1

Onderwerp: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

21 juni moet het weer gaan gebeuren in Rijssen. Vorig jaar een eindtijd van 2:17:21. Het streven is om daar onder te duiken.

Verwachte tijden:
Zwemmen 17:00
Fietsen 1:05:00
Lopen 50:00
Met 3 minuten voor de wissels erbij wordt het spannend of de magische grens van 2:15 voor het eerst doorbroken wordt......

2

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Ik start hier ook op de 1/8. Kun je me wat over het parcours vertellen, snel/heuvelachtig/kloppen de aftanden etc. Wil voor mezelf inschatting kunnen maken.

Ik heb na de UTtriathlon ivm blessure niet meer gelopen dus word afwachten.

stjames schreef:

21 juni moet het weer gaan gebeuren in Rijssen. Vorig jaar een eindtijd van 2:17:21. Het streven is om daar onder te duiken.

Verwachte tijden:
Zwemmen 17:00
Fietsen 1:05:00
Lopen 50:00
Met 3 minuten voor de wissels erbij wordt het spannend of de magische grens van 2:15 voor het eerst doorbroken wordt......

3

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Thijsie schreef:

Ik start hier ook op de 1/8. Kun je me wat over het parcours vertellen, snel/heuvelachtig/kloppen de aftanden etc. Wil voor mezelf inschatting kunnen maken.

Ik heb na de UTtriathlon ivm blessure niet meer gelopen dus word afwachten.

stjames schreef:

21 juni moet het weer gaan gebeuren in Rijssen. Vorig jaar een eindtijd van 2:17:21. Het streven is om daar onder te duiken.

Verwachte tijden:
Zwemmen 17:00
Fietsen 1:05:00
Lopen 50:00
Met 3 minuten voor de wissels erbij wordt het spannend of de magische grens van 2:15 voor het eerst doorbroken wordt......

Het is een mooi fietsparkoers. Met een paar korte klimmetjes in een wat bosachtige omgeving en een stukje tussen de weilanden. Vorig jaar stond de wind erg gunstig, zodat we in het bos de wind tegen hadden en op het open stuk de wind mee. Bij die omstandigheden kan het hard gaan. Ik had wel mijn twijfels bij de fietsafstand. Het leek mij wat aan de korte kant. In het loopparkoers kom je ook weer één van de klimmetjes tegen. Deze zit vrij snel na de omschakeling van het fietsen en dan is het best even een kuitenbijtertje. Ik vond het vorig jaar echt een mooie triathlon.

4

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Fiets parcours is idd te kort. Op de 8e (18,7) valt het nog mee (ivm heen en weer stuk naar de wisselzone), op de kwart scheelt het echt veel. Loopparcours is ook iets te kort maar niet schokkend, korte klim omhoog en de rest van de tijd heuvelaf opzich best snel.

Deze wedstrijd en dan openwater zou echt briljant zijn, maar ook nu meer dan de moeite.

5

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Eens. Open water zou er echt een top parcours van maken.

NielsH schreef:

Fiets parcours is idd te kort. Op de 8e (18,7) valt het nog mee (ivm heen en weer stuk naar de wisselzone), op de kwart scheelt het echt veel. Loopparcours is ook iets te kort maar niet schokkend, korte klim omhoog en de rest van de tijd heuvelaf opzich best snel.

Deze wedstrijd en dan openwater zou echt briljant zijn, maar ook nu meer dan de moeite.

6

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Goed om te weten; het zwemmen gebeurt in een 50meter onverwarmd buitenbad. Het is niet zonder reden dat er regelmatig in wetsuits gezwommen mag worden, het water is wel vaker ijzig koud geweest. Dus als je er eentje hebt; neem hem vooral mee!

