1

Onderwerp: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Zaterdag doe ik mee aan de triathlon van Apeldoorn,

Helaas is dit mijn laatste triathlon van dit jaar..... Volgend jaar toch maar wat meer in de planning doen  big_smile

Verwachte tijden:

Zwemmen 8:30
T1             1:30
Fietsen:     33.30         
T2            1:30
Lopen:       21:00         
Eindtijd:  1:06:00

Startnummer: 534
Eerste start serie van 1/8

2 Laatst bewerkt door marcelca (05-09-14 16:02:17)

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Heb een nog nooit gedaan dus weet niet wat ik hier kan verwachten, ik wil een ook doen als training doen omdat ik de dag erna in Enschede moet fietsen en hier moeten we de titel verdedigen.....

Ook doe ik over een week de 1/2 van Almere

Ik heb er wel zin in, ik verwacht

zwemmen rond de 16 minuten

fietsen houd ik rond 35 per uur aan ( normaal rijd ik tussen de 37 en 38 gemiddeld )

en lopen 50 minuten ( In Veenendaal liep ik 42:10, dat is voor mij snel, mijn lopen is niet bepaald mijn sterkste kant   big_smile  )

Dit zou voor mij redelijk rustig moeten zijn


startnummer 317

3 Laatst bewerkt door Dorter (05-09-14 20:24:38)

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Ik doe ook mee in Apeldoorn op de 1/4. Als ik een paar minuutjes na Marcelca finish ben ik niet ontevreden. Maar ik verwacht geen wonderen. Een dochtertje van 7 weken doet de trainingsarbeid behoorlijk de das om dus eerlijk gezegd ben ik wel blij dat dit de laatste van het seizoen is. Ik heb de cyclocrosser al klaar gezet en zie al uit naar het modderseizoen...

Startnummer 368, ik ben die trage op de fiets.

4

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Morgen mijn debuut op het gebied van triathlon. Heb in 10 weken tijd van 0 meter hardlopen opgebouwd naar 5-8 km hardlopen, dus dat vind ik al heel netjes.
Wat voor tijd ik ga realiseren? geen flauw idee, doel is finishen en genieten van de ervaringen.
Mijn zwak is het zwemmen, mijn sterkste punt is het fietsen. lopen mwah d'r tussen in.
ik hoop ergens tussen 1 uur 20 en 1 uur 30 te finishen als totaal tijd. Morgen namiddag weet ik meer...
ik start in de 2e sessie van de 1/8e.

Gear: Specialized Epic Expert 29er (SRAM Eagle X0), BMC TimeMachine01 Road model 3, Garmin FR910XT and some runningshoes & swimming trousers tongue

5

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

marcelca schreef:

Heb een nog nooit gedaan dus weet niet wat ik hier kan verwachten, ik wil een ook doen als training doen omdat ik de dag erna in Enschede moet fietsen en hier moeten we de titel verdedigen.....

Ook doe ik over een week de 1/2 van Almere

Ik heb er wel zin in, ik verwacht

zwemmen rond de 16 minuten

fietsen houd ik rond 35 per uur aan ( normaal rijd ik tussen de 37 en 38 gemiddeld )

en lopen 50 minuten ( In Veenendaal liep ik 42:10, dat is voor mij snel, mijn lopen is niet bepaald mijn sterkste kant   big_smile  )

Dit zou voor mij redelijk rustig moeten zijn


startnummer 317

Zo, hij zit erop, leuke triathlon, beetje jammer dat er geen baanindeling op tijd word gemaakt, want je zwemt elkaar wel heel erg in de weg, toevallig in onze baan een aantal schoolslagzwemmers, geen probleem hoor maar je kan borstcrawl en schoolslag beter gescheiden houden...



