1

Onderwerp: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

Hallo,

Ik stel me ook nog even voor, ben 15 jaar oud en heb nog geen triathlonervaring maar ik ren redelijk veel, zwem aventoe en fiets nu écht heel erg veel. Fietsen gaat me heel erg goed af, dus ik ben aan het denken om eventueel niet (binnekort) naar een triathlonvereniging te gaan, maar alleen naar een wielerclub(geen trimclub), maar dat is terzijde.

Ik heb 2 vragen;
1) Ik zou graag, omdat ik nogal veel kracht heb en vooral op vlak terrein flinke snelheiden kan ontwikkelen, graag een keer een tijdritfiets huren, gewoon om het eens te proberen. Ik woon in Limburg, weet iemand hier (of een stukje rijden) waar ik een tijdritfiets zou kunnen huren, gewoon voor een dag (of als het niet anders kan iets langer). Heb het natuurlijk al gegoogled, maar ik zie sowieso alleen voor 'n week en weinig opties voor Limburg.

2) Komende zomer (dus over een jaar) zou ik met mijn vader richting Frankrijk het hooggebergte willen opzoeken. Iemand tips waar het echt mooi is? En als ik zou moeten (wij) kiezen tussen de Mont Ventoux of de Alphe d'Huez, wat zouden jullie dan doen?

Alvast bedankt.

Groet,
Jsport

2

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

Op vraag 1 kan ik niet antwoorden daar ik niet in de streek woon. De reden waarom het langer dan een dag is, is omdat je de houding even moet gewend komen. Iemand die dus zo een fiets huurt, heeft dus enkele dagen nodig om er nog op te trainen. Vandaar.

Vraag 2:
Ik zou voor Alpe d'huez kiezen simpelweg omdat je dan in de omgeving nog zoveel andere leuke bergen hebt zoals de Galibier, Croix de Fer, etc.

De Mont Ventoux vind ik persoonlijk ook wat overrated. Er zijn veel mooiere beklimmingen.

3

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

Dimitri schreef:

Op vraag 1 kan ik niet antwoorden daar ik niet in de streek woon. De reden waarom het langer dan een dag is, is omdat je de houding even moet gewend komen. Iemand die dus zo een fiets huurt, heeft dus enkele dagen nodig om er nog op te trainen. Vandaar.

Vraag 2:
Ik zou voor Alpe d'huez kiezen simpelweg omdat je dan in de omgeving nog zoveel andere leuke bergen hebt zoals de Galibier, Croix de Fer, etc.

De Mont Ventoux vind ik persoonlijk ook wat overrated. Er zijn veel mooiere beklimmingen.

Wat betreft mijn vraag 1); in dat geval zal ik de fiets ook gewoon voor een langere tijd huren, ik wil er inderdaad wel echt aan kunnen wennen.

2) Mont Ventoux leek me ook heel mooi, door het kale landschap & het weerstation boven op, maar zover ik weet zijn er niet veel bergen in de buurt. Ik denk dan inderdaad dat een fietsvakantie meer tot zijn recht komt in de buurt van de Alphe d'Huez.
Bedankt voor de reactie!

4

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

Rond de kale berg zijn er ook wel mooie fietsroutes te vinden hoor, maar persoonlijk vind ik de Alpen leuker. En eerlijk gezegd, de kale berg is gewoon kaal.... Geef mij toch liever wat meer groen.

5

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

hallo,
sorry voor de late reactie,

voor Vraag 2:
ik ben ook 14 jaar 15 jaar worden en rij ook koers maar bij ons in de club raden ze het af om te gaan klimmen in het hooggebergte daarom gaat de club altijd naar de Vogezen voor lopers, ikzelf doe ook nog een stage rond de Colombier (waar ze dit jaar met de tour gepasseerd zijn) daar liggen mooie cols zoals de la lèbe en de Richmond rustige cols die mooi te beklimmen vallen het is er een zeer mooie streek en zééééér rustig.

en voor vraag 1:
Zelf heb ik ook een tijdritfiets niet een topper als de p3 ofzo maar toch.
Ik dacht zelf ook ook een paar keer een tt-fiets te gaan huren maar dat was 125 euro per week en 300 waarborg bij wiel-rent en de problemen zijn dan ook elke fiets is anders, en wat als er dan een krasje opkomt door wat steentjes en misschien houden ze al wat rapper je waarborg in. Ik heb dat geld gespaard en zelf een in elkaar gestoken en komt veel beter en goedkoper uit.

