1

Onderwerp: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Ik heb me een paar maanden terug ingeschreven voor de hele triathlon van Neerpelt.
Samen met Almere de enige hele triathlon binnen de Benelux. Op dit moment staan er 23 Deelnemers ingeschreven, wat mogelijk te weinig is om de hele door te laten gaan....
Dat zou toch wel heel erg jammer zijn, want dan hebben we weer maar 1 hele over.

Mocht je dus nog twijfelen, schrijf je dan a.u.b. nu in, want ik hoop dat het doorgaat!

Zie onderstaand persbericht:
##############################################
Persbericht Limburg226
22 maart 2011 By admin
Doordat momenteel slechts 14 atleten zich hebben aangemeld voor deelname aan Limburg226, de enige volledige afstand van België doen we als organisatoren een speciale oproep aan de atleten. Bent U van plan om deel te nemen aan Limburg226, aarzel dan niet en schrijf U in voor 10 april. Dat is de datum waarop we gaan evalueren en indien nodig het event gaan annuleren. Slechts enkele deelnemers aan de start kunnen we niet meer verantwoorden. We weten dat we alle ingeschreven deelnemers gaan moeten teleurstellen en willen dit dan ook ver op voorhand doen, zodat deze een waardig alternatief kunnen zoeken. Iedereen krijgt 100% van het inschrijvingsgeld terug. Limburg113 loopt geen gevaar en gaat zoals normaal door.

We weten dat we nooit gaan kunnen opboxen tegen de grote internationale ironmans, maar toch heeft zo een ironman distance in eigen land zijn charmes. Lager inschrijvingsgeld, geen lange verplaatsingskosten, vele bekende gezichten, veel eigen supporters zijn maar enkele pluspunten.

Wacht dus niet en schrijf U in voor 10 april !!

###############################################
Ik vraag me trouwens af wat de bezwaren zijn om hem door te laten gaan, ook al zijn het maar 20 mensen, want er wordt zo ie zo een halve gedaan die dag, op hetzelfde traject.
In groningen organiseerd men eens in de 5 jaar een hele voor een handje vol met mensen.....

2

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

sowieso !!!

3

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Ik zie op de website van sportweb.be ook geen enkele facebook verwijzing.
Als je het nou onder de aandacht wilt brengen, dan is dat wel het minste.

4 Laatst bewerkt door superhans (04-04-11 08:08:11)

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Er is wel iets op facebook beschikbaar
http://www.sport-events.be/nederlands/

Daar zie je onderin een verwijzing naar de facebook pagina.
Helaas staat er weinig nieuws over Limburg 226

Ik ben het met je eens dat de organisatie niet veel reclame maakt voor dit evenement.
Vandaar mijn poging om nog wat mensen over de streep te trekken via dit medium en via de yahoo groep, want ik wil graag starten de 26e :-)

Enkele voordelen:
-Dicht bij huis (net over de Belgische grens)
-Zwemmen in een kanaal (2 maal op en neer)
-Vlak fiets traject, ook nog eens schaduwrijk, en door de bebossing uit de wind
-Bij het lopen kom je 4 maal door het dorp (leuk voor de supporters)
-Kost de helft in vergelijking met een Ironman evenement

5

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

De teller staat nu op 30 deelnemers.

6

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

ben zelf ook ingeschreven voor de volledige triatlon in Neerpelt
ben op dit moment 14 weken met m'n training bezig
op stage geweest naar spanje
op stage geweest in de ardennen
bed en breakfast gereserveerd in neerpelt
alles voor gedaan, alles voor gelaten

ik vind dat je niet zomaar een volledige wedstrijd kan aflassen op 10 weken van het einde !!!!
het gaat hier  tenslotte niet over een loopwedstrijd maar over een wedstrijd waar de deelnemers maanden intensief en bewust mee bezig geweest zijn

zelf heb ik een mail gestuurd naar de organisatie en kreeg een heel erg arrogante mail terug
met als melding
"Je bent niet de eerste die misnoegd is. Als alternatief stel ik voor dat je zelf een initiatief onderneemt om een volledige triatlon te organiseren ... dan praten we eens verder"

alsook was er vermelding dat ze geen seingevers kunnen inzetten voor op dat moment 25 tal mensen
en terwijl die seingevers er toch moeten zijn want de halve afstand gaat over hetzelfde parcours door !!!

als dit de ingesteldheid is van de organisatie dan is dit vast en zeker het begin van het einde
want wie gaat volgend jaar nog het risico durven nemen om zich daar in te schrijven als je weet dat het risico er in zit dat ze hem zouden aflassen

om nog maar te spreken van de mensen die misnoegd zijn door een afzegging en waar er uiteraard vanuit de club niemand meer zal gestuurd worden naar de halve afstand ook

laat ons hopen dat ze hun gezond verstand gebruiken en de wedstrijd toch laten doorgaan !!!

7

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Het lijkt mij heel normaal dat je een hele triathlon af last als er maar 25 deelnemers aan de start staan.
Scheelt nog hoor of je voor een halve of een hele met een vlaggetje langs de weg staat op je vrije dag....

8

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

@draak
Ik zou het met je eens zijn, als die dag geen halve gedaan wordt.
In dit geval gaat de halve wel door op exact hetzelfde traject. De vrijwilligers hebben dus genoeg te doen, en misschien het laatste gedeelte van de dag heeft men het wat minder druk...

Er staan nu 31 mensen ingeschreven, wat toch ook nog altijd ruim 7500 Euro opbrengt, wat bijna net zo veel is als de opbrengst van alle halve triathlonners samen die "slechts" een derde van de kosten hoeven te betalen, dus dat kan ook niet het probleem zijn.

@sportieve
Heb de website zojust gecheckt, maar nog nergens terug kunnen vinden wat de beslissing is. Hopelijk snel een positief berciht.

9 Laatst bewerkt door superhans (11-04-11 13:41:08)

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Goed nieuws!!
Zojuist onderstaand persbericht op de website gevonden gelezen:
####################################################################


Limburg226 gaat door !!
22 maart 2011 By admin
Limburg226, de enige volledige triatlon van het land gaat toch door!!
Momenteel hebben zich een 40 tal atleten aangemeld en we hopen dat we toch de kaap van de 50 atleten gaan halen. Omdat we deze 40 mensen niet willen teleurstellen en hartelijk danken voor hun steun, gaan we toch organiseren.

We hopen op net als volgende jaar op schitterend weer EN heel veel supporters.
Terzelfdertijd zal ook onze corporate challenge doorgaan. Meer inlichtingen hierover vindt U hier.

Twijfel niet langer en schrijf U nu in. !!

####################################################################

10

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Hoe is de vulling van de halve, weet iemand dat?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

11

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Bij de halve staan momenteel 241 deelnemers ingechreven, bij de hele 47 deelnemers.

12

Re: Hele triathlon Neerpelt - Limburg 226

Afgelopen zondag onder ideale omstandigheden (afgezien van de wat hete marathon) de hele van Neerpelt gedaan.
Samen met mij waren er uiteindelijk toch nog 58 deelnemers.

Een zeer goed georganiseerde wedstrijd, die ook voor de supporters heel erg leuk is.
Vooral de marathon doorkomst door Neerpelt is erg gezellig, want je komt 8  keer door het dorp wat vol met supporters zit, en er is een erg enthausiaste speaker die de sweer er goed in weet te houden.

Petje af voor Mario (de "race director") en de rest van de organisatie, de vele seingevers en vele vrijwilligers!
Zou toch wel heel erg jammer zijn dat deze wedstrijd niet meer doorgaat in de toekomst....