1

Onderwerp: Wat gebruik jij tijdens de halve triathlon?

Met het oog op een Iron Man 70.3 (halve triathlon) ben ik benieuwd wat mensen op die afstand gebruiken aan sportvoeding. Vandaar mijn vraag: Wat gebruik jij tijdens een halve triathlon?

Op dit moment gebruik ik zelf iedere 40-50 minuten een gel en verder heb ik op mijn fiets 2 bidons van 750ml zitten met wat isotone drank. Ik ben benieuwd waar jullie je goed bij voelen.

Mark

2

Re: Wat gebruik jij tijdens de halve triathlon?

Hoi Mark,

De vraag die je stelt is niet zo makkelijk te beantwoorden.
Het is eigenlijk behoorlijk personen.

Het heeft namelijk met een aantal factoren te maken:

Weersomstandigheden? Of te wel, warmte of koeler? Veel vochtverlies, dus meer drinken?
Hoeveel verbrand je ongeveer, en hoeveel moet je dan vervolgens weer per uur opnemen.
Ik heb voor mijn halve tri een excel gemaakt waar ik het aantal per uur verbranden vs opnemen in heb gezet.
Ik had voor Miami ontzettend warme omstandigheden, dus veel vochtverlies, dus veel extra vocht.
Maar je lichaam kan ook maar weer een max opnemen, dus je kan er ook niet overdreven veel in gaan stoppen want dat werkt niet.

Ook het type voeding verschilt per persoon. De een vind merk x beter dan merk y, bij de ander blijft merk y beter op de maag voelen dan x. Voor mij werkt bijvoorbeeld Powerbar niet, ik vind High5 beter.

Het is dus vooral oefenen en testen tijdens je trainingen.
Er zijn wel rekentools op internet te vinden die je helpen met het verbruik vs max opname.

Hopelijk kan je hier iets mee.
Succes en vooral ; Goed voorbereiden en dan GENIETEN!

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015