17:54 , had wel harder gekund maar moest een rustige triathlon worden ivm morgen en 2 x flink inhouden doordat je er niet langs kwam met inhalen ( 9de zwemtijd 40+ )

Fietsen 1:13:59, vond het behoorlijk zwaar maar wilde mijn benen niet opblazen dus hartslag onder de 155 gehouden ( 152 gemiddeld ), rustig naar boven peddelen en naar beneden lekker knallen ( 8ste fietstijd 40+ )

Lopen 49:24, erg leuk parcours ook al ben ik geen fan van crosslopen, dit was toch wel erg leuk, en mede doordat ik ook hier mijn hartslag laag hield ( 158 ) kon ik er flink van genieten ( 7de looptijd 40+ )


Eindtijd 2:25:58 ( 7de 40+ )


Mijn dochter had het ( zoals gewoonlijk ) weer beter gedaan, zij deed de Junioren sprint 700m/20km/5km in 1:18:12, ze werd hiermee met grote overmacht eerste, helaas heeft ze beide knieën open liggen omdat ze bij het lopen onderuit ging maar dat mag de pret niet drukken

6

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Dorter schreef:

Als ik een paar minuutjes na Marcelca finish ben ik niet ontevreden.

Nou met eindtijd 2:28:31 mag ik zeggen; missie geslaagd. Zwemmen ging vlotjes (rank 16 overall), fietsen voor mij doen heel redelijk (rank 28 overall) en lopen helaas iets minder dan vorig jaar maar toch alleszins okee (rank 28 overall). Eindplekje 21 overall. Mooie triathlon, goede omstandigheden ook. Geen wind en geen volle zon = ideaal!

7

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Dorter schreef:
Dorter schreef:

Als ik een paar minuutjes na Marcelca finish ben ik niet ontevreden.

Nou met eindtijd 2:28:31 mag ik zeggen; missie geslaagd. Zwemmen ging vlotjes (rank 16 overall), fietsen voor mij doen heel redelijk (rank 28 overall) en lopen helaas iets minder dan vorig jaar maar toch alleszins okee (rank 28 overall). Eindplekje 21 overall. Mooie triathlon, goede omstandigheden ook. Geen wind en geen volle zon = ideaal!

Netjes gepland, wist je wie ik was en heb je me in de gaten gehouden, wij moeten elkaar bijna gezien hebben, 3 minuten is niet veel.

8

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Als ik het goed becijfer moet je me op de fiets voorbij gereden zijn. Heb er onderweg nog wel eens aan gedacht (maar ik wist je startnummer niet meer) maar heb er ook niet waanzinnig veel aandacht aan besteed. Het fietsrondje is zodanig dat ik vrij veel met het indelen van de krachten ben bezig geweest. En dat ik voorbij gefietst wordt is trouwens meer regel dan uitzondering, dus ik let er meestal ook niet eens meer op.

9 Laatst bewerkt door NielsTn (07-09-14 15:25:51)

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

De 1/8e triathlon meegemaakt en uitgelopen smile (nr 761) (allereerste triathlon ervaring smile )
Ik deed er 1 uur 34 minuut over, einde in mijn klasse op 48 uit 56 (ondanks lichte spelende achillespees en kuitspier).

zwemmen: 15 minuten (helaas.. ik kan alleen nog schoolslag....)
T1: 2:53
fietsen : 40:02 (lekker mijn sterkste onderdeel ondanks het heuveltje in Apeldoorn)
T2: 4:12
lopen: 32:07 (heb nooit op bosloop/zachte ondergrond getrained... en dat wreekt zich)

Ik ben tevreden en weet nu al waar ik op kan verbeteren qua zwemmen en hardlopen.
En bij het fietsen, sorry als ik even lekker snoeihard voorbij kwam zetten op een rood-witte Roubaix met Zipp. smile

Weet iemand of/wanneer evt. foto's beschikbaar zijn? Zag er genoeg gemaakt worden in mijn ooghoeken.

Gear: Specialized Epic Expert 29er (SRAM Eagle X0), BMC TimeMachine01 Road model 3, Garmin FR910XT and some runningshoes & swimming trousers tongue

10

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Gisteren was dan mijn laatste triathlon van dit seizoen, en wat voor een...

Het zwemonderdeel ging aardig goed, na het startschot kreeg ik tijdens de massa sprint al gelijk een klap op mijn neus. Na een vloek onderwater kon ik gelukkig toch nog verder, na z'n 300m vond iemand uit mijn baan dat die in het midden mocht zwemmen (ipv aan de buitenkant) dus terwijl ik iemand aan het inhalen was knalde ze dus vol op mij, ik schrok me rot maar kon gelukkig wel door met zwemmen.

