1

Onderwerp: Avondtraining

Goedeavond allemaal,

Ik ben al geruime tijd aan het trainen, meestal is dit s'avonds na mijn werk. Uiteraard eet ik meteen als ik thuiskom rond 18u. Trainen doe ik meestal rond 19U30.

Nu komt het : ik heb tijdens mijn training veel last van mijn maag, hierdoor kan ik moeilijker ademen en komt er regelmatig naar boven. Hoe doen jullie dit?

Eten jullie na de training?
Eten jullie niet zo grote porties?

Thnx

"Pain is temporary, pride is forever"

2

Re: Avondtraining

Moderators : dubbele post, deze mag weg. mijn excuses

"Pain is temporary, pride is forever"

3

Re: Avondtraining

Ik zorg dat er altijd twee uur zit tussen mijn avondeten en het moment dat ik begin met trainen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe intensief de training is. Maar je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, experimenteer een beetje met de tijdspanne tussen eten en trainen en met de grootte van de porties.

4

Re: Avondtraining

Ik ben een paar jaar veel met buitenlanders van allerlei pluimage opgetrokken. Sindsdien vind ik om zes uur warm eten behoren tot de aller aller stomste Nederlandse gewoontes die er zijn.

Ik hoef, mocht ik het willen, na een warme maaltijd rond zes niet aan een training te beginnen voor een uurtje of tien.

5

Re: Avondtraining

Ik ga inderdaad eens proberen wat langer te wachten tussen eten en sporten.

Later eten is ook een optie, maar er is natuurlijk ook nog het gezinnetje he wink.

"Pain is temporary, pride is forever"

6

Re: Avondtraining

Portie halveren, heb je meteen herstel eten voor na je training en kan je toch mee eten met je gezin.

7

Re: Avondtraining

Bij mij moet er ook echt minimaal 2,5u zitten tussen mijn laatste maaltijd en het begin van een training. Wat ik vaak doe is eind van de middag op mijn werk wat extra te eten, om dan bij thuiskomst vrijwel direct te gaan trainen. Avondeten doe ik dan na afloop van de training.

Soms komt dat niet uit qua planning en kom ik nog regelmatig in de knoei met de qua hoeveelheid eten/benodigde energie en de tijd die ik nodig heb voor een training om het voedsel voldoende te laten zakken.

8

Re: Avondtraining

Zelfde hier. Ook vaak avondtraining. Er zit toch wel 1,5 a 2u tussen. Als het dan toch eens vroeger wordt, zorg ik ervoor dat ik, zoals Bleek zegt, mijn portie kleiner maak en dan eet ik wat meer na mijn training. En natuurlijk zorg ik dan dat het eten na de training wat meer aangepast. Zoals een mooie portie magere platte kaas en in de blender gooien met een banaan. Low fat, eiwitten en toch zeer lekker en vullend.

9

Re: Avondtraining

Minstens 2,5 uur er tussen en dan nog het toetje na de training.
Maar de dagen worden al langer, direct uit mijn werk lopen of fietsen is bijna weer mogelijk, dat is toch ideaal, dan na het trainen eten.

10

Re: Avondtraining

Ik geloof dat ik mijzelf als vrijwel gelukkig mag prijzen.

Ik kan zonder problemen binnen een uur na het avondeten gaan hardlopen of fietsen.
Fietsen is geen probleem.
Hardlopen ook niet, behalve soms de klappen die ik opvang, waardoor ik een beetje benauwd word.
Soms krijg ik even een opkoming van goederen (om het zo te noemen).
Slokje water, hartslag minuutje laten dalen, (even tempo inhouden), en daarna weer vol door.
Geen probleem.

Gelukkig maar.

Ik kan ook makkelijk ontbijten (250gr Muesli met 350ml vanille Yoghurt), en 10 minuten na ontbijt vol gas op de fiets vertrekken.

Mijn lichaam spoort niet, en daar ben ik hem dankbaar voor.

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

11

Re: Avondtraining

SanderDeVos schreef:

Ik kan ook makkelijk ontbijten (250gr Muesli met 350ml vanille Yoghurt), en 10 minuten na ontbijt vol gas op de fiets vertrekken.

Dat gevoel herken ik! Even wat ontspanningsoefeningen voor de kringspier..en huppatee...nergens meer  last van.. tongue

12

Re: Avondtraining

Ik kan ook direcht van de tafel gaan trainen. Maakt niet uit wat lopen,zwemmen of fietsen. Maar natuurlijk enkele uurtjes wachten is wel beter.

13

Re: Avondtraining

Bedankt voor de diverse reacties smile

Ik ga eens proberen wat langer te wachten na mijn eten of eventueel wat in de ochtend trainen.

Nico

"Pain is temporary, pride is forever"