7

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Oke dat is goed om te weten Dorter. Ik ging er al bijna vanuit dat het verwarmd was. Al verwacht ik dat door de mooie dagen je niet met wetsuit mag starten. Nu eerst hopen dat ik fit word. Wilde aankomende zaterdag nog eerst starten in Wierden, maar dit beslis ik op laatste moment. Dan lieverd compleet fit starten in wierden.
Na de info hier toch maar voorlopige voorspelling doen dan

zwemmen 10.00 min
T1            1.00 min
Fietsen      33.00 min
T2            1.00 min
Lopen        22.00 min

1.07 min, Als ik echt fit ben hoop ik nog stukkie sneller

8

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Lang geleden dat ik in een 50m bad heb gezwommen! Mijn voorspelling voor de 1/8e:

Zwemmen: 08.30
T1: 1:30
Fietsen: 33:00
T2: 1:30
Lopen: 24:00

Totaal: 1:08:30

9

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Dan zouden we elkaar op het looponderdeel tegen moeten komen, haha. Ik denk eerlijk gezegd dat het fietsen iets sneller zal gaan, en mijn looponderdeel wat langzamer ivm knieproblemen die nog steeds niet over zijn.
Welke serie start je?

10

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Erg leuke wedstrijd, vorig jaar nog meegedaan aan de kwart met een tijd van net binnen de 2 uur.
Water is meestal erg koud en wetsuite is vaak niet toegestaan.
Verder een klimmetje in het fietsen en lopen: kan je aardig opbreken.
Altijd een leuke sfeer bij deze wedstrijd.

11

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Organisatie Twitterde vanmorgen zelf:

watertemperatuur 19 graden... wetsuit meebrengen dus.

(bron: https://twitter.com/PouwTriathlon)

12 Laatst bewerkt door transphormer (21-06-14 19:31:05)

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Het zwembad was inderdaad in eerste instantie erg fris! Na de eerste schok viel het wel reuze mee. Sowieso prima triathlon-weer vandaag!

transphormer schreef:

Lang geleden dat ik in een 50m bad heb gezwommen! Mijn voorspelling voor de 1/8e:

Zwemmen: 08.30
T1: 1:30
Fietsen: 33:00
T2: 1:30
Lopen: 24:00

Totaal: 1:08:30


Mijn resultaat:
Zwemmen: 08.28
T1: 1.07
Fietsen: 32:48
T3: 0.47
Lopen: 24.20

Totaal: 1:07:28

Erg tevreden mee, maar er had meer in gezeten. De kramp schoot in mn kuit op het einde van het laatste fietsrondje. De wissel fietsen-lopen heb ik sowieso altijd moeite mee, maar vandaag duurde het ook nog even voor de kramp wegtrok. 2e loopronde was ook ruim een minuut sneller dan de eerste.
Op naar mn thuiswedstrijd in Holten over 2 weken!

13

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

Leuke triathlonmiddag gehad. Terplekke beslist dat ik toch ga finishen vandaag ondanks de knie blessure.


Voorspelling                                          Uitslag
zwemmen 10.00 min                            zwemmen  9.19
T1            1.00 min                               T1            1.02
Fietsen      33.00 min                           Fietsen      31.35
T2            1.00 min                                T2            0.52
Lopen        22.00 min                           Lopen        23.35

Totaal 1.07                                        Totaal           1.06.21

Zwemmen ging voor mijn doen goed, fietsen ging echt lekker (ondanks dat 1 gastje 20 km in mijn wiel hing) en lopen beslist heel rustig ivm blessure. Toch voel je je niet voldaan omdat je niet vol door kunt gaan tijdens het lopen. Desondanks tevreden

14

Re: Triathlon Rijssen 21 juni 2014

stjames schreef:

21 juni moet het weer gaan gebeuren in Rijssen. Vorig jaar een eindtijd van 2:17:21. Het streven is om daar onder te duiken.

Verwachte tijden:
Zwemmen 17:00
Fietsen 1:05:00
Lopen 50:00
Met 3 minuten voor de wissels erbij wordt het spannend of de magische grens van 2:15 voor het eerst doorbroken wordt......

Helaas niet heel gebleven in de voorbereiding. De laatste twee weken niet meer kunnen trainen, maar toch zo onverstandig geweest om te starten  smile . Toch viel het niet tegen.
Zwemmen 15:47
Fietsen 1:06:33
Lopen 52:42

Totaaltijd 2:17:37 dus 16 seconden langzamer dan vorig jaar. Wel heerlijk genoten van deze prachtige triathlon. Nu eerst maar eens weer helemaal fit worden