1

Onderwerp: Ontharen van lichaamsdelen

Wie van jullie onthaard zijn/haar benen en andere lichaamsdelen?

Op welke wijze doe je dit.

Ik scheer zelf met scheerschuim en mesje maar wil eigenlijk wel een andere methode proberen. 1 die de boel wat langer glad houdt.

Wat zijn jullie ervaringen.

2

Re: Ontharen van lichaamsdelen

Ontharingsmousse;
ideaal voor de start van het seizoen, als je er nog geen mes doorheen kunt krijgen. Stinkt wel als een dolle, en voelt na 10min wel een beetje vreemd, maar werkt fantastisch. Bij de kruidvat te halen; neem twee bussen als je een paar flinke stelten hebt.
Alleen gebruiken voor de benen, niet voor dat andere apparaat.
Voor de rest van het seizoen gebruik ik gewoon het mesje, heb eens een keer zo'n epileergeval gebruikt (zelfs met een soort verkoeler d'r op) maar dat trok ik echt niet. Die pain is trouwens ook temporary, en de pride is wel wat langer dan bij scheren, maar zelfs dan nog niet forever.

Succes!

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

3

Re: Ontharen van lichaamsdelen

Momenteel scheer ik nog niet mijn benen of andere plekken. Wel doe ik bijknippen van de al te verwilderde gebieden... Scheren mag ik niet van mijn wederhelft. wink Heeft iemand een goede reden om dit wel voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt!!!!!

En waarom scheren jullie? Voor het oog of worden jullie regelmatig gemasseerd? Of hebben jullie een andere motivatie voor het scheren?

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: Ontharen van lichaamsdelen

Akky schreef:

Momenteel scheer ik nog niet mijn benen of andere plekken. Wel doe ik bijknippen van de al te verwilderde gebieden... Scheren mag ik niet van mijn wederhelft. wink Heeft iemand een goede reden om dit wel voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt!!!!!

En waarom scheren jullie? Voor het oog of worden jullie regelmatig gemasseerd? Of hebben jullie een andere motivatie voor het scheren?

Ja, ik wordt nog wel eens gemasseerd, maar wat volgens mij een belangrijkere reden is om je benen te ontharen is dat mocht je op je bek gaan op je fietsie, de wonden minder erg schijnen te zijn met weinig haar op je benen.
Nou weet ik niet of dit echt heel veel uitmaakt... Men zegt dat de schaafwonden minder erg zijn bij haarloze benen, en dat de kans op ontstekingen minder klein is...
Vorig jaar ben ik er bij een kilometer of 40 per uur bij gaan liggen, waarna ik een lekkere schuiver maakte. Gevolg was dat mijn gladgeschoren Li been aardig wat rosbief-achtige plekken vertoonde. Ik vond dat de zaak vrij snel heelde; een week later stond ik alweer aan de start van een volgende wedstrijd.

Ow, heb nog een goede reden; met slecht weer kun je wat olie op je benen smeren, waardoor de viez- en nattigheid er zo afstroomt. Daarnaast is het wel handig met het aantrekken van je wetsuit: bij het ophijsen van het pak trek je niet steeds hele plukken beenhaar uit...

Als dit bij elkaar nog geen goede reden is... Of laat je wederhelft het haar ook allemaal lekker groeien wink?

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

5

Re: Ontharen van lichaamsdelen

Kijk, dat zijn goede reden. Bedankt HJ, ik ga ermee aan de slag!!!!!!

Oja, mijn wederhelft scheert zich gelukkig ook.... tongue tongue tongue

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6

Re: Ontharen van lichaamsdelen

Een aantal jaren geleden wist ik nog niet zeker of ik verder dan m'n gezicht wilde gaan, qua scheren. Tot ik me na het douchen een keer stond af te DROGEN, en er van onder mijn oksels een ontzettende zweetlucht vandaan kwam. En dat ondanks gebruik van vokldoende water en zeep. Keuze was toen snel gemaakt: Oksels scheren, zweetlucht weg, en als het niet zou bevallen, zou het vanzelf weer aangroeien. Bevalt nog steeds prima, en bovendien vindt mijn schatje het zo ook wel prettig. In de tijd erna ging het scheren steeds verder tongue
Gevolg: van de onderkant van m'n neus tot mijn voetzolen alles glad, op m'n onderarmen na tongue