1

Onderwerp: IM 70.3 Ruegen

Dit weekend doe ik mee aan de 70.3 in Ruegen. Kijk er heel erg naar uit omdat de omgeving me echt schitterend lijkt. Helaas door keelontsteking niet deel kunnen nemen aan de 70.3 van Luxemburg, dus dan maar deze. Gezien m'n worstelingen met m'n lopersknie en m'n debuut op de halve, doe ik een voorzichtige voorspelling:

Zwemmen: 45 min
wissel: 4 min
Fietsen: 3 uur
wissel: 2.30 min
lopen: 2.15 uur

Totaal: 6 uur 5 min 30 sec ----> Dus streven naar 5.59.59 uur  wink

2

Re: IM 70.3 Ruegen

Veel succes! Erg benieuwd hoe deze 70.3 bevalt.

3

Re: IM 70.3 Ruegen

Veel succes!!! Hoop daarna op een leuk verslagje!

4 Laatst bewerkt door Sandra86 (11-09-14 09:29:40)

Re: IM 70.3 Ruegen

Ja ik ook; ik wilde eerst deze als mijn eerste halve doen maar was niet te combineren met de bruiloft van een goede vriend van mij komende maandag. Maar deze staat dus nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik ben vooral benieuwd hoe het zwemmen is. Succes!

5

Re: IM 70.3 Ruegen

Sandra86 schreef:

Ja ik ook; ik wilde eerst deze als mijn eerste halve doen maar was niet te combineren met de bruiloft van een goede vriend van mij komende maandag. Maar deze staat dus nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik ben vooral benieuwd hoe het zwemmen is. Succes!

Nou ben vandaag aangekomen, en er staat heel veel wind. Zwemmen is in de zee en die was vandaag best wild...hou m'n hart vast, maar verslagje komt zeker. Omgeving is sowieso al de moeite waard !! smile

6 Laatst bewerkt door DannyWs (15-09-14 14:12:04)

Re: IM 70.3 Ruegen

Zo... bijgekomen van m'n allereerste halve triathlon, tenminste bijna dan  hmm  Voordat ik hier mijn einduitslag neerzet eerst maar eens op verzoek een kort verslagje van deze geweldig triathlon.

Vrijdagochtend rond 4 uur vertrokken voor een 810 km lange rit richting Ruegen, een eiland in het uiterste noordoosten van Duitsland, tegen Polen aan. Tegen een uur of 12 kwam ik aan bij het appartement, waar ik hoorde dat ik pas om 15.00 uur in kon checken. Even een rondje gelopen over het terrein en toen besloten om richting het badplaatsje Binz te gaan, 12 km verderop waar de start zou plaatsvinden. Mezelf ook gelijk voorgenomen om een hotel/appartement voortaan dichter bij de start te nemen, want dit was erg onpraktisch. Aangekomen in Binz viel gelijk op hoe hard het waaide en hoe wilde de zee was!! Even het expo terrein opgelopen  en me maar gelijk geregistreerd. Voor mij was dit allemaal de eerste keer dus best een hele ervaring. Heb in een andere topic een discussie gezien over ironman vs challenge, maar gezien de organisatie, hoe geweldig alles geregeld is, betaal ik graag wat extra's om een ironman event te doen. Na de registratie m'n polsbandje omgekregen en ik voelde me al een heuse triathleet  smile. Hierna nog een beetje rondgelopen in Binz om vervolgens terug te gaan en in te checken.

Zaterdagochtend wilde ik even kijken hoe erg de zee eraan toe was en heb m'n wetsuit gepakt en even de zee uitgeprobeerd. Deze was nog steeds heel erg wild en er waren golven van ongeveer 2 meter hoog. Ik begon me echt zorgen te maken, want dit was gewoon echt gevaarlijk! Onder deze omstandigheden was het absoluut niet mogelijk om 1,9 km te zwemmen. Hierna was de briefing en al snel bleek dat het voor 99% zeker was dat het zwemmen afgelast gingen worden. Natuurlijk een grote teleurstelling maar erg verstandig dat dit besluit werd genomen. In plaats van zwemmen zou er eerst 5 km gelopen worden, daarna 90 km fietsen en 21 km lopen. Vervolgens fiets ingechecked en de rest van de avond rustig aan gedaan.

