26 Laatst bewerkt door schrik (06-09-13 17:22:21)

Re: Drinken en eten tijdens kwart

Ik ga volgende week mijn eerste OD doen en ben mijn voedingsplan aan het voorbereiden.

Tijdens een avondsprint (750, 20, 5) heb ik het volgende gedaan:
7 uur voor de wedstrijd lunch: brinta met melk
4 uur voor de wedstrijd: banaan en noodles (zonder kruidenzakjes enzo die je erbij krijgt)
1 uur voor de wedstrijd: banaan
Wedstrijd after swim gelijk op de bike: dextro (kleine tablet)
Wedstrijd tijdens bike: 3x over de rit verdeelt standaard AA drink gemixt met water en in een andere bidon zuivere water.
Wedstrijd run: Niets, Ik had al een redelijk zware maag

Vorige week heb ik een 40km bike voluit gereden en stond ik op de terugweg na 45km geparkeerd door overduidelijk energiegebrek. Ik had alleen water gedronken tijdens de rit om een keer te experimenteren hoe energiegebrek voelt yikes

Mijn plan voor de OD:

Dag van te voren: koolhy stapelen bijv. pannekoeken met nutella of noodles
Wedstrijdochtend 3-4 uur voor start: brinta met melk
Uur voor de wedstrijd: banaan
Wedstrijd after swim gelijk op de bike: dextro (kleine tablet)
Wedstrijd tijdens bike: na 15 en 45min 2x een gel (mixen met water?) of energy shot
Over de hele rit op gevoel: Bidon water + bidon water gemixt met standaard AA (of mixen met energy gel?)
Wedstrijd run: Alleen water aannemen

Ik vraag me af wat precies het verschil is tussen "energy" shots (eten) en "gel drinks" (mixen met water)
Hier ben ik namelijk nog niet over uit welke ik in mijn plan opneem. Ik ga ze van te voren tijdens een training proberen zodat ik weet hoe het valt.
Overige tips op mijn OD plan zijn ook welkom, ik hou het voedingsplan wel graag basic omdat ik en mijn maag hier nog geen ervaring mee hebben. Mijn doel is om niet geparkeerd te staan aan het einde van de bike of tijdens de run. Niet om tijd te winnen door een optimaal maar voor mij risicovol plan.

Energy shot: http://www.sportvoedingwebshop.com/powe … p-982.html 
Gel drink: http://www.sportvoedingwebshop.com/powe … p-366.html

27

Re: Drinken en eten tijdens kwart

2gel's op de fiets Ok maar waar is die dextro voor???? En dan die AA nog aanlengen met water???? De kh die je via je drank binnenkrijgt worden het vlugst opgenomen+dat sportdrank beter hydrateert dan gewoon water. Die dextro geeft alleen maar schommeling in je bloedsuikerspiegel en dat kun je tijdens een inspanning wel missen denk ik.

28

Re: Drinken en eten tijdens kwart

Die Dextro heb ik als tip gekregen als "snelle energie"
Als ik het goed begrijp de Dextro en AA dus achterwegen later en alleen 2 gels (gemengd met water?) innemen?

29 Laatst bewerkt door HansH (06-09-13 21:58:32)

Re: Drinken en eten tijdens kwart

Strak plan.... (Oftewel : goed idee!) Of gels met AA, maar dat vind ik zelf een beetje teveel van het goede tijdens een OD...

triathlon is 3x leuker!