1 Laatst bewerkt door Walter (19-05-07 21:44:53)

Onderwerp: eerste koppeltraining

Vandaag voor het eerst een koppeltraining gedaan. 1500m zwemmen, en 10 km hardlopen. En het ging me goed af. Wat me opviel was dat ik de eerste km hardlopen nog niet voluit kon. Het leek of ik die tijd nodig had om om te schakelen van het zwemritme naar het hardloopritme. Het beviel me verder prima. Ik ga vanaf nu iedere week een keer een koppeltraining doen:-) Volgende week zwemmen-fietsen.

Het weer was ook voortreffelijk trouwens!

Groeten, Walter

2

Re: eerste koppeltraining

Hey Walter, met het oog op de triathlons lijkt me deze overgang niet echt logisch, tenzij je aan allerlei zwemlopen mee gaat doen. Zwemloopjes vinden meestal vanaf Januari tot April plaats muv enkele wedstrijden van de zomer. Op dit moment zou ik echter aan de combinaties zwemmen-fietsen en fietsen-lopen werken. Bijvoorbeeld 40km rustig fietsen en dan 10 km behoorlijk tempo lopen of andersom (40 km stampen op de fiets en dan 10km wat rustiger lopen). Je zal zien als je dit een aantal weken 1 x in de week doet dat het tijdens de wedstrijd geen moeite meer kost.

Suc6.

3

Re: eerste koppeltraining

Hoi Jos,

Inderdaad, een beetje een rare combi, zwemlopen, voor de triatlon. Vond ik ook al, maar het kwam deze keer toevallig goed uit om dit te doen. Ik ben inderdaad van plan om meer logische trainingen te doen in het vervolg.  Ik heb nu in ieder geval twee onderdelen na elkaar uitgevoerd, en conditioneel was dat geen enkel probleem. Bedankt in ieder geval voor de tips!

Groeten, Walter

4

Re: eerste koppeltraining

Ach:) maybe niet zo'n logische combinatie; maar wel een leuke variatie (ik doe wekelijks een lopen-zwemmen-lopen combi, bevalt uitstekend)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: eerste koppeltraining

Ik ben nog een beginnende traitleet maar ik vraag mij af hoe in godsnaam je een koppel zwemmen - lopen kunt uitvoeren? In een zwembad is dat toch niet mogelijk of doen jullie jullie koppemtrainingen in een kanaal en zo via de dijk dan lopen? tongue

6

Re: eerste koppeltraining

Als ik een koppeltraining zwemmen-lopen doe, dan zwem ik inderdaad eerst in buitenwater. Daarna als een gek mijn wetsuit uit, loopschoenen aan, met dit weer een extra shirtje aan en dan wegwezen. Mijn vrouw ruimt dan mijn zwemspullen op en gaat dan naar huis. Dit is echt super!!! Echt een toppertje!!! big_smile big_smile big_smile big_smile

Als ik een koppel fietsen-lopen doe, staat ze klaar met mijn loopschoenen en pakt mijn fiets en helm etc. aan (we wonen in een flatje) en ik kan gelijk door. Het vergt allemaal een beetje plannen, maar dan kan ik ook één of meerdere koppeltrainingen per week doen.

Als je alleen in het binnenbad zwemt kan je wel een koppeltraining doen. Als je een triathlon pak hebt kan je hierin zwemmen en dan de loopschoenen aan en richting huis. Gewoon niet afdrogen en zo weining mogelijk aan troep mee nemen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

7

Re: eerste koppeltraining

uhu:P Ik neem gewoon een zwembril en plastictasje mee aan mijn fuel belt: zwembad in, schoenen, sokken, fuel belt en cap in de tas, zwembril op en gelijk het water in. daarna is het hetzelfde, maar dan in omgekeerde volgorde.

Zwem en loop dan gewoon in een skinsuit (dus niet aan te raden als het vriest wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: eerste koppeltraining

Ik ga met hardloop- (of fiets) spullen aan naar het zwembad. Dan kleed ik me om om te zwemmen. Na het zwemmen, zo snel mogelijk mijn hardloopspullen aan, en dan gaan rennen. Ik heb geregeld bij het zwembad dat ik mijn zwemspullen later op kan komen halen, zodat ik daar niet mee hoef te zeulen.

Gaat prima zo.

9

Re: eerste koppeltraining

ahzo, bedankt voor de uitleg. Ga ik ook eens uitproberen!

10 Laatst bewerkt door drs5je (17-06-07 09:42:35)

Re: eerste koppeltraining

Afgelopen week heb ik mijn eerste koppeltraining fietsen - zwemmen - fietsen gedaan. Vorige week had ik al een fietsen - lopen training gedaan. Ik moet wel op de fiets naar het zwembad omdat ik behoorlijk landelijk woon en dus geen faciliteiten in mijn directe nabijheid heb. Voor mij werd het dus eerst 20 km fietsen (warming up heb je dan meteen gehad...:)) snel omkleden en het water in.... en dan op het gemak weer naar huis fietsen...

Binnenkort ga ik met mijn vrouw samen naar het zwembad met de fiets achterin de auto. Dan ga ik een 1/8 triathlon proberen te doen op wedstrijdtempo. Zij zorgt dat ik na het zwemmen (500mtr) meteen op mijn fiets kan springen (20km), verzamelt dan de spullen en rijdt snel naar huis waar ik dan meteen na aankomst kan gaan lopen (5km).

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

11

Re: eerste koppeltraining

Het is weer een tijd geleden dat ik iets heb geschreven,ben de laatste puntjes op de i aan het zetten voor de Irnoman Frankfurt
Vrijdag fietsen 10 km warming-up dan 6 x 10 km in Z3 ( 36 km / uur ) pauze 3 km dan 10 km uit totaal 98 km
Zaterdag 90 min losfietsen in de middag 3500 meter gezwommen dan de looptraining: oefeningen loopscholing en dan 8 x > 3 km in Z 3 pauze 1 min = colling -down dus in totaal 30 km gelopen
Zondag:Koppeltraining 5,5 uur fietsen met afwisselende tempo erin dan 75 min lopen
Zo zie je een leuke trainingsessie maar wel blij dat ik heb volbracht mijn benen zijn dan ook behoorlijk moe