1 Laatst bewerkt door ronnyke (15-08-13 15:17:31)

Onderwerp: Triathlon Viersel

Hoewel het nog maar mijn 2e 1/4e is ga ik toch eens gokken wink Ik dacht dat er nog wel forumleden meedoen dus ik zal niet de enige zijn.

Zwemmen: 30min
Fietsen: 1:08
Lopen 46
Plus de wissels hoop ik rond de 2u28 uit te komen. Conditie voelt niet slecht aan alleen het zwemmen baart me nog wat zorgen aangezien ik veel op techniek getraind heb en weinig meters heb gemaakt.

2

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Hoewel het nog maar mijn 2e 1/4e is ga ik toch eens gokken wink Ik dacht dat er nog wel forumleden meedoen dus ik zal niet de enige zijn.

Zwemmen: 20min
Fietsen: 1:08
Lopen 46
Plus de wissels hoop ik rond de 1u18 uit te komen. Conditie voelt niet slecht aan alleen het zwemmen baart me nog wat zorgen aangezien ik veel op techniek getraind heb en weinig meters heb gemaakt.

20 min + 1:08 + 46 min = 2:14 lijkt me? Maar mooi streven! Succes!

3

Re: Triathlon Viersel

+wissels he wink

4

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

+wissels he wink

True maar 1:18 lijkt me toch erg onwaarschijnlijk.. wink 2:18 zal het geweest moeten zijn..  tongue

5

Re: Triathlon Viersel

Ooooeps je hebt spijtiggenoeg gelijk lol

6

Re: Triathlon Viersel

Ik doe ook mee. Net ingeschreven. Prima testje zo vlak voor IM 70.3 Luxembourg.

Prognose:

Zwemmen:  16min
T1:              1min
Fietsen:      68min
T2:              1min
Lopen:        45min
------------------------
Totaal:        131min= 2h11min.

beetje ambitieus maar het parcours ziet er snel uit dus het moet kunnen. Alleen hopen dat het niet te hard waait. smile

7

Re: Triathlon Viersel

Wouw! Als ik ooit jouw wisseltijden haal kan ik me nog flink verbeteren!

8 Laatst bewerkt door Unclesam (18-08-13 20:18:48)

Re: Triathlon Viersel

Zo! Dan zal ik ook nog eens een gokje wagen.
Aan de start van mijn tweede kwart, en hopelijk de eerste die ik zal finishen.

Zwemmen:  17min
T1:              3min
Fietsen:      80min
T2:              3min
Lopen:        50min
------------------------
Totaal:        153 = 2u33min

Zonder herstellingswerken aan de fiets uiteraard.
En hopelijk zonder wetsuit, want dat heeft mij vorige keer veelt tijd gekost in T1.

na laatste loopje denk ik dat ik mijn looptijd beter aanpas in 60 minuten sad
dus 2u40 lijkt me redelijker  hmm

9

Re: Triathlon Viersel

Gdvr als ik jullie zwemtijden op 1500m nog maar zie begin ik al te beven mad Ik start bij de 40+ voor de middag dan zal het mischien nog wel meevallen met de wind. En ik hoop dat het pak toegelaten is,de nachten zijn nu toch fris dus zal het water wel wat afkoelen hoop ik.

10

Re: Triathlon Viersel

oeps ik heb geluk heb net nog eens goed gelezen en de ouwe mannen (ik dus) moeten maar 1000m zwemmen big_smile hmm dat zie ik wel zitten nu.

11

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

oeps ik heb geluk heb net nog eens goed gelezen en de ouwe mannen (ik dus) moeten maar 1000m zwemmen big_smile hmm dat zie ik wel zitten nu.

Hier ook nen ouwe  wink
Dus 17 minuten op 1K moet zeker te doen zijn.
Alleen vandaag een loopje gedaan en vrees dak mijn looptijd mag aanpassen naar 60 minuten. 
Liep voor geen meter sad

12

Re: Triathlon Viersel

Zwemmen zal hoogst waarschijnlijk met pak zijn. Vorige donderdag was het water 21.7 graden en met de temp en regen van dit weekend en de koudere nachten zal dit niet meer opwarmen denk ik.

13

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Zwemmen zal hoogst waarschijnlijk met pak zijn. Vorige donderdag was het water 21.7 graden en met de temp en regen van dit weekend en de koudere nachten zal dit niet meer opwarmen denk ik.

Weersvoorspelling Viersel
Ma 22°C, Di 24°C, Wo 26°C, Do 27°C, Vr 28°C, Za 25°C
Weercijfer 8 à 9 dus redelijk veel zon
's nachts koelt het idd af, di/wo 10à11°C, rest v/d week +/- 15°C
Voor mij geen wetsuit.
Zondag 24°C licht bewolkt

14

Re: Triathlon Viersel

Hey Sam klopt het dat jij start no 182 hebt? dan kan ik er op letten of ik je nergens tegenkom. Ik heb startnr 159.

