1

Onderwerp: Triatlon training

Sinds afgelopen zaterdag heb ik me aangesloten bij een trainingscursus met als doel het goed volbrengen van de beach-challenge in Monster. Tot september worden elke week alle onderdelen getraind: zwemtraining (eerste weken in het zwembad, daarna in buitenwater, en tenslotte in de zee); fietstraining en hardlooptraining (op het strand en in de duinen). Vrij intensief dus, maar je hoeft niet elke week aan alles mee te doen als je dat niet uit komt.
De trainingen worden gegeven door trainers van de haagse Triatlonvereniging RTC. Tot nu toe heb ik een hardlooptraining en een zwemtraining meegedaan, en het bevalt me zeer. Er wordt goed aan de techniek gewerkt en er wordt natuurlijk veel aandacht besteed aan off-road. Alles speelt zich af in de omgeving Monster/TerHeide/Kijkduin. Voor mij een drie kwartier reizen, maar dat heb ik er ruimschoots voor over. Ook de kosten (45 euri) zijn laag voor wat er allemaal geboden wordt. Aan het eind van de cursus gaan we als het goed is ook nog een mini-triatlon doen.
Voor mensen in de omgeving DenHaag/Rotterdam/Westland is dit een echte aanrader. Als je wilt kun je gewoon nog meedoen: http://www.triathlonweb.nl/users/rtc/in … ,8016,2007


Groeten, Walter