1 Laatst bewerkt door Thijsie (06-09-14 19:50:50)

Onderwerp: Vroomshoop 6-9

Zaterdag start ik voor het eerst op een 1/4 dus kijken hoe dat gaat.
Zwemmen is nog steeds niet best haha, en in een wedstrijd heb ik dus nog nooit 1 km volle bak gezwommen dus. Tis in een verwarmd 50 m bad dus geen wetsuits toegestaan. Het fietsparcours schijnt wat korter te zijn. ong 37 km en het loopparcours 10,2 km als ik het goed heb begrepen. Na alleen maar 1/8 te hebben gedaan en duathlon wedstrijden toch maar een voorspelling.
                                                                uitslag
Zwemmen 20.00 min  ---------------------- 20.42
T1              1.30 min------------------------  1.11
Fietsen      1.02.00 min---------------------- 58.39
T2              2.30 min-------------------------  2.00
Lopen         45.00 min------------------------ 42.20

Totaal       2.11.00 min----------------------2.04.51

Super tevreden met het resultaat. Het zwemmen viel wat tegen, maar we blekken ipv van 8 mensen ineens maar met 3 man in de baan te liggen. Deze 2 heren zwommen allebei veel langzamer als mij en zelf mijn tempo bepalen ben ik niet zo sterk in.
Het zwemmen ging lekker en daarom maar besloten dit vast te houden om zo fris op de fietst te komen.
Dit lukte prima en het fietsen ging top (fietsparcours is 37 km ipv 40), Bewust laatste fietsronde iets minder gegeven om zo lekker te kunnen lopen.
Met lopen vrij hard gestart de eerste ronde. Daarna tempo iets naar beneden bijgesteld en lekker kunnen lopen. Na 7 km voelde ik de kuiten stijver worden daarom de laatste 3 km de paslengte korter gemaakt.
Volgens mijn garmin was de looproute 9.8 km dus ook wat aan de korte kant.

Wel super tevreden met mijn eerste 1/4

2

Re: Vroomshoop 6-9

Succes!

Ik start hier voor het eerst op de 1/8e.
Afgelopen weekend ging prima in Looermark/Bathmen met 1.06.32 als finishtijd, hoewel ik geen idee heb of de werkelijke afstanden hier een beetje klopten.
In Vroomshoop schijnt het fietsparcours wat aan de korte kant te zijn, en het loopparcours wat langer. Helaas is lopen mijn zwakste onderdeel, dus verwacht geen toptijd.

Zwemmen: 8.30
T1: 1:30
Fietsen: 31:00
T2: 1:30
Lopen: 25:30
Totaal: 1:09:00

3

Re: Vroomshoop 6-9

Super tevreden met het resultaat. Het zwemmen viel wat tegen, maar we blekken ipv van 8 mensen ineens maar met 3 man in de baan te liggen. Deze 2 heren zwommen allebei veel langzamer als mij en zelf mijn tempo bepalen ben ik niet zo sterk in.
Het zwemmen ging lekker en daarom maar besloten dit vast te houden om zo fris op de fietst te komen.
Dit lukte prima en het fietsen ging top (fietsparcours is 37 km ipv 40), Bewust laatste fietsronde iets minder gegeven om zo lekker te kunnen lopen.
Met lopen vrij hard gestart de eerste ronde. Daarna tempo iets naar beneden bijgesteld en lekker kunnen lopen. Na 7 km voelde ik de kuiten stijver worden daarom de laatste 3 km de paslengte korter gemaakt.
Volgens mijn garmin was de looproute 9.8 km dus ook wat aan de korte kant.

Ik heb de resultaten in mijn reactie hierboven geplaatst

Wel super tevreden met mijn eerste 1/4,

4

Re: Vroomshoop 6-9

Heel netjes Thijs!

In onze serie waren de zwembanen ingedeeld op vooraf opgegeven zwemtijd, met als gevolg 5 zwemmers die continu in elkaars vaarwater lagen in mijn baan. Was een flink slagveld, heb behoorlijk wat tikken ontvangen en uitgedeeld. Mn zwemtijd valt ook wat tegen daardoor.
Op het fietsparcours was het erg druk, waardoor het bijna onmogelijk was om niet stukjes te stayeren, jammer. Lopen ging voor mijn doen erg lekker, merk dat ik steeds sneller mijn ritme kan vinden na de wissel.

Zwemmen: 8.30 ......>>...... 8.52
T1: 1:30              ......>>...... 1.23
Fietsen: 31:00    ......>>...... 29.56
T2: 1:30              ......>>...... 2.10
Lopen: 25:30      ......>>...... 24.12
Totaal: 1:09:00   ......>>...... 1.06.31

Dik tevreden met mn prestatie, jammer dat het al weer de laatste triathlon van dit jaar is voor me.

5

Re: Vroomshoop 6-9

Netjes hoor Transphormer,

Voor de 1/8 was het lopen ook wat langer he, ik dacht 5.3 km
Vond het al met al een super georganiseerde triathlon. En het is idd vervelend wanneer iedereen in elkaars vaarwater ligt met zwemmen. Beter vooraf duidelijke afspraken maken, zo haalt iedereen betere zwemtijden en kost het minder energie.
Ik hoorde idd al dat het op de 1/8 gigantisch druk was en dat op dit parcours Niet stayeren bijna onmogelijk was. Dit was wel anders dan met de 1/4de afstand. Hier zijn de verschillen vaak na zwemmen al gemaakt. Voor mij was het vooral naar mensen toe fietsen, dat blijft altijd lekker.

Ik heb nu vakantie en doe de 20e nog de 1/4 in zwolle

6

Re: Vroomshoop 6-9

Vraagje:
hoe verloopt de transitie dan als er gezwommen wordt in een zwembad? En zit er dan per zwembaan een official die turft?

7

Re: Vroomshoop 6-9

Idd in elke baan zitten 2 banentellers. Iedereen zwemt met verschillende kleur badmuts. Als je laatst baan ingaat tikt iemand je met plankje op je hoofd. Of soms steken zie iets in het water voor je zodat je weet dat je laatste baan ingaat