51 Laatst bewerkt door HansH (06-03-13 19:37:00)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Scighera schreef:
Ynsnits schreef:
ronnyke schreef:

Heb zelf een voetblessure maar ga vandaag terug beginnen lopen. Vorige week 1u30 gelopen,11u gefietst en een kleinen 3u gezwommen. Met het mooie weer nu hoop ik mijn trainingsvollume toch wat op te voeren.

Tja...15 1/2 uur is inderdaad wat aan de krappe kant... wink

Alles is relatief he smile

Zeker als je bedenkt dat ik al de hele week met griep in bed lig.... sad

triathlon is 3x leuker!

52

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

maandag: run-swim-run: 1700m gezwommen en 7.6km gelopen met wat tempowerk (0u35 op 155bpm gemiddeld )
dinsdag: bike-run: 97km gefietst (2u52, 202w, 149bpm) en daarna  4.4km gelopen (0u21 147bpm)
woensdag: run-swim-run: 1000m losgezwommen en  7.9km gelopen (0u42 138bpm)
donderdag: uurtje krachttraining en buiten nog 6.0km relaxed gelopen (0u30 135bpm)
vrijdag: dagje actief herstel: 28.3km gefietst (0u56, 187w 131bpm)
zaterdag: duurloop, 22.1km  in de regen (2u03, 135bpm)

Morgenochtend 30-40min relaxed lopen icm een 1500-2000m zwemmen,en dan zie ik morgenmiddag wel of het tacx wordt of mountainbike smile

Note bij dinsdag: HR-vermogen verhouding ligt niet mooi (hartslag lag te hoog, vermogen wel in gewenste zone. Was verreden op de wedstrijdfiets, denk dat ik de zithouding nog even moet nakijken. Vermogen klopt wel met hoe de benen aanvoelden) 200W = ca 143bpm normaliter in tijdrithouding.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

53

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week een lekker trainingsweekje:

Maandag uurtje kracht
Dinsdag 45 minuten Zwemmen
Woensdag 44 minuten hardlopen 8,5km
Donderdag 67,8km fietsen in 2u41 (met een kleine pauze)
Vrijdag 50 minuten hardlopen 10,4km
Zaterdag rust
Zondag 12,6km hardlopen in 1u02m

Volgende week wordt rommelig kwa training. Dinsdag plasma doneren, woensdag avondje naar het theater

54

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb deze week slechte benen gehad dus heb enkele trainingen overgeslagen hmm
Maandag: 1u zwemmen
Dinsdag: 1u gelopen
Woensdag 50min gezwommen en 1u30 gelopen
Donderdag:1u zwemmen en 1u gefietst
Vrijdag rust
Zaterdag: 1u zwemmen en +2u in groep gefietst was vrij intensief
Zondag 5u30 gefietst   

Komende week recup week kan ik mijn fiets kuisen.

55 Laatst bewerkt door Adele (13-03-13 19:31:32)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

maandag: 1 uur tacx (rustige hersteltraining na trailrun wedstrijd op zondag), 40 min. zwemmen
dinsdag: rust
woensdag: 2 uur rustig hardlopen (19 km)
donderdag: 1 uur spinning, 45 min. kracht en core stability
vrijdag: 50 min. zwemmen
zaterdag: 1 uur zwemmen, 1:45 uur hardlopen (17 km)
zondag: 2 uur spinning, 0:45 uur kracht en core
totaal: 12 uur

maandag: 1 uur hardlopen
dinsdag: 0:45 min. zwemmen, 0:40 min. hardlopen
woensdag: 1 uur zwemmen, 0:40 min. hardlopen, 1:50 uur fietsen, 1 uur sportklimmen
donderdag: rust
vrijdag: 0:45 min. zwemmen, 1 uur fietsen, 0:15 min. hardlopen
zaterdag: 2 uur hardlopen (20 km), 1 uur zwemmen
zondag: 2 uur spinning, 0:45 uur kracht en core
totaal: 14 uur 40 min.

Deze week ga ik een beetje rustiger aan doen (8 a 9 uur sporten), want volgende week heb ik weer een zware trainingsweek in Zuid-Spanje voor de boeg.

Ik ben in januari begonnen met de voorbereiding voor mijn eerste hele triathlon in augustus (Ironman Kalmar). Het is voor het eerst dat ik zoveel uren train, dus ik ben benieuwd of mijn lichaam het allemaal aan kan...

Adele

56

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zaterdag weer zwemmen Adele? dan zien we elkaar weer wink

57

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ge zwemmen Paul851 maar ik denk niet dat je me gaat zien wink  Op gebied van de training van Adele is dit een schema dat je volgt van een trainer? Want die spinning vind ik nogal raar als je voor een hele traint? Aangezien dit toch vrij intensief is breek je daar meer mee af dan je opbouwd zeker als je met een hoog trainingsvolume zit.

58

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Want die spinning vind ik nogal raar als je voor een hele traint? Aangezien dit toch vrij intensief is breek je daar meer mee af dan je opbouwd zeker als je met een hoog trainingsvolume zit.

