1

Onderwerp: Groepstraining?

Recentelijk mijn lidmaatschap bij mijn lokale fietsclub (T.W.C. Zevenbergen, leuke club!) opgezegd, omdat ze geen tri-stuurtjes accepteren in groepsritten.

Nu dus op zoek naar een groep fietsers, die jullie kennen, in de buurt van zuid-west brabant, die dus wel tri-stuurtjes accepteren, en zomaar lekker een keer 100-120km doen.

Heb een club in steenbergen, maar dat is dinsdag en donderdag ochtend.

Daarnaast, lijkt het me cool, om met gasten van dit forum eens samen te komen (zie ook het idee van Vanzella voor een gemeenschappelijke wedstrijd in '15), en samen een rondje te fietsen.

Uiteraard is dit wat lastig door de afstand, maar Wanneer je er een leuke dag van maakt, en genoeg kilometers maakt, vind ik een stukje rijden niet zo heel erg.

En groepstraining is fijn, gezelliger, geconcentreerd, en sneller.

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

2

Re: Groepstraining?

Ik dacht dat dit in het verleden al eens gedaan is die gezamelijke trainingen. Liever een evenement dan  roll

3

Re: Groepstraining?

ronnyke schreef:

Ik dacht dat dit in het verleden al eens gedaan is die gezamelijke trainingen. Liever een evenement dan  roll

Je bedoelt als groep een evenement rijden?
Zoals de Koos Moerenhout Classic? (24 Mei dacht ik, 85/125/160/200), ik zou de 160 doen.
Wie doet mee, en maakt er een Tri-rit van???? haha

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

4

Re: Groepstraining?

In een paceline / groep mag je bij de triathlonvereniging waar ik lid ben ook niet in je opzetstuur liggen. Je reactie op eventuele problemen voor je is simpelweg te traag. Alleen op kop mag je in je opzetstuur liggen.

Misschien dat je gelijkgezinde groep triatleten kan vinden waarbij je wel in je stuur mag liggen.. Heeft Roosendaal niet een triathlonvereniging?

5

Re: Groepstraining?

Bleek schreef:

In een paceline / groep mag je bij de triathlonvereniging waar ik lid ben ook niet in je opzetstuur liggen. Je reactie op eventuele problemen voor je is simpelweg te traag. Alleen op kop mag je in je opzetstuur liggen.

Misschien dat je gelijkgezinde groep triatleten kan vinden waarbij je wel in je stuur mag liggen.. Heeft Roosendaal niet een triathlonvereniging?

Rucphen volgens mij.

en het is niet zozeer dat ik in men stuur wil liggen ten alle tijden, het is dat ik dat stuur bij wil hebben.
Mijn vorige Tourclub stond het niet toe dat stuur gemonteerd te hebben, zelfs nadat ik aangaf het in een groep (behalve op kop) niet te gebruiken.

Toch word een Tri-vereniging toch steeds interessanter, groepstraining lijkt me wel beter dan altijd alleen.
Afwisseling.

Maargoed.

www.koosmoerenhoutclassic.nl
160km?
Wie gaat mee?
Gemiddeld, als groepje, zo'n 32-33 moet wel lukken toch?
D'r af is d'r af. haha...Werken zullen we!!! lol  lol  lol  lol  lol

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

6

Re: Groepstraining?

Voor een tourtocht te doen ga je meer succes hebben op het fiets forum denk ik dan op een triathlon. Succes.

7

Re: Groepstraining?

ronnyke schreef:

Voor een tourtocht te doen ga je meer succes hebben op het fiets forum denk ik dan op een triathlon. Succes.

Als ik gewoon fietsers had willen hebben had ik dat zeker gedaan.
Echter lijkt het me interessant en leerzaam om met wat triatleten weg te zijn, die zijn net wat anders, ahha

Toch bedankt voor je tip! big_smile  big_smile

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

8

Re: Groepstraining?

Van met triathleten in groep te rijden leer je niet veel goeds bij  roll De meeste kunnen het gewoon niet,ongeloofelijk maar waar. Bij wielertoeristen kun je gerust op het wiel rijden zonder onaangename verassingen en die triathleten kun je er zo uitpikken gelukkig laten de meeste zich afzakken naar onderaan de groep na een tijdje.