1

Onderwerp: zwem les training voorbereiding

Goedemiddag,

ik ben een student van de opleiding Sport,Management en Ondernemen aan de HvA. Ik moet voor mijn school een les voorbereiding maken over een speciaal onderwerp. Hiervoor wil ik heel graag informatie hebben over een éénmalige training.

Ik heb de volgende opdracht gekregen:

Training voor een groep ‘masters ’ zwemmers die zich richten op de langere afstanden (400 en 800 m borstcrawl en schoolslag en 1 en 2 km lange baan zwemmen). Kern A accent op overhaal BC.

Hierbij ga ik in Kern A de accent leggen op de BC. Maar ik wil graag informatie hebben over hetgene wat ik kan ga doen in Kern B?

De training bestaat uit een warming-up
Kern A  = 10 minuten
Kern B  = 20 minuten


Wie kan mij helpen met enkele tips voor de lesvoorbereiding

gr

2

Re: zwem les training voorbereiding

Heeee zwem-giganten, kan niemand Slinge van info voorzien?
Zelf ben ik nog zeer onervaren en durf ik geen advies te geven. Maar er zitten hier toch giga-zwemmer?!?!:)

3

Re: zwem les training voorbereiding

leek me juist wel leuk als slinge ons van trainingen voorziet, zou er toch verstand van moeten hebbe met zo'n opleiding??

Wat misschien leuk is voor zo'n eenmalige training is dat je "teams"l laat kiezen van gelijke sterkte en dan verschillende estafette vormen, bij teams van 4 personen bijvoorbeeld:
4x25m borstcrawl,
4x25m schoolslag,
4x25 meter met een waterpolobal, je mag de bal niet los laten dus waarschijnlijk zwemmen met 1 arm (of de bal in je zwembroek wink )
4x25meter met een waterpolobal maar de bal mag het water niet raken

dit soort spelletjes maakt de meeste mensen wel enthousiast (tenminste als ik kijk hoe het er dan bij ons op de training aan toe gaat...)

succes!

4

Re: zwem les training voorbereiding

Kijk eens voor info over zwemmen op zweminfo smile

http://www.zweminfo.nl/zweminfo/categorie.htm

Staat wel wat info over trainingsvormen, techniekoefeningen etc. Is allemaal wel een beetje verouderde info, maar nog wel bruikbaar voor Slinge, den ik.

Staan ook ralabca-formulieren op. Is voor de triatleten misschien wel interessant om die een keer te laten invullen door hun trainer of iemand met kennis van zwemmen. Mijn zwemmers vinden het vaak wel aardig als ze zo'n overzicht krijgen en dan kun je ook bekijken waar de zwakke punten zitten. Een soort zwemtechniek-cijferlijst smile

5

Re: zwem les training voorbereiding

Dank je wel duursporter!!!

En beste Willem, ik ben in opleiding en zwemmen ben ik onervaren in qua lesgeven! Ik ben meer van het fietsen en hardlopen.
Maar natuurlijk wel bedankt voor de goede info. Ben er erg blij mee
gr