26

Re: Marathontraining voor de hele

Jacob schreef:

Ik zou geen loopschemas van een loopwebsite halen. Die houdt immers geen rekening met je andere inspanningen.

Belangrijkste voor een goede IM-marathon: fietsen.

Hoe fitter je van de fiets komt, hoe groter de kans op succes bij het lopen.

Heb je naast je duurlopen genoeg trainingen met tempo's op of net boven beoogd IM tempo?

Ik vind dit wel een aardig artikel, met dezelfde conclusie dat fietsen erg belangrijk is voor een goede marathontijd.
http://triathlete-europe.competitor.com … n-marathon

En naarmate de tijd en afstand vorderen wordt het mentale aspect inderdaad steeds belangrijker.

27

Re: Marathontraining voor de hele

Duurvermogen moet uiteraard goed zijn op de fiets, maar het doen van meerdere trainingslopen van 3uur of meer zie ik echt totaal geen nut in (laat staan om deze op tempo te doen). Kost je veel hersteltijd en maakt voor mijn beleving erg weinig uit in de wedstrijden. De totale omvang / intensiteit die je in de aanloop op een goede manier hebt verteerd + de natuurlijke aanleg zal voor grootste gedeelte je prestatie bepalen, en dat zal echt niet van die 3 tot 5 lange tempoduurlopen afhangen.

28

Re: Marathontraining voor de hele

Een vrij lange hersteltijd geldt toch voor alle heel wedstrijdspecifieke trainingen? Als je je zorgen maakt om een dagje of twee herstel doe je toch nooit meer een intensieve baantraining, lange duurloop, trainingswedstrijd of wielerkoers en dergelijke?

29

Re: Marathontraining voor de hele

thijs schreef:

Een vrij lange hersteltijd geldt toch voor alle heel wedstrijdspecifieke trainingen? Als je je zorgen maakt om een dagje of twee herstel doe je toch nooit meer een intensieve baantraining, lange duurloop, trainingswedstrijd of wielerkoers en dergelijke?

Je kan toch prima variëren? Dat is voor mij een deel van de lol. Na een rustdag ga je een keer zwemmen, dan heb je de benen 2 dagen met rust gelaten..

Herstellen hoeft niet helemaal niets doen te betekenen smile