1

Onderwerp: Fietsen in de wind+regen

Vandaag is het weer aardig slecht, met harde windstoten en veel regen.

Zijn er triathleten die hier niets van aantrekken en gewoon op de fiets stappen?

Ik ben vanmorgen naar mijn werk gefietst, maar het wordt nu wel steeds erger :-)

2

Re: Fietsen in de wind+regen

Lopen wel, fietsen niet (vanwege slappeling).

3

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik heb gisteren gefietst, maar had er niet zo heel veel plezier in. Dit kwam ook wel een beetje omdat ik nog steeds wat last van mijn kuiten heb door de kramp afgelopen maandag. Vandaag zit het er niet  in, misschien even zwemmen in het binnenbad (er is zwemtraining).

4

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik ben ook geen regenrijder, maar vooral vertrekken in de regen doe ik echt niet graag.  Als het onderweg begint te regenen, vind ik minder erg.

Maar tijdens wedstrijden kan het ook regenen (Oud-Gastel anyone?), dus waarom je daar ook niet op "trainen"?

5

Re: Fietsen in de wind+regen

Op zich trainen in de regen is geen probleem. Alleen vandaag de combinatie met de harde wind..... Kies ik toch om mijn fiets in de tacx te zetten. Lopen gaat wel gewoon lekker door. Loop dan alleen niet te veel open stukken (polder), maar loop wat meer in de beschutting.

6

Re: Fietsen in de wind+regen

Hier aan de kust staat windkracht 8 en dan is het gewoon onverantwoordelijk om te fietsen, zelfs een getrainde triatleet van 85kg kan dan van de weg geblazen worden.
Ik heb wel eens met windkracht 7 over de boulevard van Bloemendaal-zandvoort gereden en dat kon net.

7

Re: Fietsen in de wind+regen

Nou ik ben teruggefietst, soms was het inderdaad redelijk spannend met windstoten in de zij... Eigenlijk gaf het wel een kick.

Met windkracht 8 kan je al weggeblazen worden? Ik heb echt geen idee en ben gewoon gegaan, wel in het midden van de weg gefietst tongue
Het schijnt hier 6-7 bft te zijn geweest (omgeving leiden, dus wel redelijk aan de kust)..

8

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik fiets zomer en winter naar mijn werk, of het nu sneeuwt, hagelt of vriest, maar gelukkig was ik vandaag vrij!  Het is vooral wat Ghen zegt, je droge huisje uit en de regen in vergt enige overtuiging, als ik eenmaal fiets heb ik er eigenlijk geen last van.

Op mijn oude racefiets was het wel hachelijk, die remmen werkte voor geen meter in de regen.

Vanavond lekker het water in, altijd lekker rustig bij slecht weer...

9

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik heb er nooit zin in...mijn (enige) fiets wordt dan zo vies en dan moet ik weer poetsen...

10

Re: Fietsen in de wind+regen

Jip schreef:

Ik heb er nooit zin in...mijn (enige) fiets wordt dan zo vies en dan moet ik weer poetsen...

Afspuiten in de tuin en dan laten drogen in de keuken. Kost je niet meer dan een paar minuten hoor!

11

Re: Fietsen in de wind+regen

Het is wel het behoud van je fiets.

12

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik probeer fietsen met regen te vermijden. Vind het gewoon vaak te link en heb er weinig lol van. Tacx doe ik niet aan dus dan gewoon niet trainen. Vandaag was het in Den Haag sowieso niet te doen om op de fiets te stappen. Ik was er getuige van hoe een een enorme tak van een bom afbrak en op slechts enkele centimeters van mijn auto de straat kopte. Dat was voor mij het teken: binnen blijven en middels het nieuwe werken lekker vanuit huis mijn centen verdienen....wel even mijn auto ergens anders geparkeerd uiteraard...boomloos gebied....

13

Re: Fietsen in de wind+regen

Roland_Amersfoort schreef:
Jip schreef:

Ik heb er nooit zin in...mijn (enige) fiets wordt dan zo vies en dan moet ik weer poetsen...

Afspuiten in de tuin en dan laten drogen in de keuken. Kost je niet meer dan een paar minuten hoor!

Denk niet dat de ketting echt schoon wordt door afspuiten alleen en dat de ketting ook erg gaat roesten door het zo te laten drogen...