15

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Hey Sam klopt het dat jij start no 182 hebt? dan kan ik er op letten of ik je nergens tegenkom. Ik heb startnr 159.

Yep, that's me
Ik had uw nummer ook al op m'n hand geschreven  wink
als ge mij voorbijvliegt bij het fietsen, kan ik mss nog iets toe roepen  wink
Hoogswaarschijnlijk zien we elkaar wel aan de start.

Btw, zonet nog in Verrebroek geweest...
big_smile

16

Re: Triathlon Viersel

Hehe ik gisteren nog in Zwijndrecht (bij primator) cool

17

Re: Triathlon Viersel

@ Ronnyke en Unclesam, ik start met nr 118.

Het weer kan nog wel een rol gaan spelen bij het fietsen want het lijkt erop dat we nog weleens een nat parcours kunnen hebben. In ieder geval veel succes zondag.

18

Re: Triathlon Viersel

Ik heb het weer ook al goed in het oog gehouden. Niet zozeer voor de regen maar voor de temp van het water zal een randgeval worden maar tja ik hoop er toch op en als het wat regent en frisser is zou het toch wel moeten lukken. Ik heb je genoteerd Arthur ik zal eens wuiven als je me dubbelt wink Ik ga morgen het parcour eens verkennen mischien kan in dan al zien of de 1/8e met pak mag zwemmen.

19

Re: Triathlon Viersel

Ok zondag zal er met wetsuit gezwommen mogen worden. Oef vreesde er een beetje voor. Deze winter toch echt grondig aan mijn zwemmen werken zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.

20

Re: Triathlon Viersel

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-e … ersel.html

21

Re: Triathlon Viersel

Ik vrees vooral de regen.  Net nieuw voorbandje gestoken Schwalbe Lugano.  Nog geen meter mee gereden.  Is dat een risico of kan dat geen kwaad.
Ik herinner mij dat bij banden van motorfietsen men de eerste 100km toch voorzichtiger moet zijn.

22

Re: Triathlon Viersel

ronnyke schreef:

Ok zondag zal er met wetsuit gezwommen mogen worden. Oef vreesde er een beetje voor. Deze winter toch echt grondig aan mijn zwemmen werken zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.

Van waar heb je die info ? Is er al bekend of men straks op de 1/8e ook een wetsuit mag aandoen ? Ik doe daar straks mijn eerste 1/8e. Ik ben superzenuwachtig big_smile

23

Re: Triathlon Viersel

Tikketim schreef:
ronnyke schreef:

Ok zondag zal er met wetsuit gezwommen mogen worden. Oef vreesde er een beetje voor. Deze winter toch echt grondig aan mijn zwemmen werken zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.

Van waar heb je die info ? Is er al bekend of men straks op de 1/8e ook een wetsuit mag aandoen ? Ik doe daar straks mijn eerste 1/8e. Ik ben superzenuwachtig big_smile

staat op de website...
Succes....

24

Re: Triathlon Viersel

Staat idd op de site. Succes met je race deze middag en laat iets weten vanavond hoe het er was.

25

Re: Triathlon Viersel

Het was eerst en vooral heel plezant en vanaf nu kan ik me dus officieel triatleet noemen. cool Hier het resultaat :

Zwemmen : 12:03
T1 : 00:45 (maar iedereen heeft blijkbaar dezelfde tijd ?)
Fietsen : 42:55
T2 : 1:15
Lopen : 28:45

Totaal : 1:25:52

De stress voor het de zwemstart was helemaal weg. Ik was helemaal zen. Dat was de uren en dagen voor de start niet het geval. Als 1 van de laatste deelnemers in het water gegaan en ik was nog wat rond mij aan het kijken tot onverwachts het startsein al klonk. Het zwemmen ging relatief goed. maar het kon tactischer door wat meer achter anderen te zwemmen en zo wat energie te sparen tongue. In ieder geval is 12 minuten beter dan de 14 waar ik op had gemikt.

T1 rustig gaan zitten , voeten afdrogen , sokken en schoenen aan , racenummer ,bril en helm op. Niet te overhaast om zeker niets te vergeten. Daarna het fietsen. Ik heb geprobeerd om constant 30-31 te rijden op de rechte stukken. Ik had gemikt op 45 minuten en dus ben ik tevreden met 42:55 natuurlijk.

T2 weer rustig aan. Dan het lopen. Het gevoel was dat ik traag ging maar uiteindelijk heb ik er wel mijn persoonlijke record verbroken. Dat stond op 32 minuten op training. Ik had nooit geen 5km loopwedstrijd meegedaan dus richttijd in wedstrijd had ik niet. Ik ben dus super trots met 28:45. big_smile

Ik ben zeer tevreden met mijn prestaties. vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen te sporten met start to run en nu mijn eerste triathlon gedaan. Ik vond het zo leuk dat ik mij straks weer ga inschrijven voor een volgende wedstrijd. Dit geeft me trouwens weer extra moed om in de winterperiode die er aan komt nog meer te trainen om volgend jaar de OD afstand mee te doen.   cool