1

Onderwerp: zwemmen

Hé hallo,
kom net terug uit het zwembad, heb 2 km. gezwommen (voor het eerst).
Ben nu sinds een maandje of 2 serieus aan het zwemmen, techniek gaat redelijk, alleen beide knaten ademen lukt mij niet.
Heeft niets met de techniek te maken maar waarschijnlijk heb ik een lichte vorm van inspanningsastma en kom dus lucht tekort als ik om de 3 slagen adem haal.
Toch nog maar een keer naar de dokter voor een inspanningstest.
Oja, heb over die 2 km. 41 minuten gedaan.

2

Re: zwemmen

netjes smile ik heb de verleidng van het nabij gelegen zwembad weerstaan en naar oldenzaal gefietst om mij in m'n wetsuit te hijzen en het hulsbeek in te duiken

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: zwemmen

Zou ik ook wel een keer willen maar ik heb nog geen wetsuit.
Ik wacht nog maar even met het kopen van een wetsuit omdat ik eigenlijk nog maar kort aan het trainen ben voor triathlons.
Ik ga er wel van uit dat ik het leuk blijf vinden, vind het echter nu nog te snel om zoveel geld uit te geven.

4

Re: zwemmen

Verstandig om het wetsuit nog even niet aan te schaffen. Ik heb gemerkt dat de ´oude´  modellen ieder jaar in de aanbieding komen. Ik zou dus nog even wachten inderdaad.
Overigens zijn ze tweedehands ook nog wel eens op de kop te tikken.

@scighera: wat een luxe he! in september nog een training pakken in open water. Ik ga morgen bij mooi weer nog even in zee zwemmen.

5

Re: zwemmen

yup; zat zelf toen ook te twijvelen, nieuwe Helix vold ik te kostabarm uiteindelijk de P-Flex van Robert vd Werff kunnen overnmen voor een nette prijs, nog steeds geen spijt van gehad, heerlijk suit. En aan de andere kant: wetsuist kan bij goed onderhoud (schoonmaken achteraf, goed late ndrogen) zeer lang mee.

@Duursporter
yep, heb sinds deventer de smaak te pakken. en nu het 50m bad dich tis grijp ik mijn kans, Huslbeek is 25minuten fietsen hier vandaan, en leen tzich uistekend voor mijn duurtraingen zwemmen (niet zo saai als een 25m bad,) en he twater temperatuur is zeer aangenaam, zowel aan de kant als midden in het meer. dus als het aan mij ligt blijf ik daar 2x per week zwemmen t/m oktober. Voordeel is dat he twetsuit mijn zwakke beenslag compenseert waardoor ik zeer goed mij nademhaling en armslag kan trainen. wat me weer voordeel oplevert bij de techniektraingen omdat ik het duurvermogen in mijn bovenlichaam al goed heb en ik daar niet meer bij heof na te denken en mij dus weer kan richten op de beenslag.

maw, zie het wel positief in qua zwemprestaties, ben nu al op een niveau waar ik 4mnd terug nog niet eens op durfde te hopen (kon niets een 10m crawlen, schoolslag nog met kop boven water) zwem nu de 3000m in een uur met 85% crawl: heerlijk.

doel voor volgend jaar: 2000m in 30 minuten, 4000m in 1h05

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: zwemmen

Netjes! Ik ben al ietsje langer aan het zwemmen en haal de 1500 in 21 minuten (25 meterbad, zonder wetsuit) Van de winter ff goed doortrainen (4x per week) en dan moet het nog sneller kunnen! Vervelend is alleen dat hier het enige zwembad in de buurt beroerde openingstijden heeft. Door de weeks van 7.00 tot 8.30 en van 12.00 tot 13.00

verder kan je nergens zwemmen of je moet een heel stuk reizen. Aangezien ik student ben, weinig tijd heb en geen auto is dat niet te doen dus ben ik vaak op de vroege ochtende aangewezen... Niet echt mijn ding, vroeg opstaan hmm

Vanmorgen ook nog lekker rustig getraind, 4x 500 met wat benen tussendoor, 2200meter

7

Re: zwemmen

ben ook student; geen auto, geen rijbewijs. dus op de fiets naar zwembad (Twentebad Hengelo 0700-2130: ideaal) of hulsbeek (oldenzaal) of Pannekoekplas (Oldenzaal)

Twentebad heeft een 50m buiten bad en 2 25m binnenbadnen (27 en 30 graden).

en met vroeg opstaan: geen moeite mee op zich, meer met vroeg naar bed gaan wink. sportschool waar ik werk naast mijn studie opent ook om 0700 uur, en dan is het ook om 0600 uiterlij ekruit om fatsoenlijk en riant te kunnen ontbijten:)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: zwemmen

Damn, dat zouden ze hier in Arnhem ook moeten invoeren die openingstijden en binnen / buitenbaden! Maar denk niet dat dat erin zit... sad

9

Re: zwemmen

hehe. Hengelo is het enigste 50m buitenbad hier in de buurt, verder dichtbijzijnde buitenbaden:

Delden: 25m
UT/Enschede Drienerlo: 25m
Enschede Aquadrome: geen
Rijssen: 50m
Ahaus(D): 50m
Nordhorn(D): 50m

maar nagenoeg alle buitenabden hebben hun deuren gesloten afgelopen weekend. dus nu is het alleen nog maar mogelijk om natuurwater te gebruiken als je buiten wil zwemmen.

Vreemd dat Arnhem maar geringe openinsgtijden heeft. ik kom zelf oorspronkelijk uit Ede, en weet dat Bennekom een 50m en een 25m buitenbad heeft (Vrije Slag Bennekom)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800