1

Onderwerp: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Gewoon nieuwsgierig, Hoelang doen jullie ermee (als ook type schoenen) en wat is bij jullie de richtlijn; de kilometers of hoe het aanvoelt?

Heb nu besloten om mijn DS SkySpeed2 weg te gooien met precies 700km op de teller, reden: pijntjes in de benen naarmate de  langere trainingen vorderen (+spierpijn na afloop)

Bij mij nu:
2x Asics DS SkySpeed model 1: beide keren rond 900km (meestal last van heupgebied
2x Asics DS SkySpeed model 2: 800 (vermoeide kuiten) en 700km (vermoeide kuiten en lies)

Ik loop voornl asfaltkilometers

Wat nog steeds meer is dan de laatste generaties GT2000 en Gel1000 van Asics, op een gegeven moment kreeg ik daar al na 500k klachten....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Asics gaat precies zowiezo niet zo lang mee. Ik had trail schoenen van asics en ik denk dat die op amper 500km problemen begonnen te geven. Ik merk het vooral aan mijn scheenbeen dat mijn schoenen ver op zijn. heb nu adidas boost die zouden 1000+ moeten meegaan maar twijfel er sterk aan. Heb er nu een 400km op gelopen en je ziet dat de zool al goed vervormd is denk dat ze rond de 600 ook wel weg kunnen. Mijn ON cloudracers daar staat het in dat ze maar 220km meegaan.

3

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

ronnyke schreef:

Asics gaat precies zowiezo niet zo lang mee. Ik had trail schoenen van asics en ik denk dat die op amper 500km problemen begonnen te geven. Ik merk het vooral aan mijn scheenbeen dat mijn schoenen ver op zijn. heb nu adidas boost die zouden 1000+ moeten meegaan maar twijfel er sterk aan. Heb er nu een 400km op gelopen en je ziet dat de zool al goed vervormd is denk dat ze rond de 600 ook wel weg kunnen. Mijn ON cloudracers daar staat het in dat ze maar 220km meegaan.

zool vind ik nooit zo interessant, meer het moment dat er klachten komen in de vorm van pijntjes, vermoeidheid etc. Dan wordt het hoog tijd om ze weg te doen, geen zin in blessures/overbelasting smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

De zool vervormd altijd wel een beetje na enkele km maar echt doorzakken bedoel ik,dan duurt het meestal niet lang meer of ik begin het in mijn benen te voelen. In de winkel steken ze er soms wat vulling in maar dat werkt niet bij mij. Ander en beter wink Heb ook geen zin om gebleseerd te geraken voor enkele km meer te doen met schoenen. Ik ben nogal zwaar dus ik verslijt nogal vlug schoenen.

5

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Ik loop erop door tot ze uit elkaar vallen. Een maandje of 8 gemiddeld denk ik, dus een 2000 km zeker.

6

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

thijs schreef:

Ik loop erop door tot ze uit elkaar vallen. Een maandje of 8 gemiddeld denk ik, dus een 2000 km zeker.

hoe hou je het vol... wink

BTW, leuke blog! smile als Stijn nou eens op zijn zwembrillen lette ipv dode vogeltjes.....dan hoefde hij niet na elke training een nieuwe te halen wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Ik loop op 2-3 paar schoenen. De nieuwste zijn voor intensieve trainingen, de oudste voor onverharde trainingen en het middelste paar voor de rest.. Na 1000km hebben ze alle drie onderdelen doorlopen en komen er nieuwe. en dan schuift het hele systeem dus één setje op.

8

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Scighera schreef:

BTW, leuke blog! smile als Stijn nou eens op zijn zwembrillen lette ipv dode vogeltjes.....dan hoefde hij niet na elke training een nieuwe te halen wink

Mag je raden wie gister z'n bril heeft laten liggen bij de aquathlon.. wink

9

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Lieke schreef:
Scighera schreef:

BTW, leuke blog! smile als Stijn nou eens op zijn zwembrillen lette ipv dode vogeltjes.....dan hoefde hij niet na elke training een nieuwe te halen wink

Mag je raden wie gister z'n bril heeft laten liggen bij de aquathlon.. wink

Mag ik ook al vast raden wie aanstaande zaterdag bij de Hulsbeek triathlon zijn brilletje gaat laten liggen?

10

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

thijs schreef:
Lieke schreef:
Scighera schreef:

BTW, leuke blog! smile als Stijn nou eens op zijn zwembrillen lette ipv dode vogeltjes.....dan hoefde hij niet na elke training een nieuwe te halen wink

Mag je raden wie gister z'n bril heeft laten liggen bij de aquathlon.. wink

Mag ik ook al vast raden wie aanstaande zaterdag bij de Hulsbeek triathlon zijn brilletje gaat laten liggen?

big_smile

11

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

thijs schreef:
Lieke schreef:
Scighera schreef:

BTW, leuke blog! smile als Stijn nou eens op zijn zwembrillen lette ipv dode vogeltjes.....dan hoefde hij niet na elke training een nieuwe te halen wink

Mag je raden wie gister z'n bril heeft laten liggen bij de aquathlon.. wink

Mag ik ook al vast raden wie aanstaande zaterdag bij de Hulsbeek triathlon zijn brilletje gaat laten liggen?

Raden mag, wedden niet tongue we hebben allemaal voorkennis nu big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Heb nu Nike V 3.0 (een minimale zool dus) en heb hier nu 1300 km's voornamelijk op asfalt gelopen. NU zijn ze wel aan vervanging toe. De hielzijde van de zool is ver weggesleten. Ze lopen nog zo lekker, ben er wel aan gehecht geraakt.
Voor mijn verjaardag (nog 2 weken) krijg ik nieuwe V 3.0's

Vulpes pilum mutat, non mores

13

Re: hoeveel kilometer doen jullie met loopschoenen?

Schoenen worden steeds beter..maar toch adviseren ze steeds sneller de oude af te danken. Nike geeft 750km.. Alles hangt af van je looptechniek/loopbeweging. Ik loop op mijn 48 jarige voetjes nog steeds zonder ze te laten vervangen smile
Mijn Vibrams gaan mee tot de gaten er invallen.