6

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

courerukn schreef:

hallo,
sorry voor de late reactie,

voor Vraag 2:
ik ben ook 14 jaar 15 jaar worden en rij ook koers maar bij ons in de club raden ze het af om te gaan klimmen in het hooggebergte daarom gaat de club altijd naar de Vogezen voor lopers, ikzelf doe ook nog een stage rond de Colombier (waar ze dit jaar met de tour gepasseerd zijn) daar liggen mooie cols zoals de la lèbe en de Richmond rustige cols die mooi te beklimmen vallen het is er een zeer mooie streek en zééééér rustig.

en voor vraag 1:
Zelf heb ik ook een tijdritfiets niet een topper als de p3 ofzo maar toch.
Ik dacht zelf ook ook een paar keer een tt-fiets te gaan huren maar dat was 125 euro per week en 300 waarborg bij wiel-rent en de problemen zijn dan ook elke fiets is anders, en wat als er dan een krasje opkomt door wat steentjes en misschien houden ze al wat rapper je waarborg in. Ik heb dat geld gespaard en zelf een in elkaar gestoken en komt veel beter en goedkoper uit.

Bedankt voor de reactie.
1) Waarom raadt je club het af om in het hooggebergte te trainen, dan?
Vogezen zijn idd ook heel mooi, haha.

2) Ja, mn vader zou het huren betalen dus ik zou dan sowieso eens 1x willen proberen, en dan daarna eventueel pas kopen.

Thx!

7

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

Beste jsport,

- Wat betreft een locatie bij jou in de buurt: www.wiel-rent.nl verdeelt iedere week/twee weken zijn producten over de diverse afhaallocaties. Op weg naar Maastricht rijden we per definitie over de A2. Regelmatig helpen we op onze route ook klanten voor wie één van onze afhaallocaties te ver weg zijn.
- Wij leveren goed en duur materiaal. We verwachten dat onze huurders zuinig met ons materiaal omspringen, als ware het van henzelf. Normale slijtage is echter ingecalculeerd. We gaan echt niet met een vergrootglas over het frame heen bij terugkomst. De waarborg van 300 euro voor een fiets van een paar duizend euro lijkt ons dan ook niet overdreven hoog.
- Een week is inderdaad om jezelf de positie op de fiets eigen te maken. Bij meerdere malen huren denken wij uiteraard mee over een, voor beide partijen, mooie prijs.

Indien je nog belangstelling hebt nodig ik je graag uit een contactformulier in te vullen. Verwijs ook even naar de discussie op het forum bij opmerkingen. Graag hoor ik van je.

Met vriendelijke groeten,

Boudewijn de Graaff
www.wiel-rent.nl

8

Re: 2 fietsvragen (tijdritfiets huren & berg kiezen)

jsport schreef:
courerukn schreef:

hallo,
sorry voor de late reactie,

voor Vraag 2:
ik ben ook 14 jaar 15 jaar worden en rij ook koers maar bij ons in de club raden ze het af om te gaan klimmen in het hooggebergte daarom gaat de club altijd naar de Vogezen voor lopers, ikzelf doe ook nog een stage rond de Colombier (waar ze dit jaar met de tour gepasseerd zijn) daar liggen mooie cols zoals de la lèbe en de Richmond rustige cols die mooi te beklimmen vallen het is er een zeer mooie streek en zééééér rustig.

en voor vraag 1:
Zelf heb ik ook een tijdritfiets niet een topper als de p3 ofzo maar toch.
Ik dacht zelf ook ook een paar keer een tt-fiets te gaan huren maar dat was 125 euro per week en 300 waarborg bij wiel-rent en de problemen zijn dan ook elke fiets is anders, en wat als er dan een krasje opkomt door wat steentjes en misschien houden ze al wat rapper je waarborg in. Ik heb dat geld gespaard en zelf een in elkaar gestoken en komt veel beter en goedkoper uit.


Bedankt voor de reactie.
1) Waarom raadt je club het af om in het hooggebergte te trainen, dan?
Vogezen zijn idd ook heel mooi, haha.

2) Ja, mn vader zou het huren betalen dus ik zou dan sowieso eens 1x willen proberen, en dan daarna eventueel pas kopen.

Thx!


sorry dat ik zo laat antwoord maar zit op koersschool met internaat en daar is geen tijd voor pc.
Ze raden het af omdat de spieren nog niet ontwikkeld zijn en nog niet volwassen genoeg zijn en ook voor schrik om opgebrand te worden.