1

Onderwerp: Weer beginnen

Hey,

In November kreeg ik klachten aan mijn knie, runners knee. Gelukkig bij de eerste klachten al gestopt met lopen en de hele maand December niet gelopen (wel gezwommen en af en toe de mountainbike gepakt of de fitness in). Deze week weer voorzichtig begonnen met 5 km loopjes, rustig tempo. Geheel pijn vrij en ook niet stijf of wat dan ook. Om nieuwe blessures te voorkomen weet ik dat ik rustig op moet bouwen. Maar mijn vraag is: hoe rustig?! Hoe weet ik wat ik wel en niet kan doen?

Voorheen liep ik trainingsrondjes van max 10km. Wel de Dam tot Damloop gedaan en de Zevenheuvelenloop, vandaar dat ik wat overbelast was. Nu wil ik dus wijs het nieuwe jaar beginnen om begin maart een halve marathon te lopen en mij natuurlijk voor te bereiden op het nieuwe triathlon seizoen.

Ik heb alleen geen idee hoe "langzaam" ik weer op moet bouwen..

Groetjes,
Lieke

2

Re: Weer beginnen

Mischien een domme tip maar je probleem eens voorleggen aan een sportarts. Heb zelf ook wat probs gehad tijdens mijn marathon training en hij gaf me pilletjes voor de stikstof uit mijn spieren te halen en het was over en ik vreesde toen ook voor een liesblesure.