51

Re: En we zijn weer begonnen

vandaag gaan mountainbiken smile jammer van de vorst want het lag er keihard bij, maar toch enkele offroadstukken gevonden waardoor ik toch vuil was (en weer de fiets mag kuisen smile )

52

Re: En we zijn weer begonnen

Als voorbereiding op het seizoen ben ik ook weer begonnen met spinnen, lopen en de combi. Echter kan ik hier niet zwemmen, want dat is onbetaalbaar. Weet iemand een goede vervanging? Ik kwam zelf tot de roeimachine of langlaufen omdat je bij beide ook heel erg moet/kunt vertrouwen op je armspieren en beide duursporten zijn. Iemand suggesties?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

53

Re: En we zijn weer begonnen

pff ik train nog voornamelijk binnen hoor, max 2 uur buiten op de fiets als ik ga, vind het nogal frisjes #ikbeneenfaalhaas;)

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

54

Re: En we zijn weer begonnen

Vanaf vorige week woensdag alleen mar gewerkt met hier en daar 6 uur slaap. Lache man migraties doen.....

Morgen weer lekker lopen....

Voor de mensen uit zeeland. Ik hoorde dat er in het sportpunt in goes een training van 10 lessen wordt gegeven specifiek op borscrowl en edstrijd zwemmen. Techniek, keerpunten en duiken.
Kosten weet ik niet, en start over twee weken.

55

Re: En we zijn weer begonnen

Vandaag weer eens gekeken hoelang ik over 1km zwemmen doe.  22minuten..... op ongeveer 80%.

Zag bij een aantal oude uitslagen van bijv Oud Gastel dat iedereen toch wel minimaal op 20min zit. Wat zwemmen jullie?

56

Re: En we zijn weer begonnen

ik ben ook niet zo snel op de 1km. Hoop ook rond de 20 minuten te zitten tongue

57

Re: En we zijn weer begonnen

De temperaturen zijn weer aangenaam, jammer van de wind. Gisteren 1.5u gelopen, zo even 2-2.5u fietsen en vavaond denk ik nog even 1-1.5u wandelen afhankelijk van hoe laat bezoek weg is smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

58

Re: En we zijn weer begonnen

ben schreef:

Als voorbereiding op het seizoen ben ik ook weer begonnen met spinnen, lopen en de combi. Echter kan ik hier niet zwemmen, want dat is onbetaalbaar. Weet iemand een goede vervanging? Ik kwam zelf tot de roeimachine of langlaufen omdat je bij beide ook heel erg moet/kunt vertrouwen op je armspieren en beide duursporten zijn. Iemand suggesties?

Al eens gekeken naar een triathlonclub? Vaak is dat lidmaatschap ruim goedkoper dan een maandabonnement zwemmen. Zelfs hier scheelde dat nog (zwembad is hier 20e/maand voor onbeperkt zwemmen) Zit je wel met vastgestelde trainingsmomenten.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

59

Re: En we zijn weer begonnen

Zo net ff 50km op de ATB door het bos aan het raggen geweest en nu doe ik vandaag een lekker nix meer.....

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

60

Re: En we zijn weer begonnen

75 km gefietst big_smile wat een stormwind pfft

http://www.youtube.com/watch?v=ND-R7Mf7g4o

61 Laatst bewerkt door Martyx (06-02-11 18:24:58)

Re: En we zijn weer begonnen

Ik doe trouwens ongeveer 11 min 30 sec over mijn 1km zwemmen wink

http://www.youtube.com/watch?v=ND-R7Mf7g4o

62

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren 2u gefietst met progresieve blokjes vandaag 3u op de velo met enkele sprintjes bergop en een paar blokken in hogere hf. Was idd winderig dit weekend hoop dat het komende week wat betert heb een zware trainingsweek voor de boeg met in het weekend een loopwedstrijdje.

63

Re: En we zijn weer begonnen

Zo net terug van het draven. Verkeerde afslag genomen in het bos en uiteraard lekker niet opgelet (ideaal zo'n IPOD). Ruim 2uur onderweg geweest terwijl 1,30 op de planning stond. Beentjes zijn nu toch wel een beetje stijf.

