1

Onderwerp: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Dit wordt mijn derde OD, hopelijk na Holten wel eentje die overeenkomt met de planning en zonder materiaalpech. Zwemmen 26min T1 1,5min, fietsen 1 u 10 min T 2 1,5 min en lopen 46 min, eindtijd 2 uur 25

2

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

edj schreef:

Dit wordt mijn derde OD, hopelijk na Holten wel eentje die overeenkomt met de planning en zonder materiaalpech. Zwemmen 26min T1 1,5min, fietsen 1 u 10 min T 2 1,5 min en lopen 46 min, eindtijd 2 uur 25

Niet ingeschreven voor de NK Masters?

Klazienaveen heeft grote ambities vwb het organiseren van triathlonwedstrijden en heeft dit jaar ook een halve triathlon aan het programma toegevoegd. Na positieve ervaring vorig jaar op de NK Masters heb ik me nu ingeschreven voor de halve. Moet wel zeggen dat na 'Frankfurt' en de daaropvolgende vakantie de scherpte er een beetje af is bij mij....

Oke vooruit dan maar:
Zwemmen: 30 min.
Fietsen: 2.5 uur
Lopen: 1 uur 40 min.

Totaal incl. wissels hopelijk binnen 5 uur.

3

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Door het drukke programme nog komende weken 2x een 1/4 de en 1x een 1/8 binnen een maand gekozen om in Klazienaveen te starten op de 1/8.

Ben hier nog nooit gestart weet niet precies hoe lang de wisselzones zijn en of de afstanden kloppen.
Gezien de  uitslagen van vorig jaar lijkt het me dan fiets en loopafstanden wat ruim zijn, maar dat is maar een inschatting als ik zie dat winnende tijd vorig jaar 59 min op de 1/8 is

Zwemmen  9.00 min
T1             2.00 min
Fietsen      35.00 min
T2              1.30 min
Lopen        21.30 min

Totaal         1.09.00 min

4 Laatst bewerkt door edj (19-08-14 13:59:01)

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Nee, heb er wel over zitten dubben, kan ook  nog switchen melden ze. Na Holten waar ik na materiaalpech kreeg, niet terug kwam in mijn ritme, leek het me veiliger om niet in het NK Klazienaveen te starten.

5

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Ik start op de gewone OD in Klazienaveen.
Afstanden leken vorig jaar behoorlijk goed te kloppen en de wisselzone is compact, daar kun je geen onverwachte tijd verliezen.

6

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Voor de 2e keer in mijn triathlonbestaan, start ik op een halve triathlon.  Klazienaveen zal het decor moeten worden van een leuke wedstrijd voor mij. PS: Volgens mij zijn de parcoursen gewijzigd tov vorig jaar?

Mijn doel is finishen met een goed gevoel. Daarom zal ik alle onderdelen op reserve doen.
1900m zwemmen: 20minuten/km= 38 minuten
88Km fietsen:30km/uur= 2 uur en 56 minuten
20Km hardlopen: 5 minuten/km= 1 uur en 40 minuten( ik kan nergens vinden dat de afstand een halve marathon is)
2x PF: 3-4 minuten
Eindtijd: 5 uur en 18 minuten
Stel het zit niet mee: 5.30 uur.

7

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Ik lees net dat de fietsronde 22 km is. Dit is volgens mij gedaan omdat men dan tijdens de halve ongeveer op 90 km uitkomt.
voor de 1/8 en de OD betekent dit een stukkie meer fietsen.

8

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Thijsie schreef:

Door het drukke programme nog komende weken 2x een 1/4 de en 1x een 1/8 binnen een maand gekozen om in Klazienaveen te starten op de 1/8.

Ben hier nog nooit gestart weet niet precies hoe lang de wisselzones zijn en of de afstanden kloppen.
Gezien de  uitslagen van vorig jaar lijkt het me dan fiets en loopafstanden wat ruim zijn, maar dat is maar een inschatting als ik zie dat winnende tijd vorig jaar 59 min op de 1/8 is

Zwemmen  9.00 min            -----      9.14 min
T1             2.00 min            ------     2.02 min
Fietsen      35.00 min          ------     35.35 min
T2              1.30 min           -----       1.00 min
Lopen        21.30 min          -----      22.00 min

Totaal         1.09.00 min

     1.09.50 min

Zwemmen ging heel slecht eerste 200 m was chaos, daarna ff rustig 20 sec schoolslag gezwommen, daarna weer lekker Borstcrawl door kunnen zwemmen. Fietsen ging heerlijk alleen was dus meer als 20 km, volgens mijn garmin 22,3 km dus dik tevreden over mijn tijd. Lopen ging goed. Het was 5.2 km dus tijd was oke.

Verder was het top georganiseerd. Super dag gehad

9

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

arend schreef:

Voor de 2e keer in mijn triathlonbestaan, start ik op een halve triathlon.  Klazienaveen zal het decor moeten worden van een leuke wedstrijd voor mij. PS: Volgens mij zijn de parcoursen gewijzigd tov vorig jaar?

