1 Laatst bewerkt door superpark (13-03-13 19:28:52)

Onderwerp: external snapping hip... hardlopen

Hallo triathlonners,

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met hardlopen. Na een half maandje kreeg ik last van de buitenkant van mijn heup, ik heb eerst 2 maanden rust gehouden en weer geprobeerd langzaam op te bouwen maar dit hielp niet. Toen ben ik naar de fysio geweest en die zei dat ik een external snapping hip heb. Dit betekent dat elke keer als ik mijn been strek er een spiertje over mijn heup springt. Dit is nog niet heel erg maar als ik een zware training heb gehad doet het de volgende dag best wel zeer als het spiertje erover heen "springt" (maakt geen geluid). De fysio heeft me toen een behandeling gegeven van een maand ongeveer maar hierbij is het niet echt verbeterd. Daarna wist hij ook niks meer om te doen dus ik sta er weer alleen voor sad.

Met fietsen en zwemmen heb ik hier geen last van dus alleen bij hardlopen voel ik het spiertje overspringen.

mijn vraag is nu dus: Heeft iemand van jullie ervaring met deze blessure en hoe heb je dit opgelost?

2

Re: external snapping hip... hardlopen

Hoi superpark,

ook ik heb last van mijn heup (links),weet niet of het hetzelfde is. Bij mij ligt het in mijn houding en een zwakkere rechterkant. Mijn fysio geeft me rekoefeningen en heeft mijn rug behandeld,zelf ga ik naar fitness om derechterkant te versterken.
Misschien is het een idee om een chiropractor te raadplegen,dat is wat ik ga doen als ik er weer last van krijg.

Ik heb een goed fysio maar hij bestrijd de klacht, maar de oorzaak is belangrijker.
Weet niet of je hier iets aan hebt,succes met je zoektocht naar verbetering 

greetz
Peet

3

Re: external snapping hip... hardlopen

Ok bedankt, ga denk ik zo'n "kraker" proberen... andere ideeën zijn altijd welkom

4

Re: external snapping hip... hardlopen

Ga eens naar een goede osteopaat. Die heeft mij nu al twee keer uit de brand geholpen toen de behandeling van een manueel therapeut niet echt voor verbetering zorgde.

5

Re: external snapping hip... hardlopen

Superpark......waar woon je? Welke omgeving?

6 Laatst bewerkt door superpark (16-03-13 19:22:30)

Re: external snapping hip... hardlopen

Veenendaal, provincie utrecht