Waarom Ronnyke?
Kan toch mooi alternatief voor intervaltraining zijn? Als ik op de Tacx zit, speel ik ook wat met de wattages met als doel mijn FTP te kietelen. Bij een fietsrit buiten, bouw ik ook tempowisselingen in (wel afh. wat mijn kerntraining is).
Het probleem met het volume zie ik ook niet zo, mits je wel zorgt voor voldoende herstel daarna. Na een dergelijke zware training zou je m.i. prima een dag later een aerobische zwemtraining kunnen doen.

59

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb vroeger vrij veel spinning gedaan dus ik zie spinning:een hf van 180 en een plas water onder de fiets dus ik weet niet wat meerwaarde dit geeft in voorbereiding naar een hele triathlon? Maar ik heb zelf nog geen hele gedaan mischien als ik er voor ga trainen dat ik ook wel ga spinnen wink

60

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

een hf van 180 en een plas water onder de fiets

Excellent voor zowel een hele, een halve, een kwartje en een sprint. Mits je die hf van 180 niet krijgt door absurde trapfrequenties zonder weerstand uiteraard.

61

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen een spinning fiets gebruiken als vervanging van de Tacx; en echte spinningles volgen waar ik normaal gezien drie dagen spierpijn van heb  hmm

62

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Is er een moderator die de 'e' uit 'trainingesweek' kan halen? Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

63

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:

Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

Ik vind de spelfout in bovengenoemde zin vervelender big_smile  big_smile  big_smile

64

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Tri-a schreef:
Maca944 schreef:

Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

Ik vind de spelfout in bovengenoemde zin vervelender big_smile  big_smile  big_smile

Lol

65

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Jip schreef:
Tri-a schreef:
Maca944 schreef:

Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

Ik vind de spelfout in bovengenoemde zin vervelender big_smile  big_smile  big_smile

Lol

Bedoel je de dt?

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advie … vind-vindt

66

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik wist dat de dt goed was, daarom lol ;-)

67

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:
Jip schreef:
Tri-a schreef:

Ik vind de spelfout in bovengenoemde zin vervelender big_smile  big_smile  big_smile

Lol

Bedoel je de dt?

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advie … vind-vindt

Ik zal de link ook eens doorsturen naar mijn secretaresse...

68

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:

Is er een moderator die de 'e' uit 'trainingesweek' kan halen? Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

welke trainingesweek?  tongue ... kan ik zo maaaaaaanden overheen kijken...

bedankt voor de hint.... en nu weer lekker trainingesweken maken

Maarten

69

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

gadget schreef:
Maca944 schreef:

Is er een moderator die de 'e' uit 'trainingesweek' kan halen? Of ben ik de enige die dat vervelend vindt?

welke trainingesweek?  tongue ... kan ik zo maaaaaaanden overheen kijken...

bedankt voor de hint.... en nu weer lekker trainingesweken maken

Maarten

Dank!

70

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het weekje werd nog rommeliger dan ik dacht..
Maandag:Kracht
Dinsdag:rust (plasmaferese)
Woensdag:rust(avondje uit)
Donderdag:rust (slaap inhalen)
Vrijdag:rust (stilte voor de storm)
Zaterdag: 100km gefietst bij de Joop Zoetemelk Classic. windkracht 5 op dijkjes in het groene hart maar de regen viel mee..
Zondag: beetje vrijzwemmen met de kinders... hardlopen kon even niet door spierpijn in de quadriceps hmm

Maarten

71

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maw je ligt precies op schema. wink

Heb recup weekje gehad was eens lekker

4x gezwommen deze week
woensdag 15km gelopen
zaterdag 75km gefietst
zondag 7km gelopen

72

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag:Rust
Dinsdag:42 minuten 8.5km
Woensdag:half uurtje kracht, voornamelijk armen en schouders
Donderdag:Zwemmen plan was 10x100m maar bij 8x voelde ik wat kramp opkomen in mn voet dus werden het er 8
Vrijdag rust
Zaterdag: Een leuk nieuw rondje gelopen door de wolfskamer.. 12km in 57 minuten.
Zondag: Op de fiets naar een verjaarsfeestje vanuit Huizen naar Hoogkarspel. Dat was ongeveer 80km langs Lelystad over de houtribdijk naar enkhuizen en zo naar Hoogkarspel in bijna 3,5 uur.. Helaas wel de hele weg de wind schuin tegen of helemaal tegen. Vooral op de dijk was dat geen feest.. terug mocht de fiets op de twinnyload en ik mocht met de auto mee (keurig schoon en fris inmiddels)

73

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Heb deze week enkele pittige trainingen gehad maar qua vollume viel het best mee.

Dinsdag 2u gelopen+1u gezwommen
Woensdag 2u gefietst+1u gezwommen
Donderdag 1u zwemmen
Vrijdag 1u30 gelopen
Zaterdag 3u gefietst+half uurtje gelopen
Zondag 4u30 gefietst

74

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Heb deze week enkele pittige trainingen gehad maar qua vollume viel het best mee.

Dinsdag 2u gelopen+1u gezwommen
Woensdag 2u gefietst+1u gezwommen
Donderdag 1u zwemmen
Vrijdag 1u30 gelopen
Zaterdag 3u gefietst+half uurtje gelopen
Zondag 4u30 gefietst

Toch 'n nette 16u30, da's niet mis!

75

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ja toen ik het achteraf bekeek zag ik ook dat het toch genoeg was neutral deze week nog een druk weekje en dan terug een recup week cool