1 Laatst bewerkt door jorisk75 (24-05-07 20:42:04)

Onderwerp: HELLUP: een vraag van een nieuweling

Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Sinds kort is mijn interresse gevallen op de triathlonsport. Ik wil als eerste een achtste volbrengen. (de tijd maakt me nog niet eens zoveel uit).

Ik ben geen duursporter, maar heb wel vier dagen per week in het krachthonk doorgebracht. Verder speelde ik zo nu en dan een partij rugby.

Vijf kilometer hardlopen lukt, 500 meter zwemmen lukt ook en die 20 km fietsen moet volgens mij geen probleem opleveren.... Alleen nu moet dat allemaal achter elkaar.

Graag zou ik de triathlon in Eindhoven op 16 juni volbrengen (achtse). Zou dat lukken met mijn verleden? Of moet ik er nog niet aan denken, me beter voorbereiden en beter beslagen op het ijs verschijnen?

Wat denken jullie? Is het te doen om binnen drie weken met mijn trainingsbagage een achtste te volbrengen?

Bedankt

2 Laatst bewerkt door willem (24-05-07 21:30:41)

Re: HELLUP: een vraag van een nieuweling

hej! 

als de tijd eindtijd je niet veel uitmaakt (en daar moet je denk ik ook niet teveel over nadenken als je binnen 3 weken een triathlon gaat doen) dan moet het wel lukken. Volgens mij is er afgelopen dagen al meer antwoord gegeven op vergelijkbare vragen dus kijk hier een beetje rond en je zult snel veel te weten komen..

probeer de laatste weken regelmatig te trainen maar ook zeker niet TE hard zodat je overbelast raakt en blessures oploopt..!

Doe ook eens een combitraining, eerst een stuk fietsen en dan nog een stukje hardlopen om het triathlongevoel eens mee te maken..

begin de wedstrijd niet te gek en geniet ervan. Op het moment dat je finisht zul je wel moe zijn maar na 2 dagen begint het te knagen en wil je meer, dus vanaf deze kant ben je gewaarschuwd: na je 1e triathlon ben je verslaafd!!

veel plezier en train afwisselend, dan lukt het wel!

3

Re: HELLUP: een vraag van een nieuweling

M'n eerste triathlon liep ik impulsief en practisch ongetraind. Alleen een redelijke basisconditie ATB / Schaatsen, ik had niet eens een racefiets! Die heb ik toen geleend.
De achtste kun je met een redelijke basisconditie best ongetraind uitlopen. Maar bedenk dat je goed doseert.

Maar of het gezond is?........ ik heb 3 dagen moeilijk gelopen.
Maar zoals Willem al zei: het is verslavend! en ik was verkocht!

Inmiddels train ik een stuk verantwoorder, en richt me nog steeds op de achtste, alleen is m'n doel nu wat duidelijker. (toen was m'n doel: uitlopen....)
Als ik dit jaar een paar redelijke achtsten loop, ga ik volgend jaar voor de kwart.

Veel succes de 16e!

Gr, Jan