1

Onderwerp: Garmin Forerunner

Leden,
vandaag was ik even in mijn vaste wielerzaak. Ik heb daar gekeken naar een GPS voor op de fiets. Ze hebben daar verschillende mogelijkheden maar waar mijn oog op viel was de Garmin Forerunner.
Heeft iemand ervaring met GPS op de fiets? En weet iemand of er goede kaarten zijn die gebruikt kunnen worden op de fiets en als laatste heeft iemand (fietser of loper) ervaring met de Garmin Forerunner? Volgens de fietsenhandelaar een erg goed ding maar is dat ook zo??

2

Re: Garmin Forerunner

Hoi, ik heb zelf geen ervaring met de Garmin Forerunner maar een collega op het werk (hardloper) heeft er wel een.
Hij is er wel tevreden over, vooral de GPS functie omdat je na afloop je route kan zien in Google-earth. Er zit ook een functie op waar je een soort wedstrijdje tegen een virtuele partner kunt lopen, dat motiveert natuurlijk wel.
Ook vond hij het wel makkelijk dat je geen footpod nodig hebt op je schoen . De polsunit is wel vrij groot, ik weet niet of dit met fietsen erg handig is.

Zelf heb ik ook nog een vraagje, heeft iemand ervaring met de Polar RS800SD? Ik ben binnenkort jarig en dit lijkt me wel een erg leuk speeltje, alleen best wel prijzig.

3

Re: Garmin Forerunner

Hoi, ik heb zelf een Garmin ForeRunner 201 en deze geeft het aantal gelopen of gereden kilometers correct aan mits je niet in het bos rijdt of loopt. In dat geval kun je het schudden. Hij heeft een mooie grote display en dat leest makkelijk af.
Het schijnt dat de opvolger van de 201/301 serie, de 205/305 serie hier minder problemen mee heeft. Ook is het design veranderd waardoor je niet meer met zo'n breed ding aan je pols loopt.
Voor de Garmin GPS horloges geldt dat ze hier in Europe redelijk duur zijn. In de US betaal je maar de helft. Ik heb mijn 201 in de US gekocht voor $125 terwijl hij in die tijd hier in Nederland EUR 240 kostte. Ik heb alleen een europese oplader moeten kopen voor 30 euro.