1

Onderwerp: Einde Winterslaap

JJJAAAAA!!! Het is 1 december, ik heb me een dikke anderhalve maand rustig gehouden, maar nu mag ik weer!!
Vandaag begint de rustige opbouw naar volgend seizoen.

2 uurtjes gefietst, rustig stukje gelopen en nog even wat krachttraining gedaan in de lunchpauze. Morgen spierpijn!

Plannen maken al voor een deel gedaan,
19 mei Ironman Lanzarote en 22 juli Ironman Lake Placid.

Wie weet in oktober weer een leuk tripje naar de andere kant van de wereld? 4e plek in mijn age group, dat kan natuurlijk beter!
Ben wel benieuwd naar de plannen van anderen voor komend jaar?

2

Re: Einde Winterslaap

mijn plan voor komend jaar is om mijn eerste triathlon te gaan doen. Eerst een wedstrijd proberen. Misschien vind ik het helemaal niks. (maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk).
Als het bevalt in de periode erna een aantal sprint tri's te doen, om ervaring op te doen. En dan misschien een jaar later een langere afstand doen. Ik ben in ieder geval van plan het zeer serieus aan te gaan pakken. Ik denk er ook over om lid te worden van een vereniging in de buurt om een goede begeleiding te krijgen.
Is het verstandig om in het vroege voorjaar al een wedstrijd te proberen? of eerst veel trainen en dan zien of het gaat?

En heeft er iemand tips waar je op moet letten bij je eerste triathlons??

alvast bedankt voor de reacties

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3 Laatst bewerkt door Duursporter (03-12-06 09:45:52)

Re: Einde Winterslaap

@irongirl

Goed dat je rust hebt genomen! Veel triathleten vinden dat heel moeilijk en daar kan ik me wat bij voorstellen.
Ik heb maar één plan voor volgend jaar: lekker ontspannen kunnen zwemmen. Als dat niet lukt is het niet leuk om wedstrijden te doen. Ik denk dat het gaat lukken want ik maak grote vorderingen en krijg er steeds meer plezier in!

@addy: als je conditie goed is: gewoon lekker doen dan in het voorjaar!
Wedstrijd tips kun je misschien beter even vragen op dit forum onder 'Wedstrijd tactiek'  . Veel succes!!!

4

Re: Einde Winterslaap

ohhh het gaat weer lekker, maar niet heus.
Weer begonnen met trainen en meteen ziek geworden. Schiet dus niet echt op.
Mijn training bestaat vooral uit slapen, ik maak uren dat wil je niet weten!
Was het maar weer zomer...........

5

Re: Einde Winterslaap

hmm...zomer....de gedachte alleen al....hogere temperaturen....langer licht....niet steeds afvragen wat je aan moet doen qua kleding....

maar ja smile winter hoort er nou eenmaal bij smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Einde Winterslaap

Vandaag was het echter prima weer om te trainen,dus een duurrit op de racfiets van 2uur15min en daarna meteen 7 km lopen waarvan de eerste en de laatste km in Z 4 dus met een behoorlijk tempo gelopen de overige 5km rustig gelopen

7

Re: Einde Winterslaap

hmm, koppeltrainingen doe ik niet in de winter smile kom meestal te koud van de fiets af waardoor het lopen meer kwaad dan goed doet:) ben gelukkig iemand die geen moeite heeft om van de fiets af te lopen, ongeachtig te tijdsduur/intensiteit. Pak het dus in het voorjaar ook zo weer open.
enige koppel die ik doe in de winter is run-swim-run smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Einde Winterslaap

Vandaag me voorgenomen dat het over is met ziek zijn. Voel me wel weer ok.
Lekker op de tacx gehangen, heb net het nieuwste speeltje van Tacx binnen. De ergovideo met het parcours van Ironman (?) Roth. Daar kan je je best 2,5 uur mee vermaken!
Morgen maar weer eens het zwembad van binnen bekijken en een duurloopje doen.

9

Re: Einde Winterslaap

Goed te horen dat het weer beter gaat Irongirl! Hou het rustig...en die Tacx klinkt goed!!!

10

Re: Einde Winterslaap

Nou het zwembad heb ik gisteren toch niet gehaald, ik had voor mijn werk de hele dag buiten gestaan en het zo koud gekregen dat ik het 25meter bad maar heb omgeruild voor een bad van ca. 1,5 meter met wel heerlijk warm water! telt zeker niet als zwemtraining.

Vandaag wel goed bezig geweest, heb woensdagochtend altijd vrij om te trainen en dat dus ook gedaan.
3 uur gefietst en direct een uurtje gelopen. Ging weer lekker!
Morgen wel weer eens zwemmen.....

Alvast fijne dagen en een super 2007 voor iedereen!!

11

Re: Einde Winterslaap

Vandaag weer gezwommen  voor het eerst in bijna 2 weken. Dat merk je toch wel, maar uiteindelijk een lekkere 2900meter gezwommen.
In de lunch meegedaan aan een crosswedstrijd, op aanraden van collega's. Dat is echt gaaf! was 6,4 km door mul zand, duinen op en af, steile helling met trap, zwaar maar gaaf! De hartslag ook weer eens lekker laten oplopen, ja nu wel het gevoel dat ik wat gedaan heb.
Seizoen 2007 laat maar komen!