1

Onderwerp: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

beste iedereen,

Wie van jullie hebben er allemaal een webtrainer? Daar bedoel ik een trainer die schema's voor je maakt en ze maandelijks toestuurd met eventuele testen en gesprekken ed.
Omdat ik 50% van mijn trainingen zelf bedenk wou ik misschien ook wel een 'webtrainer'. Al ben ik gekwalificeert zwemtrainer B vindt ik het toch prettig dat iemand anders je toch aanstuurd.
Wie heeft er ervaring met een zo'n trainer? En kunnen jullie ook iets vertellen over kosten en de mogelijke testen? Het liefste zou ik bij een vereniging gaan die alle vormen van training aanbied van de triatlon, maar dat is helaas niet mogelijk(afstand/tijd).

Graag jullie reacties!

gr. m_a

2

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Hallo M_A,

Ik (en ik ben vast niet de enige op dit forum) gebruik al een tijdje de diensten van Chris Brands. Kijk maar eens op zijn site (www.cb-consultancy.nl) voor meer info.

Succes.

JAB

3

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Heb je ook echt het gevoel dat je daar door veel meer eruit haalt of denk toch dat een 'normale' trainer beter is? Want dat is een beetje mijn twijfel punt..

4

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Dat hangt natuurlijk 100 % van de atleet (en zijn doelen) en de trainer af. Natuurlijk ben je met een goeie trainer naast de deur beter af, omdat die visuele controle heeft en het gemakkelijker communiceert. Niet iedereen heeft de luxe van een goeie (!!) trainer in de buurt, dus kan het zijn dat je bij een webtrainer uitkomt. Ik ben zelf van mening dat je jezelf wel moet verdiepen in het hoe en wat, en niet zomaar stom uitvoeren wat er op het programma staat. Ik train zelf ook op programma's van Chris en moet me zeggen dat dit erg goed bevalt!!

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

5 Laatst bewerkt door Irongirl (30-03-08 21:28:11)

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Ik train sinds december ook bij Chris en ik vind de variatie in de schema's erg goed. Ik heb echt het idee dat ik gestructureerder train dan afgelopen jaar. Je kan op je eigen site makkelijk je planning doorgeven en wijzigen en dan wordt het schema aangepast.

Een coach naast de deur is inderdaad handiger omdat er toch niks boven directe feedback gaat, maar ja dat is nou eenmaal voor de meeste niet mogelijk.

Ik zal over 3 weken in China wel merken of de schema's aanslaan maar ik heb er alle vertrouwen in!

6

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Sluit me aan bij Cesar en Irongirl. Ik gebruik de schema's van Chris vooral voor het lopen en fietsen. Voor het zwemonderdeel is het voor mij wel nodig om een trainer aan de rand van het bad te hebben om de techniek goed onder de knie te krijgen.

Verder hangt het wel of niet werken van de schema's van een web-trainer wat mij betreft erg af van je eigen discipline: kun je het opbrengen om elke training met de juiste intensiteit af te werken of ben je meer een persoon die het meer nodig heeft om zich te motiveren door trainings-genoten en een "fysieke"  trainer die je af en toe rustiger aan laat doen of juist in een training het onderste uit de kan te halen.

Wat voor mij verder nog meespeelt is dat ik het in combinatie werk/prive/trainen niet voor elkaar krijg om op vaste tijdstippen bij een club te trainen en ik zeker niet genoeg verstand heb van trainingsleer dat ik zelf een goed schema in elkaar kan draaien.

Succes in je afweging.

7

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

Bedankt voor de reacties! tot nu toe is iedereen dus wel positief over zo'n trainer. Zijn er ook nog mensen die een andere webtrainer hebben dan Chris, ik graag ook zien wat het beste bij mij past qua persoonlijke begeleiding/kosten etc.

8

Re: Wie hebben er allemaal een 'webtrainer'?

www.webtrainer.nl