1

Onderwerp: Zon, zee en wind

Buenos dias amigos!

cool 
Even ontsnapt aan de winter c.q. herfst in Nederland en op 4uurtjes vliegen heerlijk in de zon aan het trainen. Op Lanzarote alvast een kleine trainingsessie aan het houden onder het motto van parcoursverkenning voor de Ironman op 19 mei.
Het is hier wel apart fietsen, berg op en dan nog als toetje wind tegen ook. Het is soms net Hawaii, bijna van je fiets afgeblazen worden door een dwarswindje.
Vanmorgen weer eens in wetsuit gezwommen, het water is fris maar goed te doen.
Morgen staat het hele fietsparcours op het programma, hopelijk valt de wind een beetje mee.

2

Re: Zon, zee en wind

Zwaar fietstochtje vandaag. Die wind viel dus niet mee, sterker nog er stond meer wind dan vorig jaar tijdens de Ironman en dat was al niet mals heb ik gehoord van een deelnemer.
We waren allebei redelijk naar de kl... maar wel lekker gefietst hoor! Als ik het vandaag kan, dan zeker tijdens de wedstrijd.
Respect voor een ieder die deze Ironman heeft volbracht, uit ervaring kan ik spreken dat het fietsparcours van Hawaii "easy" is vergeleken met het parcours op dit eiland. Geen moment herstel, bergaf vol je stuur vast anders blaas je van de weg af, bergop ook lekker tegen de wind in beuken. Is weer eens wat anders dan rondjes Haarlemmermeerpolder lekker relaxed in je ligstuur hangen.
Morgen maar eens rustig aan stukje in de oceaan dobberen.

3

Re: Zon, zee en wind

Irongirl schreef:

Morgen maar eens rustig aan stukje in de oceaan dobberen.

Nu wordt ik echt jaloers. wink

Ik heb wel es gehoord van die wind op Lanzarote, maar het is vast wat anders als je er daadwerkelijk in rijdt. roll

4

Re: Zon, zee en wind

Irongirl, hou je er een beetje rekening mee dat het hier regent, waait en koud en ellendig is? Door die verhalen van jou sta ik op het punt om te emigreren big_smile

cool

5

Re: Zon, zee en wind

Zo erg is het hier toch niet? Vandaag mijn nieuwe fiets even ingereden... Maar vanmiddag was het wel een beetje triest weer. Hopen dat ze er morgen wat mooiers van maken. Veel lpezier daar op Lanzarote

6

Re: Zon, zee en wind

He duursporter, zo mooi is het leven hier ook weer niet. We hebben kakkerlakken die je 's nachts uit je slaap houden. Die heb je niet in Nederland (tenzij je in een niet nader te noemen zwembad in L'... zwemt, dan wel)

Vanmorgen begonnen met een duik in de oceaan, blijft wennen dat zoute water. "t is ook nog best wel fris en na 45minuten voel je je vingers niet echt meer.
Vandaag weer flink gefietst, het was redelijk met de wind maar je moet blijven uitkijken. Vandaag weer de Haria en de Mirador del Rio gereden, heerlijk! Maar zijn wel steile klimmetjes, het voordeel als je niet zo hard gaat dan kan je lekker van het uitzicht genieten.

Morgen staat de swim-bike-run op het programma en dan donderdag het hele fietsparcours nog maar eens een keer. 't schijnt dan mee te vallen met de wind, zeggen ze....

7 Laatst bewerkt door willem (27-02-07 21:47:20)

Re: Zon, zee en wind

Irongirl schreef:

zo mooi is het leven hier ook weer niet.

Ahum ahum roll

Gisteren van Enschede naar Nijmegen gefietst, 115km alleen maar wind tegen, halverwege een paar flinke buien op mn kop gehad maar heb ook wat zon gezien.. maarja we doen het onszelf aan zo is het dan ook wel weer.. achteraf lekker warm op de bank is dan ook wel weer lekker...

Vandaag van Nijmegen naar Winterswijk terug gereden (85km) hele weg regen, 5 graden en ook weer veel wind (dit keer van opzij..) na 50km was ik koud, na 60km geen gevoel meer in mn voeten, na 65km kreeg ik de energierepen niet meer uit de verpakking en na 80km had ik halucinaties over hawaiiaanse stranden... (dat laatste is misschien een beetje overdreven) maar was koud en nat!! Onderweg met een pontje in duitsland een watertje naast de rijn overgestoken, de bestuurde van de pont was ook wielerliefhebber en daarom ik hoefde niet eens te betalen (normaal €0.80) jaja je maakt wat mee cool

morgen de laatste 35km terug naar Enschede erg is weer veel regen voorspeld maar gelukkig is het maar een klein stukkie!