Mijn doel is finishen met een goed gevoel. Daarom zal ik alle onderdelen op reserve doen.
1900m zwemmen: 20minuten/km= 38 minuten
88Km fietsen:30km/uur= 2 uur en 56 minuten
20Km hardlopen: 5 minuten/km= 1 uur en 40 minuten( ik kan nergens vinden dat de afstand een halve marathon is)
2x PF: 3-4 minuten
Eindtijd: 5 uur en 18 minuten
Stel het zit niet mee: 5.30 uur.

Gefinished met een goed in gevoel:
1900m zwemmen in 39.16
88.7km fietsen in 2.53.02
20.4km hardlopen in 1.42.49
2x PF in 5.54(ruim de tijd genomen)
Finish in 5.20.58 uur.
Het is dus redelijk volgens planning gegaan. Het zwemwater was behoorlijk frisjes. Ik heb wel regen gehad, maar dat begon pas na 80km fietsen. De regen tijdens het hardlopen was wel prettig.

10

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Ynsnits schreef:

Oke vooruit dan maar:
Zwemmen: 30 min.
Fietsen: 2.5 uur
Lopen: 1 uur 40 min.

Totaal incl. wissels hopelijk binnen 5 uur.

Nou, dat viel dus alleszins mee.
Zwemmen: 30:33
Fietsen 2:22.25
Lopen 1:33:46
Totaal 4:30:46 9e overall

T1 was niet erg briljant...mijn Garmin zat half over mijn wetsuit en had ik te strak vastgegespt. Kreeg mijn linkermouw met moeite los. Enfin...eenmaal op de fiets na veel draaien en keren in de woonwijk uiteindelijk mijn voeten in mijn schoenen...bleek ik mijn zwembril om mijn trapper te hebben gegooid... yikes deze vervolgens maar aan mijn tijdritstuur  gehangen en doorfietsen.
Eenmaal buiten de woonwijk door een vermoedelijk overgeconcentreerde vrijwilliger een fietspad opgestuurd (en na mij nog een vijftal triathleten), dat geen deel uitmaakte van het fietsparcours... neutral gelukkig kwamen we daar snel achter, dus het heeft de wedstrijd denk ik niet echt beïnvloed. Verder prima organisatie, vooral de verzorging was dik in orde!

En nu nog de turf uit mijn oren en neus pulken...

11

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Hoi allen,

Gefeliciteerd met jullie prestatie!

Ik ben van plan volgende jaar (einde seizoen) voor de eerste keer een halve triatlon in NL te doen.
Eerst dacht ik aan Almere maar mijn voorkeur gaat uit naar "kleinere" wedstrijden. Nu zag ik dat Klazienaveen ook een halve afstand heeft. Moet wel uit het zuiden komen maar dat heb ik er wel voor over.

Hoe is het fietsparcours? goed te doen/ lange rechte stukken? Geen last van de andere afstanden?

Ik ben me niet bewust van andere halve triatlons in NL die plaatsvinden aan het einde van het seizoen.

GR

12

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Leiderdorp heeft een middenafstand in augustus met sinds afgelopen editie een heel nieuw parcours. Wedstrijd wordt georganiseerd door mijn vereniging, mocht je meer informatie willen moet je het me maar even laten weten.

13

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

rudi1983 schreef:

Hoi allen,

Gefeliciteerd met jullie prestatie!

Ik ben van plan volgende jaar (einde seizoen) voor de eerste keer een halve triatlon in NL te doen.
Eerst dacht ik aan Almere maar mijn voorkeur gaat uit naar "kleinere" wedstrijden. Nu zag ik dat Klazienaveen ook een halve afstand heeft. Moet wel uit het zuiden komen maar dat heb ik er wel voor over.

Hoe is het fietsparcours? goed te doen/ lange rechte stukken? Geen last van de andere afstanden?

Ik ben me niet bewust van andere halve triatlons in NL die plaatsvinden aan het einde van het seizoen.

GR

Dit jaar waren het 4 ronden van iets meer dan 22 km. In/rond het centrum moet er wat gedraaid en gekeerd worden, daarbuiten veel rechte wegen met redelijke beschutting van bossages en gebouwen. Als ik het goed heb,moet je 2 keer een viaduct op. Parcours is > 90 % asfalt en in mijn ogen ook snel. De ambities zijn groot en inmiddels kun je ook niet echt meer spreken van een klein evenement. De organisatie is goed, evenals de verzorging langs het parcours. Bidons met sportdrank worden aangereikt.
Geen last van andere afstanden, sterker nog, dat maakt het juist wat leuker!
Ik vind het een aanrader!

14

Re: 24 aug triathlon klazienaveen OD

Didam heeft ook een halve.
4 rondes fietsen en 8 lopen meen ik