@Martyx: ben jij soms familie van Pieter vd Hoogeband. Man wat zwem jij allejezus hard. Dan ben ik net halverwege.

64

Re: En we zijn weer begonnen

Nee jo tongue ik zwem gewoon snel omdat ik het al sinds mijn 6 jaar doe en ik ben nu 18... Ik moet er natuurlijk ook wel 5 keer in de week voor trainen...

ik heb vorige maand trouwens nog 17.30 gezwommen op men 1500 m zwemmen wink

65

Re: En we zijn weer begonnen

Heerlijk windje, lekker gelopen. ruim 10K

66

Re: En we zijn weer begonnen

2 uur gefietst op de mtb. Heel veel wind, lekker rustig aan gedaan. De kop is er weer af. Rustig weer opbouwen richting voorjaar.

triathlon is 3x leuker!

67

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren na lange tijd weer gelopen.  Rustig loopje van 35 minuten.  Niet zo ver gelopen (5,72km) maar toch met een lekker gevoel thuis gekomen. 
Hopelijk nemen afstand en tempo geleidelijk aan toe, want dit jaar zou ik graag m'n eerste 1/2 triathlon doen (Antwerpen).

68

Re: En we zijn weer begonnen

De eerste triathlon van het jaar zit er weer op.
de indoor triathlon amstelveen. Weer erg leuk maar kon me na een periode van ziekte niet echt inhouden. dus nu mega spierpijn :-)

69

Re: En we zijn weer begonnen

weer 45 minuten gezwommen. Voor het eerst sinds een half jaar. Dat voelde goed!

triathlon is 3x leuker!

70

Re: En we zijn weer begonnen

Zondag een poosje op de grond gelegen met grondoefeningen (vanwege Boer zoekt vrouw), maandag een half uurtje zo hard mogelijk tegen een viaduct opgerend en weer dribbelend eraf, dinsdag uurtje zwemtraining, gisteren wisselduurloop ca 10km en net een half uurtje op de Tacx naar een ventilator zitten kijken. Laat het zondag a.u.b. droog weer blijven, dan kan er weer eens fatsoenlijk gefietst worden...

71

Re: En we zijn weer begonnen

Omdat er een beetje regen of wind is kun je toch nog wel fatsoendelijk fietsen? Ikzelf kijk er niet naar gebruik juist de tacx om (kracht)oefeningen te doen die ik gewoon op de vlakke weg niet kan doen maar het opwarmen en cool down rij ik dan meestal ook nog gewoon op de weg.

72

Re: En we zijn weer begonnen

Nou als het regend dan ga ik niet buiten fietsen maar doe dan een souplesse training op de tax...laptop met film voor me neus en dan lekker 1,5 tot 2uur op de tax. (zonder laptop is het niet vol te houden). Lopen in de regen is wel lekker om te doen...

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

73

Re: En we zijn weer begonnen

Heb weinig knaken, ben als de dood dat ik met regen een smakker maak met mijn racefiets... dus ik zit dan ook voornamelijk binnen - helaas! Met een spin marathon van ca. 5 uur word je tenminste nog geentertaint, maar die is er niet wekelijks wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

74

Re: En we zijn weer begonnen

Thunderstorm schreef:

Nou als het regend dan ga ik niet buiten fietsen maar doe dan een souplesse training op de tax...laptop met film voor me neus en dan lekker 1,5 tot 2uur op de tax. (zonder laptop is het niet vol te houden). Lopen in de regen is wel lekker om te doen...

Lopen in de regen heb juist ik echt een hekel aan, vooral als je lang onderweg bent er wind staat en je overvallen wordt door een bui.....ik heb het liefst lichte miezer (motregen?) met vrijwel geen wind.

75

Re: En we zijn weer begonnen

Gisteren gezwommen. 1x500m, 2x250m, 5x100m, 10x50m en 20x25 m. Sinds een paar weken opgeschoven naar een snellere baan, dus ik voel het weer als ik een zwemtraining gedaan heb tongue
Vanmorgen de volgende opbouwtraining gelopen, 5x 15 minuten met 5 minuten wandelen ertussen. Gemiddeld 12,9 en 13,0 km/u, begint weer op hardlopen te lijken big_smile