1

Onderwerp: Tweede sessies oftewel de ups and downs van een beginner

Hey iedereen,

Gisteren mijn tweede triathlon training gedaan. Begonnen met het fietsen en de eerste 5 km gingen zeer vlot, toen kwam er een zeer krachtige wind opzetten. Die hoe ik ook reed tegen me inwerkte smile gevolgd door een gebroken fietsketting. Ik heb dus maar de brui gegeven aan het fietsen.

Het lopen verging me veel beter. Ik liep mijn 10 km in 47 minuten. Als ik scherp sta moet me dat lukken in 40-45 minuten. Dus dit was zeer motiverend, tevens omdat die dekselse wind nog steeds van de partij was.

Zwemmen. Ik heb mijn 2 km in 50 minuten gezwommen. Niet slecht, het zwembad zat propvol met zondag zwemmers ( zie zondag chauffeurs en je weet hoe laat het is) smile

Nadien ook wat last van knie pijn. Volgende weekend ga ik de drie disciplines spreiden denk ik.

2

Re: Tweede sessies oftewel de ups and downs van een beginner

Heu ga je van elke training een soort van wedstrijd maken dan?

3

Re: Tweede sessies oftewel de ups and downs van een beginner

Ik denk dat je moet oppassen met zulke zware trainingen, waarbij je drie disciplines achter elkaar doet over een lange afstand. Het is goed om de overgangen te trainen, maar concentreer je dan op één wissel, ipv twee. Daarnaast, zoals je al aangeeft met je kniepijn, schuilt het gevaar dat je gaat overbelasten. Je zult sowiso een langere rust moeten houden na zo'n zware trainingsdag. Dit gaat dan ten koste van de continuiteit van je trainingen. Het is beter om om de dag een kortere training doen, dan één keer per week een hele lange. Succes.