1

Onderwerp: duurloop

Ik moest tot 16.00 uur werken. Daarna nog een stevige duurloop van 12km gedaan.
Begint nu aangenaam koud te worden.

2

Re: duurloop

Na wat langere tijd afwezig geweest, wel door getraind, maar op een lager nivo (verhuisd, andere <lees drukkere> baan, etc...).
Trainingen liggen nu op een 3-tal duurlopen van een uur, 2x een spinningsessie van 2 uur, en daarnaast wat krachttraining

3

Re: duurloop

Vanmorgen een intensieve duurloop van 75 min. in D2 (tot 85 %). Het voorjaar begint al wat te komen, er stond nog wel een stevige bries, maar het zonnetje scheen. Dus korte broek aan, en een enkel shirt met lange mouwen. Zodra je eenmaal op tempo gaat lopen, verdwijnt alle kou, en tegen het eind is het zelfs zweten geblazen (dus oppassen voor te snelle afkoeling door de wind).

4 Laatst bewerkt door Hans van Vlijmen (19-01-07 21:19:05)

Re: duurloop

@ franske Niet zo verstandig om nu al in korte broek te lopen het is nu momenteel veel te koud ervoor
Vandaag 90 minuten gezwommen en in totaal 4400 meter afgelegd
3 x 200 mtr warming-up
400,300,200,100 mtr en dit 2 keer pauze 15 sec
400 mtr herstel
500 mtr benen
7 x 100 mtr alleen armen met peddels
200 mtr uitzwemmen

5

Re: duurloop

netjes Hans smile

vandaag nog een 15km en een beetje hardgelopen, nu even snel douchen en dan om 1400 het water in (moet om 1530 op de sportschool zijn waar ik werk)

Lopen gaat gelukkig weer lekker; ik merk dat de linker heup steeds sterker en soepeler begint te worden; dus ben zeer tevreden. Ook het feit dat ik in staat ben om weer duurlopen van 24km te doen, motiveert ook enorm smile  Het enige wat rest van die crash zijn nog de littekens op schouders, heup en knie (en de gebroken helm die hier op de kast ligt)

Volgende week krijgen we een korte vorstperiode, zal wel weer even wennen zijn (ach; wat is een paar dagen, het weekend daarna draait de wind weer en wordt er weer warme oceaanlucht aangevoerd) wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: duurloop

Hans van Vlijmen schreef:

@ franske Niet zo verstandig om nu al in korte broek te lopen het is nu momenteel veel te koud ervoor

Van kou heb ik weinig hinder, meer van een lange broek die gaat kriebelen. Met fietsen rij ik meestal ook in een korte broek, hooguit als het vriest in een 3/4.

7 Laatst bewerkt door Duursporter (20-01-07 14:52:39)

Re: duurloop

heee jongens,

Hier gaat het over korte broeken!

8

Re: duurloop

een lange interval training gelopen. Om te lopen is het top-weer, fris, weinig wind en een lekker zonnetje.