede

Remko schreef:

Ik doe ook mee aan OD:

Zwemmen: 22 min (Tja, met wetsuit ben ik langzamer dan JanR, scheelt weer gekriebel aan de voeten)
Fietsen: 1:04
Lopen: 42 min

Wissel: 2 min

Eindtijd zal met bovenstaande 2:10 zijn. Met 2:17 als PR op de OD zou dit een mooie verbetering zijn.

Z: 22:29
F: 1:00:46 (incl W2)
L: 45:59
W1: 1:42

Eindtijd: 2:10:55

Sneller gefietst, langzamer gelopen, maar eindtijd redelijk goed voorspeld.

28

Re: sprint Triathlon Enschede

Bleek schreef:
Bleek schreef:

Hmhm, na een week vakantie gok ik op een finish rond de 1:03:00 op de achtste.

1:03:18 als eindtijd, wel tevreden mee. Zwemmen ging wel oke, 7:39 uit het water, toen stormde draak mij voorbij richting T1. Trage wissel, kreeg dat koord van mijn wetsuit niet te pakken dus had mijn gehele wetsuit nog aan toen ik bij mijn fiets aankwam. (iemand tips hiervoor?) Had verwacht dat fietsen poep zou gaan (32:29) en dat ging dus ook poep tongue Wel leuk rondje. Lopen ging mwah, heb me beetje laten verneuken door dat stuk onverhard; 21:25, maar dat was rap genoeg om nog 1 iemand te pakken voor de scott triathlon series puntjes.

Je fietstijd is inclusief wissel 2 he wink

29

Re: sprint Triathlon Enschede

Remko schreef:

Je fietstijd is inclusief wissel 2 he wink

Ow, dan valt de schade nog wel mee smile

30 Laatst bewerkt door Lieke (05-09-10 18:45:45)

Re: sprint Triathlon Enschede

Ik had me niet aan voorspellingen gewaagd en dat was maar goed ook.. tongue

Het begon al bij het zwemmen.. :S Brr.. koud water en gekkenwerk om met z'n allen tegelijk op het zelfde stukje te willen zwemmen. Ik heb het grootse deel van de ronde schoolslag gezwommen. Niet omdat mijn conditie geen borstcrawl wilde doen maar omdat ik niet zag waar ik heen ging en omdat ik in het gedrang tegen iedereen opzwom. Haha, sorry nog daarvoor.
Het fietsen ging eigenlijk wel lekker tot de laatste ronde, ineens stond er een stevig windje wat het allemaal niet makkelijker maakte. Naja, 39.40 inclusief W2 waar ik langzaam gewisseld heb was wel okay.
Het lopen.. hmm zal ik het daar maar gewoon niet over hebben? De reden dat ik 33 minuten nodig had was waarschiijnlijk omdat ik al weken geen hardloopschoenen heb aangeraakt. tongue En ik ben al geen sterke loper dus zonder traininen wordt het al helemaal niks. Enne.. die 2km onverhard waren mijn enkels geen fan van, verbeterpuntje voor de organisatie. En die laatste km leek ook veel langer maar dat kan ook aan mij liggen hoor.. big_smile

Al met al een wedstrijd om snel te vergeten, nog net geen hekkensluiter met 1:30.05..

31

Re: sprint Triathlon Enschede

zwemmen: 21 min
fietsen: 58 min
lopen: 36 min
wissel: 2 min
totaal: 1h57

kww

Shit, nu moet ik hier weer uitleggen waarom ik mijn voorspelde tijden niet heb gehaald. Ik doe nooit meer voorspellingen smile Maar ik had dus al voorspeld dat er overal een minuutje bij mocht. Overigens zelfs dat niet gehaald. smile achja. Probleem was vooral het fietsen. Achteraf bleek 'gelukkig' mijn rem een beetje aan te lopen, anders had de oorzaak ervan volledig in mijn fysiek moeten zitten.

Zwemmen: 22 min
Fietsen: 60 min
Lopen: 37
Totaal: 2:02

Lopen ging trouwens wel erg lekker. Ik denk eigenlijk dat het iets te lang was.

Ben ik tevreden? Nee, ik baal als een stekker. Was toch wel erg graag onder de 2u gegaan. Ben er gewoon de hele dag al van in de war. smile vooral ook omdat het triathlonseizoen gewoon voorbij is! Snif...

Tijd voor een bakkie troost. En cesar -nogmaals- gefeliciteerd smile

32

Re: sprint Triathlon Enschede

Lieke schreef:

Ik had me niet aan voorspellingen gewaagd en dat was maar goed ook.. tongue

Het begon al bij het zwemmen.. :S Brr.. koud water en gekkenwerk om met z'n allen tegelijk op het zelfde stukje te willen zwemmen. Ik heb het grootse deel van de ronde schoolslag gezwommen. Niet omdat mijn conditie geen borstcrawl wilde doen maar omdat ik niet zag waar ik heen ging en omdat ik in het gedrang tegen iedereen opzwom. Haha, sorry nog daarvoor.
Het fietsen ging eigenlijk wel lekker tot de laatste ronde, ineens stond er een stevig windje wat het allemaal niet makkelijker maakte. Naja, 39.40 inclusief W2 waar ik langzaam gewisseld heb was wel okay.
Het lopen.. hmm zal ik het daar maar gewoon niet over hebben? De reden dat ik 33 minuten nodig had was waarschiijnlijk omdat ik al weken geen hardloopschoenen heb aangeraakt. tongue En ik ben al geen sterke loper dus zonder traininen wordt het al helemaal niks. Enne.. die 2km onverhard waren mijn enkels geen fan van, verbeterpuntje voor de organisatie. En die laatste km leek ook veel langer maar dat kan ook aan mij liggen hoor.. big_smile

Al met al een wedstrijd om snel te vergeten, nog net geen hekkensluiter met 1:30.05..

