26

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

yup; die klimmetjes waren pittig. Ik had gelukkig het voordeel dat ik half juni daar de nodige ritjes heen heb gemaakt en wist hoe de afdalingen en klimmetjes waren, en wat ik in welke versnelling kon nemen.
Het afdalen ging gewoon in de meest aerodynamische positie met 60km/h. ik kon niet eens mijn 54x12T rondkrijgen tijdens die afdaling, prachtig om te doen, had echt zoietsvan: nog een ronde. big_smile

Sfeer en organisatie was idd goed. Hoewel soms dingen iets beter kon worden aangegeven, moet in de eerste ronde echt goed kijken welke kant ik uit moest. En pakte bij de eerste wissel ook bijna de verkeerde uitgang van de wisselzone smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

27

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

goh met jou trainingsarbeid en dat van mij, zit ik toch maar zo'n 2 minuten achter je....en dat trainen en dan weten in welke versnelling je alles kan nemen, vind ik echt zo;n onzin, je schakelt tandje zwaarder of een tandje lichter of 3 bij een klimmetje voor de rest is het gewoon trappen

hoe kan je nou in de 1e wissel verkeerd gaan je komt vooraf door dezelfde ingang gewoon beetje opletten hoort ook bij voorbereiding ik denk met jou trainingsomvang moet je makelijk onder de 2 uur in Holten kunnen finishen anders doe je toch iets fout....suc6 en blijf vooral je trainingen posten interessant om te zien

28

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Met gemak onder de 2uur daar? Er zijn er maar vier onder de 2uur gefinished op de kwartafstans, en ik weet zeker dat de personen voor mij allemaal over meer trainingsjaren en ervaring beschikken. afgezieen va nhet feit dat ik een slechte start had door een gescheurde kuitpier in april en een crash eind mei. De reden dat ik nagenoeg geen tempotraining in de benen en armen heb.

Je vergeet dat ik nog maar 15 mnd zwem en 2jr loop. Alleen fietsen doe ik al 5jr. 15mnd terug haalde ik nog niet eens een half baantje in crawl.

Maar goed. vandaag even loszwemmen en van het weer genieten, en dan om 1600 naar mijn werk toe. Hoe ik me nu voel? goed. geen spierpijn. Alleen wat lichte stijfheid bij het opstaan in de kuiten. Wel helaas mijn stem bijna kwijt (ok, verwacht, had gisterochtend al hevige keelpijn). wordt nog wat morgen met lesgeven.

trouwens, wat is jouw naam eigenlijk, ik kan geen Maarten in de uitslag vinden?

PS
over de verkeerde uitgang: was gedesorienteerd. Vaker last van als ik het wtaer uitkom en pas in de wisselzone weer scherp zicht heb als ik mijn bril opzet

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

29

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

is holten dan een snelle tri? Ik had bedacht dat ik ergens op 3.15 zou eindigen, dan zou ik wel tevreden zijn, maar was dus erg verbaasd over de uitslag. Maar ik had wel bedacht dat je met die afdalingen meer profijt hebt dan dat je last hebt van het klimmen. En dat zwemmen in het 25 m bad is natuurlijk ook snel, hoewel je aan 1 kant niet goed je keerpunt kan maken omdat het daar te ondiep is en in mijn geval ook nog een trapje stond

30

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Holten is geen snelle Tri. Zegt al genoeg dat er maar 4 onder der de 2u zaten van de 240. Dat het wat zwaarder is komt door het niet vlakke fiets en loopparcours. Een groot verschil met bijvoorbeeld wageningen, UTT of Veenendaal. heb geen uitslagen van andere wedstrijden bij de hand, maar volgens mij wordt er bijv in de UTT rond de 1u50 gefinished door de top3

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

31

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Okee, volgens mij heb ik je nog gezien gisteren, ik herkende de spacy bike, maar jij kende ons natuurlijk niet.

32

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Toerfietsers hebben het altijd over hoe hard ze gemiddeld rijden. Dat is hetzelfde als triatleten die het over hun tijden hebben en onderlinge wedstrijden gaan vergelijken.
Elke triathlon is anders en er is er zelden een die qua afstanden precies klopt, dan heb ik het nog niet over de weersomstandigheden en wedstrijdverloop. Daarnaast heb je nog wedstrijden met lange PF's, oftewel het heeft geen nut om ze qua tijd te vergelijken. Als een wedstrijd eenzelfde parkoers heeft als het jaar ervoor valt er iets te vergelijken, maar om bijvoorbeeld Holten met de UTT te vergelijken is onzin. Om een voorbeeld te geven. Bij de 1.48 in de UTT van Jerzy liep ie een 32. Nou verbaast hij me dit jaar wel vaker, maar een 32 op de 10 blijft een mooie droom, zelfs in topvorm.
Tiedo Tinga heeft daarvoor echter de oplossing, kijk na de wedstrijd op zijn ranking en je kunt zien hoe je het hebt gedaan ten opzichte van de overige deelnemers.
Maar ja er zijn wel wedstrijden die bekend staan om een (te) kort parkoers, misschien moet je daar gewoon naartoe gaan als je tijden belangrijk vindt.

33

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

UTT was idd erg kort. ik liep daar 40minuten of zo op mijn dooie gemakje, bleek achteraf maar 9km te zijn. fietsparcours was daar weer 1km langer.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

34 Laatst bewerkt door Concorde (08-07-07 21:31:10)

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Goede fietstijd Scighera! (58:48) Maar dat mag ook wel met zo'n fiets hé! ;-)
17e is toch een prima eindclassering! Ik doe 't ervoor!

@Jani: prima toch, na je 'slechte start'!! en met al je tijdrovende probleempjes, die 98% van de deelnemers niet zal hebben?


Gr, Jan

35

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Bedankt Jan, ik ben er i.i.g erg blij mee, en ik heb genoten

36

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Dat is het belangrijkste smile je moet een leuke dag hebben gehad, dan weet je zeker dat je weer gemotiveerd bij de volgende wedstrijd staat, alleen dit keer met meer ervaring en wetend wat je te wachten staat. Enig idee wanneer je weer een wedstrijd gaat doen?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

37

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

trouwens, iemand enig idee of er foto's online staan van de 1/4? Op de site van triathlon holten zijn er alleen nog maar foto's van de Elite series.  Op Holtensnieuws.nl is er ook niet veel te vinden

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

38

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Deventer! ze zijn bezig met de foto's daarom is de site ook wat traag, de videofinish staat er in veel gevallen al wel op

39

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

Scighera schreef:

trouwens, iemand enig idee of er foto's online staan van de 1/4? Op de site van triathlon holten zijn er alleen nog maar foto's van de Elite series.  Op Holtensnieuws.nl is er ook niet veel te vinden

Kijk hier voor de TV beelden van TV Oost

http://www.rtvoost.nl/media/?uitz=41660&id=40

Gr, Jan

40

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

thanks smile

de fotogallery van Holten is sinds vandaag weer online met ca 185 nieuwe foto's (recreanten).   Ik sta er iig niet tussen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

41

Re: verkoudheid/grieperig, zaterdag wel starten?

zijn allemaal foto's van Holtenaren gezien het nummer