1

Onderwerp: Eerste halve triathlon test

Voor alle data: http://connect.garmin.com/profile/Rosevdh69

Om te beginnen, zwemresultaat was de grootste verrassing, fietsen OK voor nu en lopen helaas langzamer dan gehoopt. Daarom de training op 9km bij lopen beeindigd toen ik mijn support (mijn vrouw Natasja) zag.

Zwemmen 1,9km: 33m57s

T1: 2m40s

Fietsen 90km: 2u56m

T2:5m50s (plaspauze en verschoning thuis)

Lopen 9km: 1u03m (langzamer dan langzaam)

Het was een mooie test met goed gevoel voor alles. ook om te weten wat 90km met je doet op het lopen. Laatste onderdeel was voor mij vooral zwaar vanwege de eerste keer lopen in de warmte, maar ook de lage energie die er nog was na het fietsen. Tot slot speelde de linker knieband een beetje op. Vond het wel welletjes en hoop voor 2 juni in Nieuwkoop vooral op het lopen ruime verbetering te maken. En in Haugesund een nog betere prestatie.

Zwemmen was een verrassend resultaat, Fietsen daar moet nog meer gewenning en tempo en ook rust in, Lopen is zorgenkindje maar daar kan vast nog wat mee.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

2

Re: Eerste halve triathlon test

Leuk om te zien! Wellicht ga ik het ook eens doen om te kijken hoe ik uit zo komen. Met name zwemmen en fietsen maak ik me dan zorgen om..

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

3

Re: Eerste halve triathlon test

Testen doe jij blijkbaar wel graag wink mischien tijdens het fietsen meer drinken en KH opnemen mischien heb je dan meer over om te lopen? Je kunt het eens testen mischien? Eten en drinken zijn op langere afstanden toch belangrijk.

4

Re: Eerste halve triathlon test

ronnyke schreef:

Testen doe jij blijkbaar wel graag wink mischien tijdens het fietsen meer drinken en KH opnemen mischien heb je dan meer over om te lopen? Je kunt het eens testen mischien? Eten en drinken zijn op langere afstanden toch belangrijk.

Ja dank dat je dat nog even benadrukt, ik had ook het gevoel dat ik op de fiets eigenlijk onder de warme omstandigheden en inspanning met 2 750ml bidons te kort kwam. Nog bedenken hoe dit op te lossen door 1 xtra fles mee te nemen. Kwa eten dat ik met 2 powerbar repen wel goed uit te komen. Maar ga dat zeker nog even testen want met die lage energie denk ik achter af wellicht ook wel een beetje hongerklop?

Mijn verslag van gisteren: http://rosevdh69.blogspot.nl/2013/05/ha … -test.html

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

5

Re: Eerste halve triathlon test

Ik heb 2x een 1000ml bidon op mn fiets zitten.
Je moet dan wel even rekening houden met de sterkte van je bidonhouders, de mijne heb ik moeten vervangen door het 'ouderwetse' alumodel.

6

Re: Eerste halve triathlon test

Tof Garmin profiel heb je, hoe heb je dat gedaan om je totale afstanden zo op je dashboard te krijgen? Staat er bij mij niet op.

Knappe prestatie alvast!

7

Re: Eerste halve triathlon test

Blues schreef:

Tof Garmin profiel heb je, hoe heb je dat gedaan om je totale afstanden zo op je dashboard te krijgen? Staat er bij mij niet op.

Knappe prestatie alvast!

Bij instellingen kan je het helemaal zo instellen, even freubelen en uitzoeken maar als je alles invult dan komt dit op je profiel te staan. Al je data neemt hij mee.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

8

Re: Eerste halve triathlon test

Elk uur een bidon en een gel met fietsen. Dan kom je aan 90kh per uur.
Een aquarack van profile design achter je zadel monteren... Wanneer is Haugesund ook alweer? Als je het wat vindt, en het komt voor mij uit, dan mag je ook mijn drinkrugtasje wel lenen. Kan 2 liter in.

9

Re: Eerste halve triathlon test

Kan ook handig zijn om te controleren wat er op het parcours verstrekt wordt. Vaak zijn er ververs-posten waar ze bidonnetjes aanreiken of een post waar je een eigen bidon neer kan zetten.

10 Laatst bewerkt door HansH (09-05-13 13:26:15)

Re: Eerste halve triathlon test

Tijdens een 70.3 zijn meestal zeker 4 bidonposten, zo is mijn ervaring, met per post water, sportdrank en cola bidons. En repen en gels. Echt goed georganiseerd, daar kom je niets tekort onderweg. En keurig aangegeven. Fully catered....

