1

Onderwerp: Hoe blijf ik fit in het gips?

Dacht dat ik alles wel had gehad dit jaar, was het niet dat ik nu wederom braaf op de bank zit maar nu met een gebroken kuitbeen. Heb geen zin om het hele seizoen aan me voorbij te laten gaan dus wil een poging wagen om mijn huidige conditie enigzins vast te houden. Echter de vraag luidt:

1)Hoe blijf ik fit in het gips??
2)volgende week krijg ik waarschijnlijk loopgips en dus iets meer bewegingsvrijheid. Heeft er iemand ervaringen met soortgelijke tegenslag en hoe ben jij in "shape" gebleven?
3)Ik beschik over een tacx, is hier met een gipsen poot op te fietsen??

Of luidt het devies gewoon: Ga op je krent zitten en wacht tot het gips eraf gaat en accepteer dat je een deel van het seizoen op je buik kan schrijven.:(

2

Re: Hoe blijf ik fit in het gips?

Nou dat is niet zo mooi. Je kan het eens aan triathleet Marcel Gierdeman vragen (ff googlen), die had vorig jaar het zelfde probleem als jou maar heeft nog wel relatief veel getraind want die heeft nog meegedaan aan de IM van Engeland..
    P.S. veel suc6

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

3

Re: Hoe blijf ik fit in het gips?

@ Thunderstorm:
Ik heb de vraag uitgezet bij Marcel Gierdeman (wat een tijden trouwens) maar nog geen reactie gehad. Ieder geval bedankt voor de tip.

Ben woensdag op controle geweest en het zag er niet 100% uit (gecompliceerde breuk). Dinsdag een aanvullende ingreep. Dit akkefietje kan wel is langer gaan duren dan verwacht. De doelstelling van een 1/2 Tri zit er dit jaar kan denk ik wel overboord. Misschien dat een 1/4 Tri er in of na de zomer nog in zit.

4

Re: Hoe blijf ik fit in het gips?

Het devies bij een fractuur is doorgaans dat je de eerste 6 weken het been amper tot licht mag belasten. Je hebt vast wel van je arts te horen gekregen hoeveel je het kuitbeen mag belasten. Zo niet, schakel dan een fysiotherapeut in. Ik heb het vermoeden dat je te graag wilt en dat je even teruggefloten moet worden om het zaakje niet te forceren. Vooral de eerste maand tot anderhalve maand is het accepteren dat je het kuitbeen niet al te veel mag belasten. Laat het botweefsel eerst goed helen, en ga daarna aan oefeningen denken. Succes met de revalidatie.

www.optimaalsporten.nl

De oplossing zit vaak in de oorzaak