1

Onderwerp: Stressfractuur voet?

Hoi,

Ik heb sinds een week of zes iets pijn onder mijn rechtervoet, thv waar de tenen beginnen zeg maar. Hardlopen kan ik echter nog wel en dat doe ik dan ook nog wel..

In eerste instantie dacht ik dat ik door het lopen op mijn barefoot schoenen (brooks pure connect) op een steentje of zo had gestaan waardoor ik een pijnlijke onderkant van mijn voet zou hebben opgelopen echter nu lees ik informatie over stressfractuur...

Wie herkent dit en heeft tips danwel kan wellicht zeggen dat een stressfractuur anders voelt danwel hoe een stressfractuur in de voet wel voelt? Help help... Zeker gezien het feit dat ik een aantal zeer belangrijke wedstrijden heb in september.

Ik train vrij veel (zeker 6x per week incl. koppeltrainingen).....

Als jullie nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Sportieve groet,

Peter

If triathlon was easy they would have called it soccer!

2

Re: Stressfractuur voet?

Ben je in deze anderhalve maand al bij een huisarts of fysio geweest?

3

Re: Stressfractuur voet?

Nee joh,

Bijna geen pijn en geen flauw benul van een fractuur of zoiets. Train ook flink hard door en geen verergering van pijn. Afgelopen weken nog in frankrijk getraind in de bergen ook,,,,

Dus, geen reden voor gehad...

Maar, op internet lees is dat het begint met vage klachtn en zo....vandaar mijn angst en mijn posting alhier

If triathlon was easy they would have called it soccer!

4

Re: Stressfractuur voet?

peter, ik ben zelf afgelopen april getroffen door een stressfractuur in het linker spronggewricht. Ik kan je verzekeren dat je dan echt niet kan doortrainen. Als ik ik jou verhaal lees zou dit echter bij de middenvoets beentjes kunnen zijn. Bij mij was het meer in de hak-regio. Doordat stressfractuur vaak niet of veel te laat ontdekt wordt ben ik in 1e instantie doorgelopen (wandelen) met als gevolg dat er een MEGA ontsteking bij kwam. Al met al 25 weken niet actief kunnen trainen. Je moet dus erg goed oppassen als je vermoed dat je wellicht een stressfractuur hebt. De enige manier om dit goed te zien is via MRI. Als ik zie waar je vandaan komt zou ik Nij-smellinge niet adviseren. Daar ben ik 3x geweest omdat mijn klachten niet overgingen met rust maar alleen maar erger werden. (ik had direct vanaf begin namelijk in het gips gemoeten) Uiteindelijk ben ik op eigen initiatief naar Tjongerschans gegaan alwaar ik via de sportafdeling direct de juiste diagnose kreeg via MRI, helaas veel te laat.

5

Re: Stressfractuur voet?

Is denk ik geen stress fractuur, maar een pees (teen buiger) probleem.... Waar woon je, heb zoiets ook gehad en mijn voet-fysio heeft mij ervan afgeholpen..