Maar Rosé bedoelt vast tijdens het trainen.... Met een bidon tussen je stuur en 2x750 ml zou je als het niet te heet is toch een eind moeten komen. Anders twee rondjes van 45 en je eigen bidonposten inrichten.....

triathlon is 3x leuker!

11

Re: Eerste halve triathlon test

Er bestaat ook nog iets zoals winkels. Daar kun je ook drinken kopen(en zelfs iets voor te eten). Als ik duurtrainingen van 6u en meer doe kan ik ook niet alles in 1 keer meenemen.

12

Re: Eerste halve triathlon test

Powerbar repen is vast voedsel dat kost energie om te verbranden je wilt op de langere afstand juist dat je darmen zo min mogelijk werken. Ik heb het idee dat je toch te weinig KH binnen heb gekregen. Gels en sportdrank op de fiets en een keertje iets vastvoedsel voor de afwisseling, niet veel, werkt denk ik het beste. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

13

Re: Eerste halve triathlon test

OK, dat lees ik nu pas. Geen gelletjes op de fiets? Dat lijkt me niet handig. Ik gooide elke 45 minuten een gelletje naar binnen. En een reep ergens halverwege, tegen het lege gevoel.

Standaard antwoord in triathlon boeken over de lange afstand is ook: als je in de problemen komt bij het lopen..... dan heb je te hard gefietst....

triathlon is 3x leuker!

14

Re: Eerste halve triathlon test

HansH schreef:

Standaard antwoord in triathlon boeken over de lange afstand is ook: als je in de problemen komt bij het lopen..... dan heb je te hard gefietst....

Dat lijkt me inderdaad maar wel in combi met te weinig drank en voedsel. Met Nieuwkoop kan ik het weer proberen en kijken hoe het dan uitwerkt. Maar gelletjes vind ik meer passen bij lopen, repen doen het prima op de fiets, maar vijgen, gedroogd fruit of gewoon een lekkere krentenbol vind ik ook prima onderweg met fietsen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

15

Re: Eerste halve triathlon test

Rose69 schreef:
HansH schreef:

Standaard antwoord in triathlon boeken over de lange afstand is ook: als je in de problemen komt bij het lopen..... dan heb je te hard gefietst....

Dat lijkt me inderdaad maar wel in combi met te weinig drank en voedsel. Met Nieuwkoop kan ik het weer proberen en kijken hoe het dan uitwerkt. Maar gelletjes vind ik meer passen bij lopen, repen doen het prima op de fiets, maar vijgen, gedroogd fruit of gewoon een lekkere krentenbol vind ik ook prima onderweg met fietsen.

Let op in Nieuwkoop is geen bevoorrading op de fiets (of dat was er iig niet in 2007 en 2009). Dus daar moet je zorgen dat je je reepjes bij je hebt en een coach in de coachpost kan je een verse bidon aangeven bij een van de doorkomsten.

Hoef je ook niet te klooien met rugzakjes of enorme hoeveelheden drank. Bij IM heb je iedere 20-25km bidons met water of sportdrank (meestal om en om)/

16

Re: Eerste halve triathlon test

Die vijgen en andere prullen vind ik goed op training maar op wedstrijd heb ik altijd het gevoel dat ze in mijn keel blijven steken. Geef mij maar niet al te geconcentreerde gel van sis ofz die heel zoete moet ik ook niet of heb maagpijn. Afgelopen weekend een vrij intensieve toertocht gereden in de walen met veel hoogtemeters en in de bevoorrading was het cake met etixx sportdrank. De moment zelf smaakte het maar als ik terug op de fiets kwam bwuek.

17

Re: Eerste halve triathlon test

Vanzella schreef:

Let op in Nieuwkoop is geen bevoorrading op de fiets (of dat was er iig niet in 2007 en 2009). Dus daar moet je zorgen dat je je reepjes bij je hebt en een coach in de coachpost kan je een verse bidon aangeven bij een van de doorkomsten.

Hoef je ook niet te klooien met rugzakjes of enorme hoeveelheden drank. Bij IM heb je iedere 20-25km bidons met water of sportdrank (meestal om en om)/

Goed om te weten, helaas moet mijn eigen support werken die dag. Coach is afhankelijk van je eigen aanhang? Jammer die heb ik niet. Doe wel extra flesje op rug in trisuit, is niet anders. Gels en zo gaan in mijn gisteren bestelde frametasje.


Lekkere gedacht dat je kwa vocht en alles minder zorgen hebt bij IM70.3.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve