1

Onderwerp: Wie heeft ervaringen met orthopedisch chirurg

Sinds twee jaar loop ik te sukkelen met mijn enkel (van huisarts naar manueel/sport therapeut v.v.). Na de zoveelste kan niet meer lopen actie (zelfs wandelen en traplopen ging niet meer, ook fietsen was pijnlijk) ben ik terechtgekomen bij een ortopedisch chirurg. Na veel onderzoek is gebleken dat mijn enkel een voorkeurs slijtage (oorzaak oude voetbalblesure) heeft waarbij het kraakbeen verstoord is en er in een slijtageholletje zich een kieste heeft genesteld. Enkele injecties in de enkel heeft helaas niet geholpen. De redenering van de orthopeed was om niet meer te gaan hardlopen. Dit is wel het laatste wat ik wil en is voor mij nu geen optie. Ik wil graag een second opinion laten doen door iemand die meer sport gerelateerd is en met mij mee denkt in mogelijke oplossingen.

Heeft iemand goede ervaringen of kent iemand deze van verhalen van iemand met een goede sport orthopeed?

2

Re: Wie heeft ervaringen met orthopedisch chirurg

@2win schreef:

Sinds twee jaar loop ik te sukkelen met mijn enkel (van huisarts naar manueel/sport therapeut v.v.). Na de zoveelste kan niet meer lopen actie (zelfs wandelen en traplopen ging niet meer, ook fietsen was pijnlijk) ben ik terechtgekomen bij een ortopedisch chirurg. Na veel onderzoek is gebleken dat mijn enkel een voorkeurs slijtage (oorzaak oude voetbalblesure) heeft waarbij het kraakbeen verstoord is en er in een slijtageholletje zich een kieste heeft genesteld. Enkele injecties in de enkel heeft helaas niet geholpen. De redenering van de orthopeed was om niet meer te gaan hardlopen. Dit is wel het laatste wat ik wil en is voor mij nu geen optie. Ik wil graag een second opinion laten doen door iemand die meer sport gerelateerd is en met mij mee denkt in mogelijke oplossingen.

Heeft iemand goede ervaringen of kent iemand deze van verhalen van iemand met een goede sport orthopeed?

Ik weet niet waar je woont?

Medinova Klein Rosendahl heeft een goede reputatie (naam chirurg weet ik zo even niet meer)

Bij OCON (ZGT Hengelo) Dr. Rompen werkzaam, welke goed aangeschreven is als orthopedisch chirurg en Sporttraumatoloog is http://www.ocon.nl/1164-2/team-ocon/cur … mpen-1975/

In beide gevallen is er in mijn geval niet geopereerd, alleen maar onderzoeken geweest (zware kraakbeen schade knieschijf links door ongeval en voledige zware kneusingen in andere knie door weer een ander ongeval)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Wie heeft ervaringen met orthopedisch chirurg

Bedankt Scighera,

Ben woonachtig op een waddeneiland dus dat is altijd lastig met reizen.

Hoopte eigenlijk dat er in Friesland of Groningen een oplossing te vinden is. Lukt dit niet zal ik toch verder gaan zoeken.

4

Re: Wie heeft ervaringen met orthopedisch chirurg

Hoi,
heel vervelend! Ik heb 1,5 jaar lopen sukkeken met n enkelblessure.  Mn huisarts stuurde me uiteindelijk door naar n orthopeed in Heerenveen.  Heel fijn en goed door hem geholpen.  Dr Nijman heet hij.
Waar ik eerst te horen had gekregen dat ik misschien nooit meer normaal zou kunnen lopen ( wandelen), doe ik nu weer volop triathlon en heb zelfs n hele gedaan. Na de operatie nooit meer pijn gehad in de enkel.  Weet natuurlijk niet of hij wat voor jou kan doen, maar het is het proberen waard denk ik.
Succes!
Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........