1

Onderwerp: 2e hands wetsuit

Ik ben aan het kijken voor een goedkope wetsuit. Ik kwam op deze advertentie:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url … tsuit.html

Ik kan hem passen. Bij de schouders zitten wat scheuren in het rubber (de stof daaronder is nog heel)
Nog te gebruiken? En hoeveel is die waard?

Groeten.

2

Re: 2e hands wetsuit

Morgen ben je bij de lidl voor 50 euries klaar. Heb je een nieuwe !!!! Voldoet prima, zie ze steeds meer bij wedstrijden

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: 2e hands wetsuit

Heb 's gegoogled, en schijn best een goed pak te zijn....

Gr, Jan

4

Re: 2e hands wetsuit

Goede tip, zeker het proberen waard denk ik als ik het zo lees.

Is een dikte van 3mm is wel genoeg in NL? (bijvoorbeeld als je in September aan een wedstrijd in een buitenbad wilt deelnemen)

5

Re: 2e hands wetsuit

Dit pak is eerder in de aanbieding geweest bij de Lidl.
Hij is 3mm, maar hij voelt toch nog aardig dik. Wat is normaal qua dikte?

6

Re: 2e hands wetsuit

weet ik niet, heb nog nooit zo'n ding aangehad. smile

7

Re: 2e hands wetsuit

3mm bovenlichaam en 5 mm bij de benen is beetje standaard tegenwoordig. Topmodellen van Sailfish hebben maar 1,5 mm rond de schouders.

8

Re: 2e hands wetsuit

Ik zag deze advertentie vanochtend ook in de krant staan!
Lijkt me zeker het proberen waard.

Bedankt voor de reacties.

9

Re: 2e hands wetsuit

Helaas. Was al meteen weer uitverkocht. Voorraad van niks.

10

Re: 2e hands wetsuit

ja, je moet zorgen dat je echt om half 9 voor de deur ligt. !!!!

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

11

Re: 2e hands wetsuit

Heb me dr een kunnen bemachtigen.
Twee trouwens. Kunt er niet passen.
De lange en korte variant. De korte variant, korte mouwen en korte pijpjes, zit veel prettiger dan de langere variant.
De langere voelt stug bij de armen.

Mag je indien een wetsuit is vereist ook een korte variant van wetsuit aan? Of moet het je gehele lichaam bedekken???

12

Re: 2e hands wetsuit

Sport Addicted schreef:

Heb me dr een kunnen bemachtigen.
Twee trouwens. Kunt er niet passen.
De lange en korte variant. De korte variant, korte mouwen en korte pijpjes, zit veel prettiger dan de langere variant.
De langere voelt stug bij de armen.

Mag je indien een wetsuit is vereist ook een korte variant van wetsuit aan? Of moet het je gehele lichaam bedekken???

Ik heb er ook twee gehaald. Eentje 5 mm en een 3 mm. Heb de 3 mm getest maar vond het niet prettig zwemmen. Ik vrees dat het pak ook niet goed isoleer omdat ik het water langs mijn lichaam voelde lopen en dat mag uiteraard niet. Ik ben trouwens 190 en weeg 77 kilo en maatje M/L zit goed  maar een M zou mogen.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is Addicted. Ik wacht nog even met de terug brengen, misschien is er iemand in geinteresseerd die wat minder hoge eisen stelt of die 'm maar zelden zal gebruiken. Ik ga in ieder geval toch maar even voor een 'echt' pak kijken.
Mail mij dan even (gewoon klikken op mijn naam aan de rechter kant). Volgende week woensdag breng ik ze terug.

13

Re: 2e hands wetsuit

Ik heb dr nog niet mee gezwommen.
Dat doe ik maandag denk ik even in open water.
De lange versie (met pijpen en mouwen) zit aardig strak. Dus ik denk dat deze in het water wat comfortabeler gaat zitten.
De kortere versie en 1 maat groter, S, zit wat los op de rug, en ik denk dat ik dan hetzelfde probleem ga krijgen als jij hebt: water naar binnen sijpelen.

Maar goed, maandag komt er een verslagje.

14

Re: 2e hands wetsuit

Ik heb er ook eentje gehaald, maatje m/l en heb het idee dat hij iets te strak zit. Ben 2.00 meter en iets zwaarder als Wijnand wink Het is mijn eerste pak, dus ik heb geen vergelijking.

In ieder geval sluit hij volgens mij wel goed aan op de nek, ik hoop dat er dus weinig water zijn insijpelen. Ben benieuwd hoe het in het water voeld?

15

Re: 2e hands wetsuit

Ik heb de lange versie gisteren uitgeprobeerd.
Ik voelde amper water naar binnen seipelen.... Mijn badpak die ik onder de wetsuit aan had, was absoluut niet doorweekt!
De korte versie, korte mouwen, was echt te groot: daar stroomde het water gewoon echt over mijn lichaam. Was ook een maatje groter hoor..
Vond de bewegingsbeperkingen reuze meevallen. Hij zat in het begin wat strak onder de armen, maar na even gezwommen te hebben werd dit al minder.
Ik vind het voor een beginnend triatleet een goed wetsuit!!