1

Onderwerp: als triathleet kun je altijd nog wel wat...

He ho he ho allemaal!

Nou zeggen "ze" altijd dat je als triathleet altijd nog wel wat kan, heb je een loopblessure kun je nog wel zwemmen en/of fietsen, kun je niet zwemmen kun je vast nog wel fietsen en/of lopen.. enz..

nou heb ik het echt goed voor elkaar sad:(
Heb al enkele weken een achillespees blessure, gaat gelukkig de goede kant weer op maar denk de eerste weken nog niet lopen..

dus ik dacht dat ik nog wel kon fietsen en zwemmen.. ging ook prima tot dinsdagochtend.. ik had lekker een tochtje gefietst en rij Enschede weer in, op een doorgaande weg rij ik rustig (denk iets van max 25km/h) met de handjes op het stuur, ben ik bijna thuis slaat er ineens een auto die naast me rijd rechtsaf een parkeerplaats op.. en ja dat gaat niet he!!

dus boem!! harde knal en au daar vlieg ik half over die auto heen op de grond.. een stekende pijn in mijn vinger en ik kijk een beetje verward om me heen..

Een flink gat in mijn vinger, deze zat tussen de spiegel van de auto en mijn stuur, een winkelhaak tot op peesdiepte tot gevolg.. geen pretje!! Gelukkig waren het wel vriendelijke mensen en hebben ze het even beetje dichtgeplakt zodat ik door kon naar het ziekenhuis.. daar hebben ze het weer dichtgenaaid en geplakt.

Een paar uur later weer thuis mn fiets gecontroleerd en er zit een barst in mijn voorvork, het wiel draait niet meer en ben dus bang dat het frame (ook van carbon) ook interne schade heeft opgelopen door de klap.. morgen mee naar de fietsenmaker voor een schadeanalyse..

net het verband om mijn vinger vervangen maar het ziet er nog niet heel lekker uit!!

Maar door de hechtingen mag ik niet zwemmen, fiets in de kreukels en mag niet lopen... AAAAAAAHHHHH yikes:o

Hopelijk is het allemaal snel geheeld en geregeld/vervangen zodat we de trainingen weer kunnen hervatten!

Groeten! Willem

2

Re: als triathleet kun je altijd nog wel wat...

Het zit je duidelijk even niet mee Willem. Hoop dat je snel herstelt en dat (onbelangrijker natuurlijk) de schade aan je fiets meevalt. Sterkte in ieder geval!

3

Re: als triathleet kun je altijd nog wel wat...

Hmm, het kan tegen zitten?P maar dir spant de kroon....


ik neem aan dat de bestuurder van de auto dus fout was? denk dat dit een verzekeringskwestie gaat worden namelijk, zeker gezien de forse schade.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: als triathleet kun je altijd nog wel wat...

Willem je seizoen is nog niet verloren.
ALs je weer genezen bent rustig je training op pakken
niet harder of meer gaan trainen !  gewoon op gevoel ,
en luistern naar je lichaam  en niet te snel weer terug willen komen .
Kan je wandelen , ga dan wandelen blijf je toch in beweging .
Je zal er versteld van staan hoe snel je weer wedstrijd fit ben.
Beterschap en suc^6  kerel.
Rapido

triathlon is 3 x beter

5

Re: als triathleet kun je altijd nog wel wat...

Echt zwaar balen voor je Willem!
In ieder geval veel sterkte met het herstel en beterschap!