1

Onderwerp: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Voor de derde maal zal het tijdritseizoen in het voorjaar worden gekleurd door de TijdstrijdersCup. In 2013 zal dit zijn op zondag 14 april.  In de Flevopolder op het parcours waar ook de MTR gereden wordt. De afstand is 40,85 kilometer.

http://www.corniel.nl/zzz/fora/fiets_nl/2013-04-14_tijdstrijderscup.png

Het maximum aantal deelnemers is 175. Wees er dus snel bij!

Aanmelden
Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar tijdstrijderscuphttp://www.corniel.nl/zzz/fora/aap.giftijdrijden.nl. Vermeld hierin:
- naam
- geslacht
- geboortedatum
- nationaliteit
- verwachte eindtijd/gemiddelde snelheid
- MyLaps ProChip Transponder-nummer  (huren kan ook)

Je inschrijving wordt definitief nadat je betaald hebt.

Vrijwilligers
Mocht je niet kunnen of willen meedoen als deelnemer, doen dan mee als vrijwilliger. Als onderdeel van een gezellig team maak je een leuk en bijzonder evenement mee. We zoeken o.a.:
- Starters
- Tijdwaarnemers
- Fotografen

Links
TijdstrijdersCup 2013 (officiële website)

Historie
TijdstrijdersCup 2012 (triathlonforum.nl)
TijdstrijdersCup 2011 (triathlonforum.nl)

2

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Wat goed! Ik zet hem op de agenda

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

3

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Dat zou ik maar doen. De aanmeldingen gaan heel hard: 36 aanmeldingen binnen 24 uur. smile

4

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Corniel schreef:

Dat zou ik maar doen. De aanmeldingen gaan heel hard: 36 aanmeldingen binnen 24 uur. smile

Bij die 36 zit ik bij ;-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

5

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

En binnen de twee dagen op 83 deelnemers. Het gaat nog rapper dan vorig jaar.

6

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

inschrijving onderweg betaling volgt morgen! Was erg leuk om te doen vorig jaar dus weer van de partij smile

7

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

De teller staat reeds op 135. Gaat lekker.

8

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

We zitten zo goed als vol. Als je betaling voor 31 januari binnen is, kan je gegarandeerd starten, daarna volgt waarschijnlijk een plekje op de reservelijst. smile

9

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat voor een tijd ik zou rijden eigenlijk.  smile

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

10

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Nou ik heb me dus maar aangemeld en ik doe mee......voor mij is het niet zo dat ik verwacht heel snel te zijn maar het is meer om te kijken waar ik nu sta. ik hoop dat er niet teveel wind staat en zeker geen regen is.....Ik ben al blij als ik de 35 km gemiddeld haal cool .......of ergens in de buurt van 1 uur en 10 minuten 14 april weet ik het.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

11

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Beste deelnemer,

De TijdstrijdersCup van a.s. zondag 14 april 2012 wordt mogelijk afgelast. De gemeente Almere heeft nog steeds geen vergunning afgegeven en de kans dat dit zo blijft is helaas zeer reëel.

De reden hiervoor is dat de gemeente Almere op het laatste moment extra bezwaren heeft opgeworpen waardoor wij tot op heden geen vergunning hebben. We zijn nog in gesprek, maar de kans dat de vergunning nog komt is niet heel groot.

Gevolgen
Als we echter groen licht krijgen melden we dit zo spoedig mogelijk, en uiterlijk vrijdag. Als dit niet zo is doen we dit ook! Houdt ook de website en Facebook in de gaten.

Er komt in 2013 geen TijdstrijdersCup op en alternatieve datum. De agenda zit te vol om dit op een acceptabele termijn dit jaar opnieuw te organiseren.

Iedereen krijgt zijn betaalde inschrijfgeld terug.

Voorlopig gaan wij er van uit dat de Monstertijdrit gewoon door gaat.

Mvg,

Tim, Vincent & Corniel

12

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

De TijdstrijdersCup van a.s. zondag 14 april 2013 gaat definitief door! Vanmorgen heeft de gemeente Almere alsnog groen licht gegeven. Het kan dus toch in Almere. Wij zijn de gemeente daar zeer erkentelijk voor.

Mede met de goede weersverwachtingen in het vooruitzicht hebben we besloten er een (extra) vrolijke editie van te maken. Alle renners die nog op de reservelijst stonden mogen starten. Renners die nog niet betaald hebben, mogen dit op de dag zelf doen.

De startlijst wordt zo snel als mogelijk definitief gemaakt en gepubliceerd op de website. Ook zal daar een link naar de briefing geplaatst worden. Lees deze aub goed door, dit voorkomt mogelijk een hoop verwarring op de dag zelf! Website: www.monstertijdrit.nl/cup.

13

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Nou TOP van de gemeente Almere valt me al weer mee.

Iedereen die mee doet veel plezier.

