1

Onderwerp: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Heb net een Timex Ironman Triathlon Bodylink gekregen en ben zeer enthusiast. Alleen het valt tegen dat ik zie dat de GPS en de Data Recorder 2 niet waterdicht zijn.

Heeft ieman daar ervaringen mee?

2

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Heb bijna hetzelfde systeem. En zeg nou zelf:) zou jij met die GPS unit om je arm willen zwemmen smile zal je slag niet ten goede komen, en of de speed/distance info nou van belang is in het water....je kijkt niet even tijdens het zwemmen wat je tempo is.

GPS unit is in ieder geval ieder geval spatwaterdicht (lees: loop 2.5 uur in de regen met zo nu en dan een flinke wolkbreuk en er is niks aan het handje).

Horloge: 100% waterdicht en nagenoeg onverwoestbaar; of je er nou mee in de sauna zit, zwaar tegen het asfalt crashed etc: hij blijft werken. Levensduur batterij is ca 8 maanden (dan krijg je problemen met indiglo, dat het scherm wazig wordt in chrono mode wanneer je HR/GPS data laat weergeven etc)
Enig nadeel is dat de behuizing snel beschadigd (lak eraf), had ik ook al bij mijn vorige Timex.

HR band: 100% waterdicht. levensduur batterij ca 1.5-2jaar.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Heb is een Timex klokkie met wat toeters en bellen erop getest voor een sponsor wat een drama ,zware hsf band met nopjes van binnen,klitteband horlogeband gaat lekker stinken en duurt lang voordat het droog is ,wel laptijden maar geen totaaltijd  en nog meer van die fratsen waar niet over nagedacht is. Baterij snel leeg.
Geen prettig draag comfort  ,na 1maand testen slijtage op de drukknopjes en glas werd mat  alleen gedragen tijdens loop en fiets training .
Leuk om te zien maar niet functioneel .

Polar dat is goed spul , de S610 is mijn faforiet d'r zit op wat je nodig heb als  3 athleet  en nog wat extra''s .
Met de pc goed in te stellen en uit te lezen  Prettig draagcomfort ,lange levensduur van baterij ,slijtvast  goede service bij polar dealers of bij importeur binnen 5 werkdagen retour bij opsturen , duidelijke NL handleiding .

triathlon is 3 x beter

4

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

hmm:P dat was dan een heel andere klokkie die jij hebt getest smile

de S&D serie (net als de andere ironman horloges) hebben een 'normale' band, een totaal tijd (zowel in [chrono mode] als in [summary mode] (staat ook je gemiddelde HR in over de totaal tijd). ronde tijden als ook afstand/snelheid/ HR per ronde kun je terug vinden in [lap data mode]. Glas is na 1.5-2jr intensief gebruik nog steeds niet mat (ik doe hem nooit af), slijtage aan de knopjes: alleen de grijze knopjes, idem voor frame, is helaas een minpunt van timex.

HR band is ook anders tegenwoordig; 2 sensoren en niet zwaarder dan een polar (heb ook een polar band hier liggen). handleiding? zit er wel bij, maar niet nodig gehad, kan de timex zelfs blindelings bedienen smile

Denk dat jij spreekt over een heel oud model wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Tot nu toe bedankt voor al jullie feedback!

Maar de Data Recorder 2 dan? Die is niet waterdicht en terwijl ik kan leven zonder snelheid in het water, vind ik het echt wat minder goed dat ik geen data kan krijgen van mijn zwem training.

Daar moet ik dus nu mijn oude Polar S720i voor gebruiken. Dat is wel te doen, maar niet heel erg handig want ik moet de Polar data van Polar Precision Performance importeren in SportTracks (te zien op http://jakob.thusgaard.com/?p=123) om alle data in de zelfde software te hebben.

Oplossingen voor de niet waterdichte Data Recorder 2? Kleine waterdichte zakken?? Hmmmm.... misschien niet zo een slechte Google search - heeft dit opgeleverd:
http://www.waterdichtezakken.nl/shop/mi … ortemonnee

Jullie ervaringen?

Groet,
Jakob

6

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Had inderdaat een oud model van 2002 ? of zo .
Timex is een horloge merk  goede klokkies voor normale tijd registratie.
Nike is ook waardeloos als het over HFS gaat
voor HSF registratie kan je beter voor Polar gaan die zijn daar veel beter in .
Heb mijn polars getest dmv vergelijk met medische aparatuur  op HSF nauwkeurigheid
en is gewoon goed .

triathlon is 3 x beter

7

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Ik zag dit oude topic voorbijkomen, en ben benieuwd of er mensen zijn die in het water wel HF gegevens kunnen ontvangen. Dat kan ik met mijn Polar niet, heb het met mijn Timex nog niet geprobeerd. Als dat met de timex ook niet werkt dan hoef je de datarecorder ook niet in het water mee te nemen. (misschien als alternatief in je badmuts stoppen?)
Verder is de Timex bodylink een erg leuke gadget, super veel functies, ook erg leuk bij andere sporten (heb m laatst meegenomen met het skieen, meet dan ook hoogte en snelheid...ook hier maar eens een helmpie gaan opzetten). Heb inderdaad weinig verschil met hartslagmeting met Polar, werkt goed met dezelfde uitschieters in de eerste 3 minuten (220) als de Polar (moet waarsch. eea nog vochtiger maken).

