26

Re: Open water gezocht :-(

In dat kanaal heb je wel vrij veel scheepsvaart vind ik maar als je daar zwemt denk ik niet dat daar iemand problemen mee heeft buiten een visser ofz roll Daar in de buurt heb je wel meer mooie kanaaltjes die rustiger zijn trouwens maar hoe die noemen weet ik niet. Ik mountainbike daar geregeld in de kempen vandaar.

27

Re: Open water gezocht :-(

ronnyke schreef:

In dat kanaal heb je wel vrij veel scheepsvaart vind ik maar als je daar zwemt denk ik niet dat daar iemand problemen mee heeft buiten een visser ofz roll Daar in de buurt heb je wel meer mooie kanaaltjes die rustiger zijn trouwens maar hoe die noemen weet ik niet. Ik mountainbike daar geregeld in de kempen vandaar.

Waar ik zwem is ook scheepvaart, zowel beroeps als plezierjachten. Op zich geen probleem zolang je als zwemmer maar op blijf letten.

28

Re: Open water gezocht :-(

ronnyke schreef:

In dat kanaal heb je wel vrij veel scheepsvaart vind ik maar als je daar zwemt denk ik niet dat daar iemand problemen mee heeft buiten een visser ofz roll Daar in de buurt heb je wel meer mooie kanaaltjes die rustiger zijn trouwens maar hoe die noemen weet ik niet. Ik mountainbike daar geregeld in de kempen vandaar.

Er zijn 3 kanalen in de buurt. 2 daarvan met veel scheepvaart in de vorm van containerschepen , bulk , vrachtvervoer. Die wil ik vermijden want dat vind ik gevaarlijk. Het derde kanaal (kempisch kanaal) heeft inderdaad ook veel scheepvaart maar dan in de vorm van recreatie, kleine bootjes, etc dus dat zie ik meer zitten. Het beste zou zijn om in 1 van de recreatievijvers gaan te zwemmen maar daar is het met dit weer veel te druk denk ik.

29

Re: Open water gezocht :-(

Ik zou nooit tussen schepen gaan zwemmen. Niet tussen grote schepen en ook niet tussen kleine schepen.

30

Re: Open water gezocht :-(

Lap, blauwalgen en zwemverbod in de Hazewinkel in Willebroek.
Nu maakt het niet uit aangezien het tri-seizoen voor de meesten wel afgelopen zal zijn, maar hoe moet dat volgend jaar?  sad

31

Re: Open water gezocht :-(

Weet iemand of het mogelijk is om in de blaarmeersen in Gent te oefenen in open water zwemmen?
Ik had graag een paar keer geoefend voor ik aan een eerste triathlon begin...

32

Re: Open water gezocht :-(

ja hoor, helemaal geen probleem. In principe moet je binnen de afgebakende zone blijven, maar voor triatleten/wetsuitzwemmers maken ze wel een uitzondering en maken ze er geen probleem van als je in het midden van de vijver zwemt.