14

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Fijne rit, heren en dames. Maak er wat moois van.

15

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Was erg leuk en ondanks windkracht 5 een leuke ervaring........op mijn facebook had ik een verhaaltje geplaatst en lijkt me leuk om jullie deze ook te laten lezen. ik train pas 3 maanden (incl 2 weken behoorlijke griep) dus ik ging er niet van uit dat ik snel zou zijn......en dat was ik dus ook niet....lol.


Vanmorgen heel vroeg richting Almere vertrokken om mijn allereerst Tijdrit te gaan doen, dit is alleen maar een voorbereiding voor de triatlon dus verwachte geen snelle tijd. Onderweg baal ik al omdat het regent en er best veel wind staat, laat ik nou een hekel aan beide hebben maar het is natuurlijk wel echt Nederlands. eenmaal aangekomen lijkt het wel beter te worden geen regen meer en de wind lijkt minder, en dan vallen er toch nog een paar druppels.........zucht.

Het was tijd om mijn warming up te gaan doen .......moet dat?.....ja dat moet....zucht daar wordt je moe van........"John waarom deed ik dit ook alweer?". Hij kijkt me lachend aan en zegt voor je plezier....eenmaal een beetje heen en weer te hebben gereden lijkt het allemaal best goed te gaan de wind is minder en geen regen meer. Het is inmiddels 10,36 en ik ga me melden bij de start mijn start tijd was 10,42. De mensen voor mij vertrekken en gaan gelijk vol aan trappen, het is zover ik mag ook gaan............5...4...3...2..1....gaan.

Het gaat eigenlijk gelijk goed ik zet mijn tempo vast op 36 km/h en de eerste bocht komt snel dichter bij, nu krijg je een stuk van 13 km die kaars recht is en je dus goed tempo kan maken. Ik fiets op 39km/h inmiddels en vraag me een ding af......Waarom gaat het zo snel?......Het gaat erg lekker en 13 km lang gaat het zeer voorspoedig, ik zie de volgende bocht en ondanks dat een paar mensen mij inhalen maakt het mijn niet uit het gaat goed. Daar is de volgende bocht eindelijk ik draai hem in en .......Bam.......een beetje wind komt tegen me aan......what the f*ck dacht ik......vanaf dat moment moet ik iets doen waar ik niet zo goed in ben en dat is vermogen leveren, gelukkig zie ik de mensen voor mij ook een gevecht aan gaan met de elementen.

Naarmate het langer duurt moet ik toch echt genoegen nemen met een snelheid van 27 km/h, langzaam ga ik kapot, en de wind lijkt steeds sterker te worden. Mijn benen lijken moeilijker en moeilijker rond te gaan maar gelukkig blijft het tempo zo rond de 26 km/h, weer komt er een bocht .....BAMM......Nu besef ik me dat ik nog 13 km tegen de wind moet trappen die recht op mijn gezicht staat, ik probeer de 26 km vol te houden maar de benen beginnen toch te protesteren maar zolang het goed gaat ben ik tevreden. Meer en meer mensen komen voorbij maar ik blijf door trappen en probeer rond de 26 te rijden en ik hou het gelukkig redelijk vol.

Nu komt er een lange bocht naar rechts en zal de wind minder problemen geven, inmiddels kan ik weer naar de 37 km/h en hoef ik nog maar 4 km te fietsen. Dit tempo hou ik vol tot de finish en voel eigenlijk best goed, ik had besloten te accepteren dat dit niet de beste rit zou worden halverwege en ben op mijn hartslag gaan rijden met als max 160 bpm. Effe een klein stukkie uit rijden en dan rustig wat drinken ....dit was ik weer een vergeten tijdens de rit.

Ik vond het een hele leuke ervaring om dit te doen en ondanks dat mijn gemiddelde niet goed was en de tijd ook niet is het een overwinning geworden ik heb gevochten tegen de wind en uit eindelijk overwonnen..............De les is er ook geweest voor me...Ik moet nog heel veel leren en heel veel oefenen........ik ben net 3 maanden bezig en herstel sneller inmiddels , maar er is nog veel te doen voor deze oude man.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

16

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Een mooi verslag Mike. Ik denk voor de meeste van ons heel herkenbaar. Een man van 58 reed gisteren 44,4 km per uur gemiddeld, ongelooflijk. er is altijd baas boven baas.

17

Re: TijdstrijdersCup zo 14 april 2013

Jack33 schreef:

Een mooi verslag Mike. Ik denk voor de meeste van ons heel herkenbaar. Een man van 58 reed gisteren 44,4 km per uur gemiddeld, ongelooflijk. er is altijd baas boven baas.

Dat vond ik het mooiste gister de vele leeftijden verschillende mensen en de ontspannen sfeer.....ik vond het echt relaxed.
En idd damn wat kunnen sommige fietsen zeg..........bizar gaaf om te zien.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".