1 Laatst bewerkt door JanR (27-10-12 12:28:11)

Onderwerp: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Het lukt mij niet om een kalender te vinden van alle Duitse Langdistanz wedstrijden (v.a. halve triathlon) in 2013. Bestaat zo'n kalender? Ik vind alleen hele incomplete lijstjes. Dat is jammer want ik heb veel goede verhalen gehoord over/en beleeft aan Duitse wedstrijden en zou daar graag een overzicht van zien.

Als deze kalender niet bestaat is het misschien een goed idee om hier een overzicht te maken. Liefst enigszins in de regio.

Zoals bv:

2 jun 2013 - Wasserstadt Triathlon Hannover - Halve/Hele triathlon
7 jul 2013 - Ironman Frankfurt - Hele triathlon
4 aug 2013 - Ostseeman Glücksburg - Hele triathlon
1 sept 2013 - Cologne Triathlon Köln - Halve/Hele triathlon
enz..

of een link naar een complete kalender, daar zou je me ook mee helpen :-)

2

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Om in te haken op dit topic: zijn er mensen die ervaring hebben met de Ostseeman Glücksburg?

Graag had ik meegedaan in Roth, maar omdat deze al vol zit is dit misschien een leuk (en vooral niet te duur) alternatief.

3

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Hé Jan Roelf,

Online kalenders vallen tegen. Alle lange afstanden zijn in ieder geval ook hier te vinden k226.com/events.

Middenafstanden zijn er erg veel in Duitsland. Ik heb nog een duitse licentie en in het bondsblad stond ieder jaar in januari een wedstrijdkalender met daarin ook een apart overzicht van alle middenafstanden. Ik zal eens kijken of ik die nog ergens heb rondslingeren. In dat geval neem ik hem wel even mee naar de zwemtraining volgende week  wink  Meestal verandert die kalender niet zo van jaar tot jaar.

groeten,
Thijs

4

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Cees schreef:

Om in te haken op dit topic: zijn er mensen die ervaring hebben met de Ostseeman Glücksburg?

Graag had ik meegedaan in Roth, maar omdat deze al vol zit is dit misschien een leuk (en vooral niet te duur) alternatief.

Het alternatief voor Roth. Perfect georganiseerd, en er is echt een super goede stemming in Glücksburg. Ik ben er drie keer geweest, en kom zeker weer terug.

Zwemmen is in een vrij helder fjord, met mogelijk wat golfslag. Dan een hele leuke heuvelachtige fietsronde met aardig veel publiek op de passage door het stadje, en daarna is er altijd een fantastische stemming op het loopparcours. Vooral het lopen is er vrij lastig. Het is heuvelachtiger dan je misschien van Noord-Duitsland verwacht. Het is zeker geen heel makkelijk parcours maar erg de moeite waard.

5

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

@Thijs: Oh, ja als je die kalender een keer mee zou willen nemen dan zou dat mooi zijn! Gek dat er geen complete on-line kalender is.

6

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Die kalender van al die halve triathlons mag hier gerust op het forum verschijnen wat mij betreft...

7

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Dat lijkt me inderdaad een goed idee Dorter. En eventuele andere wedstrijden over zowel 1/4e/OD en halve triathlons ben ik ook wel in geïnteresseerd.

8

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Iemand toevallig ervaring met "Cologne Triathlon Köln - Halve/Hele triathlon"?

9

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

superhans schreef:

Iemand toevallig ervaring met "Cologne Triathlon Köln - Halve/Hele triathlon"?

Niet met Keulen maar wel met de Green Hell triathlon van dezelfde organisatie, op de Nürburgring.  Prachtige wedstrijd, goed georganiseerd (zeker voor een eerste editie), een aanrader voor wie graag hoogtemeters doet!

10

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

superhans schreef:

Iemand toevallig ervaring met "Cologne Triathlon Köln - Halve/Hele triathlon"?

Vrienden van me hebben dit en vorig jaar de halve gedaan. Strakke, Duitse organisatie en leuk parcours. Je zwemt in een kanobaan (of zoiets) met strepen op de bodem die je kan volgen, dus geen overbodige meters. Daarnaast is het relatief dichtbij, volgens hen een aanrader.

11

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Maca944 schreef:
superhans schreef:

Iemand toevallig ervaring met "Cologne Triathlon Köln - Halve/Hele triathlon"?

Vrienden van me hebben dit en vorig jaar de halve gedaan. Strakke, Duitse organisatie en leuk parcours. Je zwemt in een kanobaan (of zoiets) met strepen op de bodem die je kan volgen, dus geen overbodige meters. Daarnaast is het relatief dichtbij, volgens hen een aanrader.

Wie weet Maarten doe ik mee als Vegas droom is doorgeprikt door mijn concurrentie. De lijst bij Haugesund staat al online en heb er al 1 tough cookie tussen staan uit de States F**k. lol

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

12

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Köln lijkt mij ook wel leuk. Wanneer is de halve?

En zo zie je maar Rose...tijden van vorig jaar geven geen garantie op kwalificatie dit jaar. Em het wordt je eerste halve, toch? Niet zoveel al verwachten...

13

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Jip schreef:

En zo zie je maar Rose...tijden van vorig jaar geven geen garantie op kwalificatie dit jaar. Em het wordt je eerste halve, toch? Niet zoveel al verwachten...

Tot nu toe haalde ik altijd boven verwachting dus dat zal wel goedkomen Jip met mijn eerste halve ;-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

14

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Ik kan dat lijstje nergens meer vinden. Het is waarschijnlijk tijdens een verhuizing bij het oud papier terecht gekomen.

Wel kan ik aan de lijstjes een paar goede halven toevoegen.

Moritzburg, tweede zaterdag van juni is echt wel een mooie wedstrijd. Wel ver weg.
ICAN Nordhausen, laatste augustus weekend
Kulmbach, begin juni.

Moritzburg heeft tegelijkertijd ook een leuke kleine hele triathlon.

Misschien dat ik zelf naar Nordhausen ga in de voorbereiding op Almere. Is in 2013 drie weken voor Almere gepland dacht ik dus optimaal voor mij.

15

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Topiccers,

Misschien is dit de link waar je iets aan hebt.......

http://triathlon-wettkampfkalender.de/

16

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Nice Peet! Mooie bijdrage!

17

Re: Wedstrijdkalender Duitsland 2013

Iemand ervaring in Wasserstadt?