8

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

In het water ontvang ik HSF met de band onder mijn wetsuit .
Zonder wetsuit nog nooit geprobeerd lijkt mij niet lekker zwemmen !
Rapido .

triathlon is 3 x beter

9

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Dank voor je antwoord, zal het binnenkort eens proberen met de Timex.

Zijn er overigens anderen die een triathlon doen met een GPS (een Garmin bijv.) Ben benieuw hoe die de GPS drooghouden.

10

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Met garmin heb ik er al enige gezien die het in hun badmuts steken, en dan een quickrelease gebruiken om geen tijd te verliezen tijden de overstap

11

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Badmuts is een idee zeker voor de Garmin (kunnen ze die dingen nou niet gewoon 30m waterproof maken). Ik wil mijn GPS aan mijn startband clippen onder wetsuit, misschien toch maar met zo´n waterproof zakje van Gubbe (wel duur). Alternatief is de band omdoen met de wissel (kost wel 5 sec extra)

12

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Wat een geklooi Gps om je arm in je badmuts .pffff,,,,,,
Gewoon je wedstrijd doen en klaar zonder fratsen .
Rapido    this weer bijna zover ,,in mei begint het 3athlon feest ''

triathlon is 3 x beter

13

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Ghi...is beter voor je eindtijd ook smile

14

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Ben het met Rapido eens!

Allemaal moeilijk doen en capitalen uitgeven aan spullen en daardoor langzamer wisselen. Om de verloren tijd te compenseren gooien we er gewoon weer een kapitaal tegenaan. Setje wielen, carbon frame, aero helmpie. Want dat scheelt allemaal weer een paar seconden........

Tja, mijn zegen heb je hoor......... Gewoon de hartslagmeter om en die later uitlezen. Heb je ook je data lijkt mij.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

15

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Die akky die snapt het ook helemaal !

GPS  om te kijken of ze niet verdwalen op een 1/8 sprint  .
Door de enorme snelheid missen ze weleens een boeitje en een bochtje  .
Geinig he ?

triathlon is 3 x beter

16

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Ik ben het compleet eens met Rapido al die extra's om te kijken hoe snel en waar je loopt of een SRM systeem op je fiets hoeveel vermogen je weg trapt in een wedstrijd of een GPS systeem waar je zit
Het is allemaal weg gegooid geld, voor een SRM systeem kun je een niet onaardige fiets kopen
In de winter train ik niet eens met een snelheidmeter op mijn fiets
Het enige wat ik echt belangrijk vind gedurende de trainingen en in de wedstrijden is een hartslagmeter
Ik moet er wel iets bij zeggen een hartslagmeter alleen heeft nut als je een fietstest en een zoladztest in combinatie met een lactaattest hebt gedaan
Na dez testen weet je precies wat je lichaam doet  met een bepaalde hartslag
Een hartslagmeter is in vergelijking met de rest die vernoemd zijn spotgoedkoop maar vooral betrouwbaar

17

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Die Hans snapt het ook helemaal !

Ik sluit me volledig aan bij je topic.
Natuurlijk is matiriaal een belangrijk deel van je prestatie ,maar velen vergeten
dat doelgericht trianen in de juiste zone's en alles wat daarbij hoort een heel belangrijk
onderdeel is van het spelletje .
Rapido

triathlon is 3 x beter

18

Re: Timex Ironman Triathlon Bodylink & water

Nou heb ik net vorig jaar mijn eerste kwart gedaan en ik maar denken dat het vooral om de spulletjes gaat. Ik voelde mij erg lullig door links en rechts gepasseerd te worden door duizenden euro´s an flitsende spulletjes...
Ben dus maar flink aan het inkopen geslagen, hetgeen de trainingsarbeid natuurlijk wel verzacht.
Nu zie ik dat ik beter een goeie fiets had kunnen kopen dan een computer (terwijl ik zoveel tijd heb onderweg om te computeren smile ).

De GPS heb ik inderdaad om de snelheid tijdens het lopen in de gaten te houden samen met hartslag. Het lopen met snelheidsmeter is wel iets om aan te wennen. Ik loop me toch redelijk stuk wanneer ik echt op de snelheid let tijdens het lopen. Wel super om te kunnen zien hoe ver je hebt gelopen, wat je snelheid is geweest etc.
Kortom ik vind het wel erg leuk spul en als je goed rondkijkt kost zoiets niet meer dan een goede hartslagmeter.