26

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

Goed bezig Rinke, hoe vaker je D1 loopt hoe makkelijker het zal gaan.

27

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

thanks smile Ga ik ook vanuit... gelukkig vanochtend nauwelijks last van m'n spieren

#enjoylife

28

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

En right you are Rinke! Ik kan me niet voorstellen dat als je over de finish van de halve marathon komt gaat denken 'goh, ik had eigenlijk een stuk harder gekund.' En of dat na 1u59m of 1u19m is maakt voor het verhaal niet zo veel uit. En als blijkt dat je eenvoudig onder de 2 uur loopt dan was je doeltijd dus niet strak genoeg en dat is prima.

Overigens ben ik ook pas gaan hardlopen nadat ik in 2003 mijn linkerfemur op het circuit van Assen heb gebroken na een highsider. De artsen twijfelden ook in mijn geval of ik weer normaal zou kunnen lopen, dus toen ben ik gaan trainen voor de marathon in Rotterdam in 2005, die ik finishte in 3u26m16s.

29

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

Goed om te lezen Maca wink (niet van die highsider dan he...). Doel nu mijn lichaam sterk genoeg lijkt is uitbreiden. Helaas nog te weinig tijd om voor een 1/2 triathlon te trainen maar heb al een aardige opzet in gedachten om het redelijk 'ongetraind' te doen.. Zwemmen doe ik sowieso al voldoende om de +/- 2km te kunnen uitzwemmen, als ik dan 90 km fiets om een zeer lage hartslag en ik me vooral ten doel leg sterk te zijn in het hardlopen zie ik het redelijk goed voor ogen om een halve triathlon te finishen volgend jaar.

ach ja, je moet wat te dromen hebben. Eerst maar deze winter aan mezelf tonen dat ik de tijd en discipline heb om de trainingen voor een halve marathon te doen smile

#enjoylife

30

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

De afgelopen weken vooral duurtrainingen gedaan op lage intensiteit en het begint me na 4 trainingen eigenlijk al te bevallen. Heb nu een leuk schema met veel afwisseling maar vooral de eerste weken veel duurblokken D1. Moest wel een omschakeling maken om nu eens niet op snelheid te letten maar enkel op HR. Eerste doel wordt waarschijnlijk de 10 mijl bij de Midwintermarathon Apeldoorn op 1 februari. Deze past precies in mijn 12 wekenschema voor de 15km. Daarna opbouwen naar de halve marathon smile

#enjoylife

31

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

Leuk Rinke,
Ik zit in dezelfde modus als jij met trainen in veel lagere zone. ik vind het nog wel wennen maar vind het stukken prettiger omdat ik ook veel beter en minder moe voel. Ik ga straks nog even mijn blog schrijven over mijn trainingsschema's die ik na mijn marathon in amsterdam ben gaan maken met oog op de diverse doelen die al gesteld zijn. Geeft enorm veel motivatie. Ik heb vanaf nu de stap gemaakt van zo maar wat zwemmen, fietsen en lopen, naar het aanhouden van een schema met ook gecorrigeerde hartslagzones (zat veels te hoog).

Rinke ik denk dat je nog sneller in 'shape' komt dan je verwacht op de afstanden. Die halve triathlon zie ik er wel van komen volgend jaar. Moet te doen zijn.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

32

Re: 1/2e marathon vs 1/8e triathlons

He Rose, thanks leuk berichtje smile
Ik ervaar dat vooral mijn bovenbenen en heupen nog moeite hebben met de overgang omdat ik uit tempo loop. Normaal liep ik een duurtraining rond de 10,5 - 10,8 per uur in D2 en nu is het slechts 9,5 - 9,8 per uur in D1. Ik ervaar een totaal andere belasting wat hopelijk gewenning is. Wel heb ik de volgende dag nergens last van en dat was met de D2 trainingen vaak wel zo. Leuk dat er weer een blog aankomt, ga 'm zeker weer lezen smile
enne zoals op FB gezet, die halve gaat er sowieso komen wink

#enjoylife