1

Onderwerp: koerskledij onder wetsuit??

Ten eerste heb ik geen flauw idee waar ik mijn vraag moet zetten, dus doe ik het hier maar.

Ik ga einde april men eerste wedstrijd meedoen en ik vroeg mij af of het aangeraden is om je koerskledij al onder de wetsuit aan te doen? Heb geen flauw idee hoe een wissel tijdens een wedstrijd in mekaar zit dus alle tips hier zijn welkom smile

Alvast bedankt

2

Re: koerskledij onder wetsuit??

Koerskledij dus een aparte fietsbroek en een fietsshirt zou ik zeer zeker niet doen om het onder een wet-suit te dragen
Wat wel heel goed kan is een tri-pak onder een wet-suit dragen,deze zijn snel droog in de wind als je fietst en de meeste tri-pakken hebben een dunne zeem waar je toch comfortabel mee kunt fietsen en als laatste kun je er toch prima mee lopen.
Eind april kan het toch koud zijn zodoende kun je eventueel na het zwemmen een koersshirt over je tri-pak aan trekken voordat je gaat fietsen en dan bij het lopen weer uittrekken

3

Re: koerskledij onder wetsuit??

probeer eens een wedstrijd te bezoeken voordat je zelf strat eind april, en kijk goed hoe de wissels verlopen bij de "top-atleten". Hierdoor kan je veel leren, over hoe te wisselen.

over hoe je schoenen neer te zetten, eventueel een handoekje voor je voeten om je voeten enigzins schoon te hebben voordat je je schoenen aantrekt (voorkomt irritatie van zand ed en schuren enzo...)

je kan je fietsschoenen ookal op je fiets hebben, en die dan al fietsend aantrekken (veel gedaan tegenwoordig, maar wel eerst in trainingen goed oefenen  smile

oefen ook met uittrekken van je wetsuit in snel tempo, is toch weer wat anders dan als je rustig op de kant staat te friemelen na een training oid

ik zou zelf ook geen "koers-tenue" aan doen onder je wetsuit. Ik weet niet welke afstand je start, maar als het een korte afstand is kan je beter een tight zonder zeem aan doen ( fietsen kan best dan zonder zeem) en die kan je al prima aan hebben onder je wetsuit.
Je shirt kan je dan daarna aantrekken.

Denk ook om een startnummer band (of stuk elastiek) voor je startnummer. Zodat je die kan draaien van rug naar borst voor het fiets-loop gedeelte)

Succes alvast met de voorbereidingen...