1

Onderwerp: Voeding tijdens IM 70.3 Berlijn

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of je als deelnemer voeding onderweg krijgt aangereikt of dat je hiervoor zelf dient te zorgen. Bij de hele is het vaak dat je alle gels/repen onderweg kan meepakken, is dat ook het geval bij de 70.3 in Berlijn?

2

Re: Voeding tijdens IM 70.3 Berlijn

Is dit niet terug te vinden op de site of briefing? Trouwens voor een halve kun je toch zelf makkelijk voor je voeding zorgen?

3

Re: Voeding tijdens IM 70.3 Berlijn

Hi Mike,

Ja, bij officiele Ironman wedstrijden is de verzorging goed geregeld. Sportdrank, water, repen, gels verzorgt de organisatie. meestal van Powerbar.

Echter wel goed kijken op de site, hoe waar en hoeveel. Als je bijvoorbeeld gezwommen hebt en de eerste bevoorrading op de fiets ligt na 30km, moet je wel zelf een of twee reepjes/gelletjes eten voordat je daar aankomt.

En zorg dat je niet inde problemen komt als je een post mist.

Over het algemeen zorg ik zelf voor voldoende eten op de fiets. Als ik alles aanpak bij de posten houd ik gewoon iets over van mijn eigen spul.

4

Re: Voeding tijdens IM 70.3 Berlijn

Vanzella! Thanks voor je reactie! Ik ben een rookie op dit gebied dus dank voor je heldere uitleg. Zal nu gaan puzzelen wat ik nodig denk te hebben tijdens trainingen en de wedstrijd.