Dus geklaag over hoe slecht het daar is wil ik niet zien.. kom maar op met de mooie verhalen!!! big_smile ik zou zeggen, geniet daar nog maar even want als je terug bent mag je de regen weer in!!

8 Laatst bewerkt door Scighera (28-02-07 08:37:42)

Re: Zon, zee en wind

weer is idd weer typisch hollands: nat en zeer winderig smile
Ik rij vanmiddag na het werk even op en neer naar enschede om schoenen op te halen en dan rij ik mijn fietstraining wel op de tacx wink ook ik heb mijn grenzen smile . Ik fiets vrijdag en zaterdag wel weer buiten. Heb gelukkig al de nodige kilometers in de benen, dus dat is al een goede voorsprong op vorig jaar.
Heb er  even uit mijn hoofd (zit op mijn werk) 120 zwemkilometers, 1600 fietskilometers en 480 loopkilometers eropzitten dit jaar smile . voel me ook lekker fit, voordeel van de zachtere temperaturen denk ik smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Zon, zee en wind

@Willem, ik zal er nog 4 dagen van genieten en tja, dan moet ik ook weer aan het Hollandse weer geloven. Voor de komende dagen wordt hier 20-25 graden voorspeld en na morgen gaat de wind wat afnemen. De oceaan is wel fris hoor, na 30 minuten kom je blauw het water uit, met wetsuit aan.

Vandaag een goede training gedaan, eerst zwemmen daarna bijna 4uur gefietst en toen nog dik een uur gelopen over de boulevard. Het loopparcours van de Ironman. Nu nog zigzaggend langs toeristen die zich de hele dag vermaken met ijs eten en op het strand liggen. Ieder zo z'n lol. Gelukkig gaan ze niet allemaal fietsen, want het is verder op de weg super rustig. Op een zooitje toeristenbussen na dan, die net even gas geven in een bocht waar je toch al niet zo hard ging. Maar goed, ik zal niet klagen want verder is het hier hartstikke leuk.

Morgen het hele fietsparcours nog eens een keertje. wordt weer flink wat uurtjes trappen.

10

Re: Zon, zee en wind

tongue
he he eindelijk terug in het appartement. Vandaag zoals gepland het hele parcours gereden,maar met flinke wind toch weer aanpoten. 180km op de teller, morgen na deze 3 pittige trainingsdagen (gem. 6uur)  een semi-rustdag. Dan zaterdag en zondag nog even knallen en dan zondagavond terug het vliegtuig in. Maandag weer werken....alhoewel, volgens mij is dit harder werken wink

11

Re: Zon, zee en wind

Tja, terug in Nederland en dan komt het griepvirus voorbij. Verplichte rustdagen dus na een dikke 10 dagen veel trainingsarbeid op Lanzarote, misschien ook niet zo slecht alleen kies ik ze liever zelf.   sad
Het weer nu nodigt ook niet echt uit tot buitensporten......heb ik effe heimwee....maar over 2 maanden zit ik er weer voor de Ironman!

12

Re: Zon, zee en wind

hmm, da's minder sad beterschap in ieder geval smile gelukkig wordt het weer iets beter (nog iets zachter maar boveaal droger en minder wind)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

13

Re: Zon, zee en wind

Ik zal volgende week op Gran Canaria met plezier terugdenken aan de regen, modder en zelfs even sneeuw (Sauerland) die getrotseerd is om de winter door te komen. Lekker afzien onder aangename temperaturen. Wel zorgen dat ik de griepgolf voor ben.

14

Re: Zon, zee en wind

Als triathleten hebben we het slecht he.. overal moeten we fietsen.. Lanzarote, Gran Canaria, Mallorca.. BAH tongue

Veel plezier daar !!

15

Re: Zon, zee en wind

Veel plezier daar! Dat zal zeker wel lukken, nog plaatsje over in de fietskoffer???
Ja als triatleten hebben we het slecht, alle anderen mogen op het strand liggen en wij moeten maar fietsen de hele dag, en 's morgens al lekker in zee zwemmen.

16

Re: Zon, zee en wind

Koffer zit helaas vol ;-))) Voor Ibiza (EK Offroad) hebben we nog wel plek. Kun je lekker uitbollen van de IM. Is ook weer zo'n verkeerd eiland.