26

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Een beetje verder in Sint Niklaas in de Sterre kun je ook zwemmen als er een redder aanwezig is. Vanaf Mei is dit elke vrijdagavond en verder is het wat afhankelijk van het weer.

27

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Daarnet in de Blaarmeersen gezwommen. Voor mij was het te koud; 11 graden.... Na 700 meter hield ik het voor bekeken  sad

28

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Kan je daar alle dagen vrij gaan zwemmen?

29

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Ja eigenlijk wel. Op eigen risico. In de zomer zijn er daar ook redders en dan moet je in principe in de afgebakende zone zwemmen. Maar als ze zien dat je een triatleet bent laten ze dat eigenlijk altijd toe.

30

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Ik ga het deze week toch ook eens een keertje proberen denk ik. Weet hier een zandput liggen en zal eens kijken of die al te doen is alwas het maar een paar honderd meter maar wil toch wat wennnen aan het pak en buitenwater.

31

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Er ligt toch water in die zandput?  big_smile

32

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Ja....... en koud water zelfs. Maar het moet lukken. roll

33

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Laat maar weten hoe het aanvoelde.

Mijn volgende triathlon is gepland op 05 mei in Lille (Kempen) maar ik vrees voor de temperatuur van het water

34

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Waar is het zwemmen daar? In de Beekse Bergen? Ik ga in juni in Retie meedoen en dat is in het kempisch kanaal denk ik dus das een beetje verwarmd big_smile

35

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Hier wordt gezwommen in de vijver van de Lilse Bergen (Gierle-Lille)

Vorige week was het naar het schijnt 8°...

36

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Daar heb ik 5 mei een 1/4.... benieuwd of ze het zwemonderdeel schrappen...

37

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

ronnyke schreef:

Waar is het zwemmen daar? In de Beekse Bergen? Ik ga in juni in Retie meedoen en dat is in het kempisch kanaal denk ik dus das een beetje verwarmd big_smile

Retie doe ik ook mee  smile

38

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Kans zit erin dat ze het zwemmen zullen schrappen op 5 mei.
Watertemperatuur vorige week was 8°

39

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Vandaag in open water gezwommen en het was vrij aangenaam. Weet niet welke temperatuur het water had maar bij het insteken voelde het zelfs lauw aan dus....

40

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Voor wie er op  vakantie gaat naar texel en wil zwemmen in zee. Er gaat ieder week een ploeg zwemmen in zee, de tijden staan op onze website: www.zwemmeninzee.nl Wij zwemmen vaak van A naar B dus tochtjes, ligt aan tij, hoog en laag water hoe laat we gaan en waar we starten. Altijd leuk als er mensen aanwaaien en meegaan. Vaste kern is voor en na seizoen een man of 5-10 en hoogseizoen een man of 10-15.

Maar ik lees het al ik ben bevoorrecht mens zwemmen in zee. Maar brrrrrrr ik ga er hier echt nog niet in!

41

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Gisteren gaan zwemmen in Hofstade.
Was praktisch niemand in het water dus plaats genoeg.
Was mijn "eerste training" in buitenwater en viel veel beter mee dan mijn eerste wedstrijd. Geen paniekaanval en 30 minuutjes kunnen zwemmen.

Al denk ik dat het in de zomer minder praktisch is in Hofstade, teveel volk vrees ik om rustig te kunnen zwemmen. Er is maar een klein deel van de vijver voorbehouden voor als zwemvijver.

42

Re: Geschikte buitenwater zwemlocaties

Ik zwem regelmatig in de IJzerenman in Vught. Het grootste deel is openbaar en goed toegankelijk.

Vanaf de westelijke punt ca. 100 meter de 'Boulevard' naar het zuiden aflopen of fietsen, vanaf het eerste strandje is het exact 500m naar de punt van het schiereiland zwemmen. Prima oefen traject.

Voordelen:
- Ondiep (ca. 2m. over de gehele plas)
- Rustig (vrijwel geen watersporters, af en toe een paar zeilers)
- Goed bereikbaar
- Redelijk helder water

Ben benieuwd of er meer triathleten/buitenwater zwemmers trainen in de IJzeren man?

In voorbereiding op de Halve van Almere 2013. 'Recreatief!' Zoek nog eventueel een trainingsmaatje in de omgeving van Den Bosch.