Eenmaal uit het water ging ik T1 in. Na een redelijk snelle wissel mocht ik snel op de fiets en toen begon het al gelijk met een flinke klim. Na een lange klim werd het parcours wat vals plat en op het einde was er een flinke afdaling waar ik weer tijd kon goed maken ivm een topsnelheid van 59 km per uur.

Na nog z'n ronde te hebben gereden mocht kon ik nog aardig fit T2 in. Na weer een redelijk snelle wissel mocht ik aan het hardlopen beginnen. Ook hier was het parcours vals plat en ook nog met op sommige plekken mul zand dus dat maakte het best pittig.

Met een tijd van 01:13:58 kwam ik als 25ste overall over de streep. Geen top tijd maar wel erg tevreden en trots op mij zelf.

11

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

marcelca schreef:

Mijn dochter had het ( zoals gewoonlijk ) weer beter gedaan, zij deed de Junioren sprint 700m/20km/5km in 1:18:12, ze werd hiermee met grote overmacht eerste, helaas heeft ze beide knieën open liggen omdat ze bij het lopen onderuit ging maar dat mag de pret niet drukken

12

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Dimitri_ schreef:
marcelca schreef:

Mijn dochter had het ( zoals gewoonlijk ) weer beter gedaan, zij deed de Junioren sprint 700m/20km/5km in 1:18:12, ze werd hiermee met grote overmacht eerste, helaas heeft ze beide knieën open liggen omdat ze bij het lopen onderuit ging maar dat mag de pret niet drukken

Dat heb je goed opgemerkt.

Meest rechtse is mijn dochter en ik hang aan het hek :-)

13

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Zn vermoede had ik al inderdaad!

Ik sta naast je, en ik kijk ook zo lekker "makkelijk"  tongue

14

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Grappig, gewoon naast elkaar staan en het niet weten..

Als ik me gezicht zie dan lijkt het alsof ik een hele triathlon gedaan heb en heb toch echt rustig gedaan..

Kan je nagaan hoe ik er vandaag heb uitgezien in enschede, hier ben ik volle bak gegaan op het fietsen, voelde nog wel wat van gisteren  big_smile

15

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Hier een link met aardig wat foto's:
http://www.pbase.com/martinkoopman/triaapeldoorn2014

Zelf ook meegedaan en 7e geworden op de achtste in ene tijd van 1:07
Niet verkeerd, maar kon harder, met name het zwemmen. 8:30......

16

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Mooie verhalen! Dat zwemmen in een zwembad is toch niet optimaal als ik het zo lees.

17

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Mwoah, ik vond het zwemmen prima eerlijk gezegd. 50m bad is sowieso altijd wel lekkerder zwemmen dan 25 want dan is het wel constant een klotsende inhaalrace. Maar dat het water wat klotst vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Als je in open water zwemt en er staat een briesje dan klotst het ook. Water was wel fris, ben er na het induiken gelijk even 100m hard tegenaan gegaan om wat warmte in mijn lichaam te jagen. Daarna geen last meer gehad.

Mooie link van de foto-site. Zie mezelf er zowaar ook nog eens tussen staan. Leuk voor de verzameling hahaha.

Volgend jaar ben ik er zeker weer. Deze mag niet ontbreken op mijn agenda.

18

Re: Triathlon Apeldoorn 6-9-2014

Ook meegedaan, dit was mijn eerste triathlon(1/8).
Zwemmen is niet mijn ding, maar het maximale uitgehaald.
Fietsen ging goed, hardlopen heb ik het laten liggen, kreeg steken in mijn buik, volgende keer beter.
Wissels ben ik voor de eerste keer ook wel tevreden over.

Zwemmen : 11.00 (73)
T1 : 1:10
Fietsen: 33.26 (4)
T2 : 1.57
Hardlopen : 24.28 (36)
Totaal : 1.11.59 (18)

Vond het echt een super evenement, nu al zin aan volgend jaar smile