Op een paar puntjes ben ik het met je eens wink Met meer dan 123 man tegelijk het water in stuiteren is nou niet heel makkelijk, misschien was 2 series iets makkelijker geweest. Dat onverharde stuk had ik verder geen last van, maar ik kan me wel voorstellen dat sommigen daar moeite mee hadden. (Tip: zoek komende winter eens wat cross-loopwedstrijdjes in je omgeving op, helpt echt!) Persoonlijk vond ik dit loopparcours veel beter dan voorgaande jaren, waar het alleen maar heen en terug lopen was. Toch een verbeterpunt. Weer een geweldige triathlon, die zeker voor mij bij de mooisten van het jaar zit wink

33

Re: sprint Triathlon Enschede

JanR schreef:

Lopen ging trouwens wel erg lekker. Ik denk eigenlijk dat het iets te lang was.

Volgens afstandmeten.nl is het loopparcours van de 10k ca 500 meter te lang.

34

Re: sprint Triathlon Enschede

Remko schreef:
JanR schreef:

Lopen ging trouwens wel erg lekker. Ik denk eigenlijk dat het iets te lang was.

Volgens afstandmeten.nl is het loopparcours van de 10k ca 500 meter te lang.

Gelukkig, ik schrok al van m'n looptijd. 500 meter per 10 km en niet per ronde naar ik aanneem?

@JanR thnx, en idd; mooie looptijd dan!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

35

Re: sprint Triathlon Enschede

ben schreef:

zwemmen: 27 min
fietsen: 1h 15
lopen: 45 min
wissels: 3 min
totaal: 2h 21

Nou, redelijk goede schatting blijkt achteraf. Zwemmen daadwerkelijk in 27min, lopen ook zo goed als exact in 45 minuten, ondanks dat het dus een halve kilometer verder was (wat ook zeer vermoedde). En fietsen in 1.05, wat ondanks mijn eerdere schatting naar mijn gevoel het slechts ging. Eindtijd 2.18,58 wat een verbetering van zo'n 20 minuten betekent!!!

Super mooie triathlon trouwens ook. Leuk, snel en drempelloos fietsrondje en vooral het loopparcours was écht mooi. Stukje onverhard stond me wel tegen, maar maakt het daarentegen ook wel interessant. Volgend jaar zeker weer een mogelijkheid.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

36

Re: sprint Triathlon Enschede

Cesar schreef:
Remko schreef:
JanR schreef:

Lopen ging trouwens wel erg lekker. Ik denk eigenlijk dat het iets te lang was.

Volgens afstandmeten.nl is het loopparcours van de 10k ca 500 meter te lang.

Gelukkig, ik schrok al van m'n looptijd. 500 meter per 10 km en niet per ronde naar ik aanneem?

@JanR thnx, en idd; mooie looptijd dan!

Inderdaad 500m per 10 km.

37 Laatst bewerkt door UnixIt (06-09-10 09:30:37)

Re: sprint Triathlon Enschede

Ondanks dat ik geen concrete voorspelling deed en in de laatste 2 weken voor de wedstrijd (1/8) gisteren buiten 1 zwemtraining helemaal NIETS heb gedaan vanwege werk, toch een korte evaluatie.
Ik vroeg eerder of dit parcours geschikt was voor een PR-poging. Mijn prestatie van gisteren zet ik gezien de voorbereiding dan ook alleen daar tegen af:

Oud PR (Ter Aar 2009, 1/8)   : 1:10:30
Zwemmen (25m bad)  11:00
Fietsen (2x10km)        38:18 (incl T1)
Lopen                         21:12 (incl T2)

Gisteren 1/8 in Rutbeek:     1:04:59
Zwemmen (buiten)       8:59
T1                               2:04
Fietsen (incl T2)          33:25
Lopen                        20:32

Bijzonder tevreden dus! 5 1/2 minuut van mijn PR af en dat terwijl ik aan de start stond om rustig aan te doen vanwege totaal gebrek aan ritme en voorbereiding. Dus bijna achterin het zwemveld gestart en onderweg ontdekt dat het toch wel lekker ging en maar wat harder gaan zwemmen. Daarmee dus wel al wat tijd verloren.

Fiets had ik de laatste 2 weken niet gezien, dus ook daar voorzichting op pad gegaan, maar dat viel zeker niet tegen, dus onderweg ook maar het tempo verhoogd. Bij het lopen bleek ik me tot mijn eigen verbazing nog steeds niet te hebben opgeblazen, dus daar na de 1e km ook iets versneld en uiteindelijk toch nog bijna de 15km/h gehaald.

Gezien de omstandigheden dus zeer tevreden met het resultaat en het nieuwe PR. Met een degelijke(r) aanpak kan daar nog best wat vanaf... Als het langere loopparcours betekent dat we op de 1/8 250m teveel hebben gelopen, ben ik helemaal in de wolken natuurlijk ;-)
Persoonlijk vond ik dat zand heerlijk: het dwingt tot concentratie en techniek (en die dwang heb ik vaak nodig...) Bovendien geeft het - ALS je je ritme daar vind - heel sterk gevoel dat je volle kracht aan het 'rammen' bent.
Leuke wedstrijd!