Zondag ging om 6.30 uur de wekker. Met gezonde spanning richting Binz gegaan. Laatste zaken geregeld in de transitiezone en nu maar wachten op mijn start, om 11.00 uur. Ondertussen, of eigenlijk al vanaf het moment dat ik wakker werd regende het zo ontzettend hard. Ik denk dat ik zelfs in Nederland maar weinig van zulke wolkbreuken meegemaakt had. Om 10.00 uur bij de start gekeken van de profs met Faris el Sultan, Michael Raelert, Yvonne van Vlerken en nog een aantal. Bij de expo nog even snel een soort van regenjack gehaald, want het zag er niet naar uit dat het snel zou stoppen met regenen. Toen was het eindelijk 11.00 uur en mocht ik starten. Het was echt geweldig. Ondanks het weer was er heel veel publiek en dat is zo motiverend! En het was een prachtig loopparcours, langs de zee, echt schitterend. Ik liep die 5 km in een voor mij uitstekende 28 min en was klaar voor het fietsen. Fietsen ging echt fantastisch, de eerste ronde dan..... Ook het fietsparcours was prachtig, helemaal autovrij, goed geasfalteerd wegen en een prachtige omgeving. Het regende nog steeds heel hard, maar had daar totaal geen last van. Vond het ideaal. Wat voor mij wel lastig was en waar ik steeds meer moeite mee kreeg was het vals plat. Na zon'n 20 km kreeg ik verschrikkelijke last van kramp in allebei m'n kuiten en kwam er niet meer van af. Denk dat ik in het begin teveel heb gegeven. Heb m'n eerste ronde toch nog heel goed af weten te maken, maar de tweede ronde werd steeds zwaarder. Ondanks dat ik door een prachtige omgeving reed had ik echt het gevoel dat ik helemaal achteraan reed, wat helemaal niet waar was. was juist een aantal plaatsen opgeschoven tijdens het fietsen...Wat wel even lekker was, zeker als je kramp hebt in beide kuiten en inmiddels ook beide bovenbenen, was een kort steil klimmetje van 11% aan het einde van de ronde! Toen ik van m'n fiets stapte wist ik niet wat me overkwam...echt alles in m'n lichaam deed pijn, maar het meest zorgwekkende was dat m'n lopersknie weer opspeelde en ik wist op dat moment eigenlijk wel dat het einde verhaal zou kunnen zijn. Het stuk van m'n fiets was echt een flinke afstand en heb er zo'n 8 min over gedaan. Toen ik eindelijk aan het lopen begon kreeg ik echt een enorme boost van al die mensen die er langs de kant stonden, dat was echt geweldig. Helaas begon de pijn in m'n knie zo onverdraagzaam te worden, dat ik helaas na 1 ronde lopen heb moeten stoppen. Dit was wel een enorme domper, maar uiteindelijk is het niet anders. Ik wist dat het kon gebeuren omdat ik nooit echt gevoel heb gehad dat mn blessure helemaal hersteld was.

Al met al een prachtige ervaring. Ik zou Ruegen echt aanraden. De omgeving is prachtig, de organisatie geweldig en het publiek heel fanatiek. Enige minpuntjes zouden zijn het zwemmen in de zee (als het überhaupt al door zou gaan) en de 810 km rijden.

Anyway, mijn tijden:

5 km run - 28.51 min
transitie run-bike- 6.36 min
91.2 km bike - 3.26.23 hr
transitie bike-run -- 8.31 min
5,4 km run - 46 min ---> uitgestapt
totaal - 4.58.19 hr

7

Re: IM 70.3 Ruegen

Een mooi verslag Danny, jammer dat je moest uitstappen, al lees ik vooral positieve dingen in je verhaal.

8

Re: IM 70.3 Ruegen

Mooi verslag, jammer (of eigenlijk gelukkig) dat het zwemmen niet doorging en dat je helaas uit moest stappen.