14

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik heb de ketting met een doek afgedroogd, maar tandwielen e.d. natgelaten... ik vrees eigenlijk ook het ergste :x

15 Laatst bewerkt door draak (14-07-11 20:49:41)

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik heb dinsdag gefietst, daarna afspuiten laten drogen in haar eigen kamer en de volgende ochtend wat olie op de ketting.
's avonds de resten olie eraf vegen met een droge doek en ze staat er weer keurig bij en ik heb ondanks de regen lekker getraint.
Ben wel blij dat vandaag binnen zwemmen op het programma staat smile

16 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (15-07-11 07:44:49)

Re: Fietsen in de wind+regen

Jip schreef:
Roland_Amersfoort schreef:
Jip schreef:

Ik heb er nooit zin in...mijn (enige) fiets wordt dan zo vies en dan moet ik weer poetsen...

Afspuiten in de tuin en dan laten drogen in de keuken. Kost je niet meer dan een paar minuten hoor!

Denk niet dat de ketting echt schoon wordt door afspuiten alleen en dat de ketting ook erg gaat roesten door het zo te laten drogen...

Nou, mijn ketting en tandwielen roesten hier eerlijk gezegd totaal niet door. Het enige dat op dit materiaal nog roest veroorzaakt is pekel, en dat verwijder ik altijd dezelfde dag. Goed laten drogen in een verwarmde ruimte is m.i. veel beter dan afdoeken in een vochtige schuur. Op het oog is 'ie dan wel schoner / droger maar in werkelijkheid blijft 'ie dan veel langer vochtig.

EDIT: En nu is het dus 7:41uur en moet ik echt vertrekken, maar het regent pijpestelen. Even overwogen om de auto te pakken, maar toch maar de fietskleertjes aangedaan. Sterkte allemaal vandaag!

17

Re: Fietsen in de wind+regen

ik probeer mijn fietstrainingen te plannen in het begin van de week  zodat ik op de beste dagen kan fietsen... regent het dan toch die dag, dan doe ik doodleuk die training en probeer ik ervan te genieten! Dinsdag terug gekomen van het werk in de gietende regen, maar heb er stillekes echt van genoten. Als er mensen zijn die een doorweekte glimlachende fietser tegen gekomen zijn; dat was ik die een trainingsvoordeel nam op al diegenen die het niet zagen zitten :-)

18

Re: Fietsen in de wind+regen

Wijnand schreef:

binnen blijven en middels het nieuwe werken lekker vanuit huis mijn centen verdienen....wel even mijn auto ergens anders geparkeerd uiteraard...boomloos gebied....

Met zo'n geweldig forum ben je al lang binnen toch?:D

19

Re: Fietsen in de wind+regen

Ik heb hem gewoon gisteren in de tacx gezet. Ben echt geen regenrijder!!

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

20

Re: Fietsen in de wind+regen

Roland_Amersfoort schreef:

[EDIT: En nu is het dus 7:41uur en moet ik echt vertrekken, maar het regent pijpestelen. Even overwogen om de auto te pakken, maar toch maar de fietskleertjes aangedaan. Sterkte allemaal vandaag!

Regen???
Ik ben lekker in de zon naar m'n werk gepeddeld big_smile Het waait wel nog steeds nogal hard, maarja, daar word je sterk van denk ik dan maar

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

21

Re: Fietsen in de wind+regen

Klopt, halverwege klaarde het al op, de rest van de dag is het schitterend weer geweest. Meevaller dus!

22

Re: Fietsen in de wind+regen

Vandaag 110km, waarvan ongeveer 109km regen. Nog bedankt voor de koffie, Dennis..... life saver!

23

Re: Fietsen in de wind+regen

idem hier: ben niet zo'n regenfietser, maar net op de dag dat ik met afstand mijn langste duurrit van het afgelopen jaar rijdt: zonder overdrijven, alleen maar regen. 156 km regen... regen... regen... toen óók nog een half uur gelopen: regen... Nog nooit zo lang achter elkaar zoveel regen meegemaakt. Lekker is anders, maar toch wen je er aan. Tja, na een half uur was ik al door-nat, dus kon er de rest van de tijd aan wennen.

24

Re: Fietsen in de wind+regen

Jij bedankt voor het gezelschap tijdens de barre tocht big_smile Was mijn eerste keer echt in de regen fietsen.
Ging prima (op het feit dat ik wat meer km's moet maken na). Het was niet koud/glad, maar mijn voorkeur gaat toch naar een lekker zonnetje:)

25

Re: Fietsen in de wind+regen

Regen maakt het wel een stuk minder leuk, maar met goede kleding valt het mee.
Sowieso maakt goede kleding mijn fietsbeleving een stuk leuker in de winter.
Alleen bij veel regen/echte kou in de winter verkies mijn warme zoldertje, het moet wle leuk blijven wink
Voordeel van triatleet zijn is dat je ook altijd je loop en fietstraining om kunt wisselen als het echt slecht weer is