1

Onderwerp: Stappen tellen. Is hier een formule voor?

Ik tel eigenlijk nooit mijn stappen. Misschien slim om er mee te beginnen, vooral na het lezen van http://triathlon.competitor.com/2013/05 … suck_76419 en dan specifiek deze alinea:

"If I am running I will focus then on my stride pattern and my stride frequency. I count my steps and find my run rhythm again. When I feel like I have it, I tell myself such. “That’s great, there it is. Check!”"


Nu vroeg ik mij af, is er ergens een formule waarmee je je lengte (en dus gemiddelde afstand tussen 2 stappen) kan invullen, en dan de snelheid die je wilt lopen (5min/km, 4min/km etc). Ofzoiets?



Doet verder iemand dit en wat zijn jou ervaringen ermee? Helpt het?

2

Re: Stappen tellen. Is hier een formule voor?

Geen idee van formules.
Mij is geleerd om altijd met dezelfde frequentie te lopen, in mijn geval tussen de 170 en 180 stappen per minuut.

Als je langzamer gaat lopen worden de stappen dus vanzelf kleiner, als je gaat versnellen worden de stappen langer.

3

Re: Stappen tellen. Is hier een formule voor?

Ik loop (in mijn trainingen) gewoon het tempo dat het lekkerste aanvoelt. Forceren naar een bepaalde frequentie lijkt me not done...

Ik loop dus gewoon zonder snelheids indicatie of stapfrequentie. Puur op tijd onderweg en afstand afgelegd, hoewel ik daar nooit een verband tussen leg (bijv over 5m moet ik op de 6km zitten, anders loop in achter op schema). Gewoon lopen en focussen op je techniek, komt de spierpijn veel later omdat je niet bezig bent met je spierpijn (eigen bedenksel, maar het werkt haha)

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!