1

Onderwerp: Wetsuits van de decathlon?

Ik ga 15 juni de triathlon in A'dam west doen, maar ik moet nog een wetsuit regelen.

Ik ben wel van plan om 'm vaker te gebruiken, dus ik wil er wel een kopen, maar ik vind de merken zoals Blue Seventy eigenlijk net iets te duur. (300,-)

Het lichtste duikpak bij de decathlon is: http://www.decathlon.nl/NL/1-delig-mws- … -15516111/, maar dat is toch ook al weer 5 mm.

Het lichtste surfpak is deze: http://www.decathlon.nl/NL/steamer-s-50 … -38976006/ 3/2 mm

Bij die laatste hebben we het (slechts) over 99,-

Ik hoef geen supertijd te zwemmen, als ik maar binnen die 40 min die 1,5km heb gezwommen. In hoeverre is zo'n Blue Seventy pak dan die extra 200,- waard?

2

Re: Wetsuits van de decathlon?

Surfshop v/d berg in Hoorn heeft mooie wetsuits van orca vanaf 150. Ik heb er net 1 gekocht

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: Wetsuits van de decathlon?

Duik en surfpakken zijn niet gemaakt om in te zwemmen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Wetsuits van de decathlon?

Ik ben het eens met Jacob...

Als je vaker triathlon wilt doen dan die ene keer zou ik zeker een zwem suit kopen. ALs het te duur is vind je op www.triathlonweb.nl (prikbord) mensen die hun "oude" wegdoen, en ook op marktplaats vind je zo af en toe wel een aanbieding.

Als het maar voor 1 keer is, koop dan een zo goedkoop mogelijke surfsuit, met vrije armen, zodat je in elk geval je armslag kunt maken...

succes!

5

Re: Wetsuits van de decathlon?

Die bij van de berg zijn geen surf of duik. Zijn gewoon triathlon wetsuits.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

6 Laatst bewerkt door Concorde (05-06-08 18:36:58)

Re: Wetsuits van de decathlon?

Ik heb eerst een surfpak gekocht voor weinig, om te proberen. Dit ging niet slecht. Helaas was íe me net ietsje te krap...
Nu train ik vaker in wetsuit, en heb inmiddels een Ironman Stealth gekocht, dat zwemt wel een stuk beter, maar voor één of twee keer zou ik gewoon een el cheapo surfpak kopen. Maar zoals gezegd: denk wel aan voldoende armslag.

Gr, Concorde.

7

Re: Wetsuits van de decathlon?

Ik doe 15-6 ook mee in Amsterdam, maar dan met de trio-triathlon. Tot mijn schrik kwam ik er later pas achter dat er in wetsuit gezwommen moest worden. Inmiddels heb ik een tweede hands wetsuit op de kop getikt en daar nu twee keer in gezwommen. Het is een specifiek triathlon-pak van Aquaman en toch heb ik het idee dat het zwaarder zwemt. Vanmorgen heb ik 800 meter gezwommen (eigenlijk 6x140 m) en verder de hele dag moeie armen gehad.
Als ik de verhalen mag geloven, dan had ik nu niet meer kunnen typen als ik een surf-wetsuit had gedragen...

Iets anders dat ik nog kwijt wilde, ik heb gemaild met de organisatie en daaruit bleek dat een shorty ook toegestaan zou worden. En die kosten bij de Decathlon € 19,00 (goedkoopste versie dan). Je mist dan wel een hoop drijfvermogen maar wellicht kan je met die korte mouwtjes wel weer makkelijker een zwembeweging maken?

Daarover gesproken is me nog iets opgevallen: schoolslagzwemmen in een wetsuit is niet echt prettig. Immers de benen zijn ook van dik neopreen, slechts de armen zijn van dunner materiaal. Met als gevolg dat je beenslag behoorlijk moeizaam gaat en bij schoolslag haal je daar geloof ik 60 % van je voortstuwing uit. Borstcrawl gaat echt veel handiger, daar is het wetsuit voor gemaakt. Voor wat het waard is om dit te weten...

Succes met kiezen, altijd lastig.

Groet Flatfisher

8

Re: Wetsuits van de decathlon?

Erg bedankt voor jullie informatie.

Ik ga toch maar even bij een paar triathlon winkels langs om wat te passen. Ik ben helemaal klaar voor die triathlon in Amsterdam, maar ik zie als een berg op tegen het zwemmen.

Ik heb geen ervaring met zwemmen in een pak of met zwemmen in open water, en die 40 min tijdslimiet bezorgt me slapeloze nachten, alhoewel ik in een 50m bad weinig moeite heb om 1,5km in 30-35min te zwemmen.

Enfin, we zien wel waar het schip strandt.

Groet
Gijswijs